IVF dagbok

Dyrt blir det nok uansett ja. Men håper at jeg ikke må bruke så mye som 20 lapper når vi starter opp.
3000 for nesespray. Oi det var jammen meg mye. Mange doser er det ?

Det er tre flasker. Jeg tror det ofte holder med to flasker, men jeg må spraye 4,5 uker pga sommerferien. Blir nok dyrt uansett ja, man må vel nesten bare sette penger på sparekontoen og vente å se. :p

Det er tre flasker. Jeg tror det ofte holder med to flasker, men jeg må spraye 4,5 uker pga sommerferien. Blir nok dyrt uansett ja, man må vel nesten bare sette penger på sparekontoen og vente å se. :p
Ja det tror jeg er veldig lurt, å pare det man kan på en sparekonto.
oi må du spraye så lenge. teite sommerferie :D men nå er det ikke lenge til du er skikkelig i gang da. det blir bra :D :D :D Tror ikke vi er i gang før på nyåret selv. egentlig helt greit, for da får jeg tid til å fordøye alt dette, selv om jeg helst skulle hatt en baby i armene mine i går. men hvem vet , kanskje det flyttet inn en hjemmelaget spire denne mnd :)

Ja det tror jeg er veldig lurt, å pare det man kan på en sparekonto.
oi må du spraye så lenge. teite sommerferie :D men nå er det ikke lenge til du er skikkelig i gang da. det blir bra :D :D :D Tror ikke vi er i gang før på nyåret selv. egentlig helt greit, for da får jeg tid til å fordøye alt dette, selv om jeg helst skulle hatt en baby i armene mine i går. men hvem vet , kanskje det flyttet inn en hjemmelaget spire denne mnd :)

Plutselig får du kø-spire. :)

Så lenge jeg ikke har bivirkninger av sprayen så er det egentlig helt greit med lang nedregulering, for det skal egentlig være fordelaktig for sånne som meg - oss med endometriose. :)

Plutselig får du kø-spire. :)

Så lenge jeg ikke har bivirkninger av sprayen så er det egentlig helt greit med lang nedregulering, for det skal egentlig være fordelaktig for sånne som meg - oss med endometriose. :)
Kø-spire mente gyn og :p hehe. Tar i mot med glede :D
Ja da er det jo bare å spraye på da :)

Hadde liksom i tankene at jeg skule få dratt innom Aker å ta den blodprøven når vi var i Oslo. I dag har vært det. Men klarte jeg å få med meg prøvearket og dra innom sykehuset?neida,dette kom jeg på da jeg var hjemme igjen. Er det mulig liksom. Får håpe at jeg klarer det neste gang da.

Her har det ikke skjedd mye spennende . Venter fortsatt på den sæd prøven. Men til uka skal mannen endelig ta den. Og da håper jeg de får analysert den rimelig fort og at de er enda raskere med å sende prøve svaret til gyn. Kjenner jeg er lei av denne ventingen. Skulle satt i gang denne prosessen for lenge siden så kanskje vi hadde vært i gang nå. Men 2016 da er vi i gang uansett om det ikke kommer en kø spire først.
Jeg har jo ikke fått tatt den amh prøven enda heller. Har ventet med den . Tror jeg er litt redd for å vite svaret på den.
Får prøve å ta den til uka da. Så jeg blir ferdig med den. Vente vente vente. Ikke min sterkeste side

Fikk brev i går om at ivf søknaden er mottatt. Ville får svar innen juni 2016 :eek: håper de ikke bruker så lang tid ... nesten ett år eller.

Da skal jeg endelig få somlet meg til amh prøven. Synes det er rart at gyn sendte søknaden før alle prøvene ble tatt . Så da må mannen levere enda en sædprøve. Men den kan han vel ha med seg på forsamtalen? Eller hvordan funker det?
Nå har endelig nedtellingen startet for fullt. Gleder meg :D

I dag fikk min kjære svar på sædprøven. Normale verdier. Så da er Det iallefall ingenting feil med soldatene hans. Så da ligger vel problemet hos meg ett sted. Ikke fått svar på noen av prøvene jeg har tatt så regner med at alt er normalt med mine også.
Gidder ikke ringe for å høre heller så venter til samtalen på riksen.

I dag fikk min kjære svar på sædprøven. Normale verdier. Så da er Det iallefall ingenting feil med soldatene hans. Så da ligger vel problemet hos meg ett sted. Ikke fått svar på noen av prøvene jeg har tatt så regner med at alt er normalt med mine også.
Gidder ikke ringe for å høre heller så venter til samtalen på riksen.
Hørtes veldig likt ut som her! Ikke noe galt hos meg eller mannen. Bare kroppen som ikke vil bli gravid av seg selv desverre. :(

Lenge siden jeg har skrevet noe her. men har ikke hatt noe å fortelle egentlig. venter fortsatt på forsamtale på riksen i desember.
Nå som det nærmer seg så kjenner jeg at jeg gruer meg fryktelig. gleder meg litt og, men dette er fryktelig skummelt. hva om de ikke vil gi oss prøverør, og vi ikke har mulighet til å få et barn til. mye tanker som surrer rundt dette med ivf om dagen.
Det aller aller beste hadde vært om vi hadde fått det til selv.

Jeg krysser fingre for dere:) Klart dere skal få hjelp!!! :D

Lenge siden jeg har skrevet noe her. men har ikke hatt noe å fortelle egentlig. venter fortsatt på forsamtale på riksen i desember.
Nå som det nærmer seg så kjenner jeg at jeg gruer meg fryktelig. gleder meg litt og, men dette er fryktelig skummelt. hva om de ikke vil gi oss prøverør, og vi ikke har mulighet til å få et barn til. mye tanker som surrer rundt dette med ivf om dagen.

Klart dere skal få hjelp ❤️ blir spennende med forsamtale da!

Tror det er ganske så sikkert at dere får hjelp!! Det som skjer på forsamtalen er å planlegge når eventuelt oppstart og forklaring på hva dere skal gjennom :) hvertfall slik min samtale på riksen var :)

Ikke lenge igjen nå. Kjenner jeg er skikkelig stressa . Har ikke lyst til å gå igjennom ivf ikke har vi råd til deg heller. Pokker altså at ikke denne kroppen bare kan ta seg sammen og bli gravid på normal måte. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd vi skulle måtte gå igjennom et sånt helvete bare for å få barn. Hadde jeg vist det så hadde jeg aldri lagt meg ut på denne veien.

Om en uke i morgen så er det forsamtale. Fy fader som jeg gruer meg. Gruer meg så sinnsykt at jeg har fått angst.
Gruer meg til spray og sprøyter. Gruer meg til uttak og innsett. Gruer meg til alt. Skulle helst vært foruten dette her altså. Og nå er jeg faktisk veldig i tvil på om det er dette jeg vil. Vil ha flere barn. Men vil ikke igjennom denne prosessen. Skulle ønske det var jeg som var mannen og slapp unna alt dette styret.

AMH prøven endelig i boks. Fikk tatt den nå. Håper ikke det tar så lang tid det der.

Leit å høre at du føler det sånn! Det kan jo være greit å lufte tankene dine på forsamtalen? Kan feks inseminering være noe for dere da?

Personlig syns jeg prosessen så langt har vært tøff, men nå ser det ut til at jeg har blitt gravid på andre innsett. Og da er det så utrolig verdt det!❤️

Det er lov å kjenne på alle følelser i denne karusellen. Det er jo selvsagt ikke noen drømmesituasjon for noen, men likvel følte jeg det som en lettelse når vi endelig var i gang. Da ble dagene for min del fylt med håp igjen!

Ønsker deg masse lykke til med forsamtalen, håper du får gode svar da. Og så kan dere jo ta betenkningstid etter samtalen også?

Om en uke i morgen så er det forsamtale. Fy fader som jeg gruer meg. Gruer meg så sinnsykt at jeg har fått angst.
Gruer meg til spray og sprøyter. Gruer meg til uttak og innsett. Gruer meg til alt. Skulle helst vært foruten dette her altså. Og nå er jeg faktisk veldig i tvil på om det er dette jeg vil. Vil ha flere barn. Men vil ikke igjennom denne prosessen. Skulle ønske det var jeg som var mannen og slapp unna alt dette styret.
Det er en tøff prosess! Men såååå verdt det når det klaffer! Jeg angrer ikke et sekund, men har dog vært ekstremt heldig med at det gikk på første forsøk to ganger ;) hun ene er litt over året og jeg er tolv uker gravid idag :)

Back
Topp