ORIGINAL: * BettiSpaghetti *
Og grunn til at jeg festet meg ved at meya sa faen, er at hun er lærer for små jente-muslimer i moskeen sin, hva ville skjedd om det glapp faen ut av dem ved middagsbordet, evt i en sms til sin far som lurer på når hun kommer hjem... Ser ikke for meg en kristen nordlandsk misjonær som banner liksom... og som sagt når man skriver "glipper" det ikke ut et ufrivillig ord liksom...
banning er teit og barnslig, uansett religion eller ikke. Shame on ALL of you som banner!!![;)] Og jeg respekterer muslimer som står opp for sin tro og lever etter det de tror på... men jeg lurte faktisk bare på om det var noen regler i islam som sier noe om hvordan man skal prate... siden mange "fargerike kulturer" banner mer enn de værste finnmarkinger[:-]
Jeg sier aldri noe slikt forran unger, ikke engang mine egne barn. Jeg trodde at dette forumet var for voksne mennesker, som tåler litt, og ikke småunger som ikke takler å høre ett "faen" engang.
Onkelen min er misjonær, og banner. Han er nå en gang nordlending, selv om han har bod på Vestlandet og Østlandet i sikkert minst 40 år nå. Han passer seg alltid, og sier unnskyld når han gjør det noen ganger, men ikke alltid. Ikke til faren min hehe...
De mange "fargerike kulturene" som banner, er ikke alltid muslimer heller. Svigersøsteren min (heter det det da, eller svigerinne? Min brors samboer anyways) kommer fra ett land med både muslimer og kristne (ex-Jugoslavia, hun er litt lett blanding) og hun er selv romersk-katolsk, og kan da banne som ingen andre når hun blir sint. Hun skjelte blandt annet ut søsteren vår (som ble adoptert bort, never mind) sin far etter noter en gang fordi han er skikkelig rasist og hater muslimer, og aldri før har vel noen hørt henne banne sånn... Sikkert ikke etterpå heller.
....og jeg har faktisk hørt flere enn ett av barna jeg underviser, banne til foreldrene sine, feks å si "hææælane" som vel egentlig er en erstatning her i Bergen for noe bannskap hehe...