Iskaffe

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hva er deres beste oppskrift?

Vi har kjøpt espressokaffe (pulver), kjøpte karamellsirup via Wayne’s Coffee.

Isbiter, en dæsj sirup, melk nesten helt opp, og en espressoshot (3-5cl, alt etter hvor sterk du vil ha den) og voilá!

Bilnøkkel - kle på sko - gå ut og lås døra - låse opp og sette meg inn i bilen - kjøre til butikken - gå inn - gå til iskaffen - velge cappuccino iskaffe fra Tine - betale i kassen.

Beste iskaffeoppskriften jeg vet om!:singing:

Kjøper på butikken :hilarious::hilarious:

Bilnøkkel - kle på sko - gå ut og lås døra - låse opp og sette meg inn i bilen - kjøre til butikken - gå inn - gå til iskaffen - velge cappuccino iskaffe fra Tine - betale i kassen.

HAHA :D same!!

Høres litt for avansert ut for meg :P

Sterk kaffe fra mokkakanne, isbiter, kald soyamelk! Soyamelken er litt søtere enn vanlig melk, så da trenger jeg ikke søtning. Kanskje man kunne brukt soyamelk med sjokoladesmak om man liker kaffe mocha- smaken? :P

Jeg pleier å slumpe, for når jeg lager, vil gjerne de to eldste ha også. Jeg ELSKER søt iskaffe, så begge oppskriftene er med søtt. ;)

2 dl kald, sterk kaffe
1 dl kald melk
1 kule vaniljeis
En liten håndfull isbiter

Kjøres sammen med stavmikser eller lignende. Kan eventuelt toppes med krem i tillegg.

[emoji173]

En liten kopp kald, sterk kaffe (rundt 2dl)
En håndfull isbiter
Ca. 1dl kald melk
1-2ss søtet kondensert melk

Blandes med stavmikser eller lignende.

Back
Topp