Er ikke ofte jeg kommenterer, men her klarer jeg faktisk ikke å la være...
Forstår deg faktisk utrolig godt....! Når man gjør alt for ett godt samarbeid, og det likevel blir sabotert, og så til de grader utnyttet, så er det faktisk ikke så rart at TS til slutt bruker ord som hun gjør.
Har hatt/har det på omtrent samme måte, og det er ikke enkelt. Det er deg samboeren din er sammen med, ikke eksen, å hoppe så snart hun sier hopp, samme hva det er, skal han ikke gjøre. Nå vet jeg ikke hvilke tjenester det er snakk om hos TS, men hos oss var det alt fra å dra på butikken flere ganger i uken å handle røyk, kattemat, gå på apoteket å hente medisiner, kjøre å hente på fest, gå på polet, kjøre hjem venniner (hun har bil selv!) sette ut søppeldunken, støvsuge, skru opp hyller, hente post,mate katten, bytte kattesand, fikse ting, ja, listen er laaang...
Når i tillegg alt man får igjen, er dritt- alt fra en million stygge meldinger, oppringinger, drittslenging, trusler, løgner om oss fortalt til ungene, sabotering av samvær, økonomi (vi har ungene, hun får b.trygd etc!), til at vi ikke kan planlegge vårt eget liv fordi vi aldri vet når hun gidder å ha ungene etc, ja, så kan man jaggu bli lei. Ikke kan vi planlegge at vi skal gjøre noe sammen med ungene fordi hun i utgangspunktet skal ha de, og ikke kan vi planlegge at vi skal finne på noe uten unger, for mest sannsynlig kommer det en avlysning 10 minutter før ungene skal til hun...
Jeg kjenner ikke hele saken din her TS, men jeg forstår så utrolig godt at du blir irritert, frustrert og oppgitt.
Til TS: Ta ett oppgjør med samboeren din, si at han må gradivs begynne å si nei, at det er deg han er sammen med.Eksen kommer nok til å bli sint i starten når han sier nei, men etterhvert forstår hun at det ikke er noe poeng i å spør lenger, og da tar det faktisk slutt. Det er kun han som kan ta ett oppgjør med henne. Her tok det over 2 år før vi klarte det, og han klarte å si nei, men det var verdt det, nå spør hun ikke om sånt lenger. Det er fremdeles drittslenging, men barna bor hos oss hele tiden, til vår store glede (mor har faktisk ikke hatt de siden januar, enda hun bor 3 minutter unna.......).
Sett opp ett lite tankespill for samboeren din; tenk at han ikke eksisterer eller at han ligger på sykehus, er invalid eller lignende, hva skulle eksen gjort da angåade tjenestene hun spør han om? Jo, hun kunne ikke har spurt, hun måtte ha gjort det selv! eneste grunnen til at hun spør/forlanger nå, er fordi det er så lettvindt, og hun vet at han sier ja.... Få han til å si NEI!
Håper det ordner ser for dere :-)