islam og banning...

ORIGINAL: Arianne SmartASS

ORIGINAL: *Meya*

Denne tråden har vært rar. Den ble sletta, stengt, åpen osv i løpet av minutter, så jeg glemte hele greien i sta hehe...

Poenget mitt var, at ALLE muslimer er ulike. Og ALLE kristne er ulike.

Det burde jo opprøre deg mer at det finnes muslimer som drikker eller har seg utenfor ekteskapet, men da er man bare "integrert"...

Meeen.. det viktigste poenget i denne tråden er at du må slutte å skrive faen..[8D]

Den dagen jeg tar imot fatwaer fra ikke-muslimer, da tror jeg du kan stenge meg ute fra mitt eget forum, for da fyller jeg ikke kriterene for å være der annet enn på de tre siste underforumene, if you see what I mean.

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: Sweetypie

Er det mulig?? Hvorfor skal det forbindes med Islam? Hvis en person banner tenker jeg ikke med en gang oi han er kristen, hvorfor banner han!!!!!!!!!!!!

Hun spør om det er akseptert med banning i islam, duh...

Når det er sagt så kunne personene som ringte amk konsentrert seg om å svare på spørsmålene de fikk angående den syke personen istedet for å begynne å ase seg opp og slenge rundt seg med skjellsord.

Leste at dama som døde hadde et barnebarn i Tyrkia som hun aldri hadde fått møtt, og som hun jo nå da aldri får møte. Vel, hadde hun ikke oppholdt seg ulovlig i Norge og heller reist tilbake igjen så hadde hun fått truffet dette barnebarnet sitt. [X(]

Hva faen for noe usmakelig å si i denne situasjonen [:@]

A: Hun spør om det er akseptert med banning i islam, duh...

B: Når det er sagt så kunne personene som ringte amk konsentrert seg om å svare på spørsmålene de fikk angående den syke personen istedet for å begynne å ase seg opp og slenge rundt seg med skjellsord.

C: Leste at dama som døde hadde et barnebarn i Tyrkia som hun aldri hadde fått møtt, og som hun jo nå da aldri får møte. Vel, hadde hun ikke oppholdt seg ulovlig i Norge og heller reist tilbake igjen så hadde hun fått truffet dette barnebarnet sitt. [X(]

A: Banning er ikke noe mer "akseptert" sosialt eller i samfunnet generelt enn i religioner, og årsakene har rent lite med religion å gjøre bortsett fra hva religiøse anser som misbruk av hellige ord (f.eks "Herre Gud!" m.m). Ikke-religiøse mennesker tar også stort sett avstand fra banning i sosial sammenheng med mindre det er stress/sinne/frustrasjon/frykt inn i bildet. Folk som hele tiden banner av uvane uten noen nevneverdig grunn (dvs. uten at de er stresset/sinte/redde/frustrert) blir stort sett sett på som sosialimpotente idioter av alle andre, også av ikke-religiøse.

B: Hvis du har hørt opptakene/lest loggene så svarer vedkommende på spørsmålene fra AMK, gir status, addresse og all nødvendig informasjon, men blir frustrert av den bagatelliserende og trivielle holdningen til operatøren(e).

C: Det må være det mest latterlige forsøk på "moral" jeg noensinne har lest. Nå hadde vel den avdøde neppe planer om å dø på det tidspunktet, og hadde sikkert planlagt å møte barnebarnet sitt på ett eller annet tidspunkt hvis døden ikke hadde funnet henne den dagen. Folk dør, men de vet sjelden når det skal skje.

Her er mitt forsøk på en like dum "moral": Det finnes folk som har dødd i sitt eget bryllup ved å falle ned trappa fra kirken, det burde de kanskje tenkt på før de giftet seg, så kanskje de ikke hadde dødd, eller?

Jeg tror jeg avslutter med denne: http://www.youtube.com/watch?v=R2sdGmbLNwY

ORIGINAL: Kal-El

B: Når det er sagt så kunne personene som ringte amk konsentrert seg om å svare på spørsmålene de fikk angående den syke personen istedet for å begynne å ase seg opp og slenge rundt seg med skjellsord.

C: Leste at dama som døde hadde et barnebarn i Tyrkia som hun aldri hadde fått møtt, og som hun jo nå da aldri får møte. Vel, hadde hun ikke oppholdt seg ulovlig i Norge og heller reist tilbake igjen så hadde hun fått truffet dette barnebarnet sitt. [X(]

A: Banning er ikke noe mer "akseptert" sosialt eller i samfunnet generelt enn i religioner, og årsakene har rent lite med religion å gjøre bortsett fra hva religiøse anser som misbruk av hellige ord (f.eks "Herre Gud!" m.m). Ikke-religiøse mennesker tar også stort sett avstand fra banning i sosial sammenheng med mindre det er stress/sinne/frustrasjon/frykt inn i bildet. Folk som hele tiden banner av uvane uten noen nevneverdig grunn (dvs. uten at de er stresset/sinte/redde/frustrert) blir stort sett sett på som sosialimpotente idioter av alle andre, også av ikke-religiøse.

B: Hvis du har hørt opptakene/lest loggene så svarer vedkommende på spørsmålene fra AMK, gir status, addresse og all nødvendig informasjon, men blir frustrert av den bagatelliserende og trivielle holdningen til operatøren(e).

C: Det må være det mest latterlige forsøk på "moral" jeg noensinne har lest. Nå hadde vel den avdøde neppe planer om å dø på det tidspunktet, og hadde sikkert planlagt å møte barnebarnet sitt på ett eller annet tidspunkt hvis døden ikke hadde funnet henne den dagen. Folk dør, men de vet sjelden når det skal skje.

Her er mitt forsøk på en like dum "moral": Det finnes folk som har dødd i sitt eget bryllup ved å falle ned trappa fra kirken, det burde de kanskje tenkt på før de giftet seg, så kanskje de ikke hadde dødd, eller?

En annen ting man må tenke på også, er at mennesker som kommer fra andre kulturer enn den sindige norske, har ett mye mye mer fargerikt språk enn nordmenn. Ta finner feks, som snakker som sjørøvere uansett religion.

Ja, jeg har sagt "faen" eller "dæven" og "helsike", man kan ta jenta ut av Nordland, men ikke Nordland ut av jenta. Jeg har blitt MYE MYE flinkere, men er sikkert ikke flink nok enda.

eh....javel... nei, det stemmer faktisk ikke[;)] jeg har faktisk bodd i Finland... Pirkka er ingen jævla finne fra Tertitten borettslag.. Det er et billig-merke tilsvarende first-price i norge[8|][:-] Det var dagens finland-leksjon...[8D]

ORIGINAL: Kal-El

Det du skriver ser veldig fornuftig og saklig ut ved første øyekast, og sikkert mange små kvinner som klapper for deg[;)] Men ser man nærmere på det du skriver så er det bare piss, pakket inni fine ord!!??? Mister know-it-all[8D]

Og uansett ville jeg hatt en flau smak i munnen om jeg hadde sagt så mange stygge ord og i tillegg fått det kringkastet for hele norge[:D][:D][:D] Både ovenfor barn eller mindreårige slektninger og annen familie og venner - ikke minst kollegaer[:-] Man bruker rett og slett ikke sånne ord - ikke i noen situasjon! Sug meg, sug meg[:-]... eh, nei takk[&:]

Og grunn til at jeg festet meg ved at meya sa faen, er at hun er lærer for små jente-muslimer i moskeen sin, hva ville skjedd om det glapp faen ut av dem ved middagsbordet, evt i en sms til sin far som lurer på når hun kommer hjem... Ser ikke for meg en kristen nordlandsk misjonær som banner liksom... og som sagt når man skriver "glipper" det ikke ut et ufrivillig ord liksom...

banning er teit og barnslig, uansett religion eller ikke. Shame on ALL of you som banner!!![;)] Og jeg respekterer muslimer som står opp for sin tro og lever etter det de tror på... men jeg lurte faktisk bare på om det var noen regler i islam som sier noe om hvordan man skal prate... siden mange "fargerike kulturer" banner mer enn de værste finnmarkinger[:-]

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

En annen ting man må tenke på også, er at mennesker som kommer fra andre kulturer enn den sindige norske, har ett mye mye mer fargerikt språk enn nordmenn. Ta finner feks, som snakker som sjørøvere uansett religion.

Ja, jeg har sagt "faen" eller "dæven" og "helsike", man kan ta jenta ut av Nordland, men ikke Nordland ut av jenta. Jeg har blitt MYE MYE flinkere, men er sikkert ikke flink nok enda.

eh....javel... nei, det stemmer faktisk ikke[;)] jeg har faktisk bodd i Finland... Pirkka er ingen jævla finne fra Tertitten borettslag.. Det er et billig-merke tilsvarende first-price i norge[8|][:-] Det var dagens finland-leksjon...[8D]

Ok da er det faren min som har brukt det som en svak unnskyldning i alle år, eller så er det svensk-finnene som er litt annerledes enn finner i Finland.

Og grunn til at jeg festet meg ved at meya sa faen, er at hun er lærer for små jente-muslimer i moskeen sin, hva ville skjedd om det glapp faen ut av dem ved middagsbordet, evt i en sms til sin far som lurer på når hun kommer hjem... Ser ikke for meg en kristen nordlandsk misjonær som banner liksom... og som sagt når man skriver "glipper" det ikke ut et ufrivillig ord liksom...

banning er teit og barnslig, uansett religion eller ikke. Shame on ALL of you som banner!!![;)] Og jeg respekterer muslimer som står opp for sin tro og lever etter det de tror på... men jeg lurte faktisk bare på om det var noen regler i islam som sier noe om hvordan man skal prate... siden mange "fargerike kulturer" banner mer enn de værste finnmarkinger[:-]
Jeg sier aldri noe slikt forran unger, ikke engang mine egne barn. Jeg trodde at dette forumet var for voksne mennesker, som tåler litt, og ikke småunger som ikke takler å høre ett "faen" engang.

Onkelen min er misjonær, og banner. Han er nå en gang nordlending, selv om han har bod på Vestlandet og Østlandet i sikkert minst 40 år nå. Han passer seg alltid, og sier unnskyld når han gjør det noen ganger, men ikke alltid. Ikke til faren min hehe...

De mange "fargerike kulturene" som banner, er ikke alltid muslimer heller. Svigersøsteren min (heter det det da, eller svigerinne? Min brors samboer anyways) kommer fra ett land med både muslimer og kristne (ex-Jugoslavia, hun er litt lett blanding) og hun er selv romersk-katolsk, og kan da banne som ingen andre når hun blir sint. Hun skjelte blandt annet ut søsteren vår (som ble adoptert bort, never mind) sin far etter noter en gang fordi han er skikkelig rasist og hater muslimer, og aldri før har vel noen hørt henne banne sånn... Sikkert ikke etterpå heller.

....og jeg har faktisk hørt flere enn ett av barna jeg underviser, banne til foreldrene sine, feks å si "hææælane" som vel egentlig er en erstatning her i Bergen for noe bannskap hehe...

Hehehe.. For en tråd.. Tror strengt tatt det er på tide og legge AMK saken vekk for man blir aldri enig i denne saken og når den kommer opp for dommeren vil HAN/HUN ta avgjørelse på det som var rett og galt! Vi kan være uenige eller helt einige, men vi har ingenting og si her.

Eneste som skjer når den saken kommer opp er folk blir sure og provoserte over hverandre og det er vel strengt tatt lite vits eller? [;)]

ORIGINAL: ~Ritamor~

Hehehe.. For en tråd.. Tror strengt tatt det er på tide og legge AMK saken vekk for man blir aldri enig i denne saken og når den kommer opp for dommeren vil HAN/HUN ta avgjørelse på det som var rett og galt! Vi kan være uenige eller helt einige, men vi har ingenting og si her.

Eneste som skjer når den saken kommer opp er folk blir sure og provoserte over hverandre og det er vel strengt tatt lite vits eller? [;)]

jammen.... meya sa faen!![:-]

hm... surt det!

Oh my.. Ikke bra, ikke bra.. men er ikke hun streng tatt nordlending da? [:D] Kan ikke forvente at en nordlending skal være prektige [8D][:D]

MEn helt ærlig, hvorfor opprører det deg ikke like mye at det finnes muslimer som drikker, feks?

MEn helt ærlig, hvorfor opprører det deg ikke like mye at det finnes muslimer som drikker, feks?

Drikking er jo positivt for samfunnet, mens banning er sååå 1995.[8|]

Ja, det er jo da man er integrert, må vite.

Fordi det opprører meg ikke noe særlig hva muslimer gjør... men jeg observerer og legger merke til ting når det "skurrer" litt, både ved muslimer, BV-brukere og andre personer...

Men muslimer vil jo ofte gjerne fremstå som litt prektige og har så mange regler for hvordan de skal oppføre og kle seg, så må jo være litt driti ut å havne på alle norske forsider for å ha sagt "sug meg, sug meg" og forpult ambulanse[8D]

Men jeg synes ikke bannende eller alkoholiserte muslimer er tegn på vellykket integrering. Gir mer uttrykk for dobbeltmoral...

Fordi det opprører meg ikke noe særlig hva muslimer gjør... men jeg observerer og legger merke til ting når det "skurrer" litt, både ved muslimer, BV-brukere og andre personer...

Men muslimer vil jo ofte gjerne fremstå som litt prektige og har så mange regler for hvordan de skal oppføre og kle seg, så må jo være litt driti ut å havne på alle norske forsider for å ha sagt "sug meg, sug meg" og forpult ambulanse[8D]

Men jeg synes ikke bannende eller alkoholiserte muslimer er tegn på vellykket integrering. Gir mer uttrykk for dobbeltmoral...

ehh......ja vel! Tror du trenger litt kunnskap....

Haha, einaste som dreid seg skikkelig ud på de opptakene der va AMK!

Det er nå grovere å si "sug meg sug meg" (vet ikke om du tillater at jeg skriver det engang, men blås i liksom, det er for illustrasjonens skyld) og diverse til personer som jobber på noe man kan sidestille med kundeservice (jeg har blitt kalt både det ene og det andre i jobben altså, av NORDMENN), enn å skrive "faens fyr" på ett mammaforum, feks.

Eller er all bannskap totalt lavmåls og ukultivert for deg? Det er liksom ingen mellomting, ingenting som er verre enn noe liksom? Alt er bare profaniteter uansett?

sammenligner du amk med kundeservice[:D][:D][:D]

hei jeg har en gammel mor her som ikke fungerer helt som hun skal her... er det noen reklamasjon? ikke det nei? faen heller! Men så får dere faen meg ta å fikse henne! Send en forpult servicemann! Evt kan du suge meg for tort og svie[8|]

sammenligner du amk med kundeservice[:D][:D][:D]

hei jeg har en gammel mor her som ikke fungerer helt som hun skal her... er det noen reklamasjon? ikke det nei? faen heller! Men så får dere faen meg ta å fikse henne! Send en forpult servicemann! Evt kan du suge meg for tort og svie[8|]

Nei, men jeg har blitt kalt "hore", "jævla nordlending", "dum i hodet", "kuksuger", "forpulte fittefjes" og klassikeren "se til å få den jævla ruteren til å fungere, det er ditt forpulte ansvar at drittkuken fungerer din jævla fitte".

AMK-ansatte skulle hatt ett kurs i "Hvordan håndtere vanskelige kunder" hos ISP'ene. Vi har sagt oss villige til å ta dem inn. Fordi noen oppfører seg faktisk som om det gjelder liv og død for å få opp nettet.

Har man en mor/bestemor som er døende og man er under STRESS situasjon ,tror jeg man hadde glemt alt som heter relgion i det øyeblikket!!!!Og hvis man attpåtil ringer en ambulanse for `nte gang og, AMK hurpen prøver å belære en menneske i den situasjonen da har man virkelig et problem, og attpåtil "holder tilbake ambulansen" og misbruker sin stilling(LES: MAKTMISBRUK) - JEG HÅPER HUN AMK HURPEN FOR SPARKEN!!! Ja jeg er muslim, men ikke fanatisk( ber ikke 5 ggr om dagen, dekker ikke til meg : ER FØDT I NORGE OG ER MEGEEEEET godt integrert derfor :- tillater meg selv å kalle: amkansatten for en real HURPE*ohhhhhhhh* der fikk jeg den ut [:D]

Back
Topp