Irriterende ting..

Jeg gjør det her fordi jeg ikke føler noen behov for å nevne dem så ofte med navn på et nettforum. Dermed blir det sambo og vesla.

Gubben er vel ganske vanlig mange steder, alt ettersom hvor i landet man er fra osv. Går litt mer på dialekt. Her brukes både "kællen" og "kjærringa" innimellom, alt ettersom hvem det snakkes med. Ikke alle som vet navnene våre heller :p

Sambo sees faktisk på som skjellsord i f.eks England, så den er jo litt spesiell. Haha :)

Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over slike ting da. Går bare utover en selv :p
Kunne ikke brydd meg mindre om andre irriterer seg over min talemåte heller :p

"Formerly, it had the technical meaning of a person having a mixture of black and white ancestry, more black than white — contrast with mulatto, quadroon, octoroon etc. In modern British English, the term "Sambo" is considered offensive."

Jeg syns også sambo var rart. Jeg skriver samboer. Jeg er gift så jeg sier mannen min. Noen få ganger gubben, men det faller meg ikke naturlig. Det er mye vanligere for de som er eldre enn meg. På jobb sier menn "kjerringa" og damene "gubben".

Jeg sier lillesøster eller storesøster når jeg snakker om barna mine her inne. Jeg har aldri skrevet hva de heter eller brukt forbokstaven deres fordi jeg ønsker å være anonym. Rart å irritere seg over det :) Hadde det ikke vært rom for å være anonym hadde ikke jeg vært her inne i hvert fall ;)

Utrolig mange som sier og skriver det, "hvilken" og "hva slags" er utdøende :p Ørene mine blir kvalme :p
Alltid begynner tråder og handle om noe helt annet en hva som er meningen. Det er jo saklig ;)

Her inne kaller jeg de mini/sambo/gubben ol, men ikke in real life. Men forstår din frustrasjpn. Jeg irriterer meg mye over skrivefeil bla, får fnatt om noen skriver at de skal spise "pinne kjøtt" f.eks:P Uff, det grøsser bare jeg har skrevet det selv nå :P

Hm...pinne kjøtt var da også noe å irritere seg over..
På min tlf f.eks så skjer det stadig vekk at den deler slike ord selv uten at jeg får det med meg... :p

Heheh, jeg bruker mini og sambo her inne. Kort og greit å skrive. :p
Sambo er 26, så "gubben" blir helt feil.

Er kun her inne jeg kaller gutten min for minimannen eller lignende. Rett og slett fordi jeg ikke vil bruke navnet hans for å hindre gjenkjenning. Min oppfatning av bf er kanskje litt annerledes enn din tror jeg, for jeg bruker det kun i sammenheng med dem som ikke er sammen med barnets far mer. Da synes jeg det er en grei benevnelse. Enkelt å forstå hvem man da snakker om .

I mitt hodet er jo bf ca motsatt fra din oppfatning av det. Når folk skriver bf, så tenker jeg at det er kjæresten dei snakker om. Altså at dei er sammen. Ut i fra at jeg har skjønt at bf egentlig kommer fra engelsk og boyfriend. Så jeg hadde blitt forvirra om folk sa bf og så sagt at dei ikke var sammen med han :-) men kan vel bety forskjellige ting i forskjellige sammenhenger :-) hehe. Men er første gang jeg har hørt at det kan bety barnets far og :-)

I mitt hodet er jo bf ca motsatt fra din oppfatning av det. Når folk skriver bf, så tenker jeg at det er kjæresten dei snakker om. Altså at dei er sammen. Ut i fra at jeg har skjønt at bf egentlig kommer fra engelsk og boyfriend. Så jeg hadde blitt forvirra om folk sa bf og så sagt at dei ikke var sammen med han :) men kan vel bety forskjellige ting i forskjellige sammenhenger :) hehe. Men er første gang jeg har hørt at det kan bety barnets far og :)
Her på BV er det veldig vanlig å bruke bf om barnefar. Bare sjekk aleneforeldreforumet for eksempel. :)

Det gikk faktisk ganske lang tid før jeg skjønte hva bf betyr!!
Jeg trodde først i lang tid at det stod for "boyfriend"!

Helt tilfeldig at jeg kom over et innlegg hvor det stod at det betyr barnefar og. Jeg og tenkte "boyfriend"

Jeg irriterer meg sånn over de som kaller barnet sitt for "mini". Vet ikke hvorfor, høres bare så rart ut!
Irriterer meg også når noen benevner ungen sin "han lille" eller "hun lille". Hva med å bare si navnet hans/hennes?

Så irriterer jeg meg over de som kaller mannen/partneren sin for "gubben" og samboeren for "sambo".

Hvorfor må noen alltid bruke disse benevnelsene?
Ser ikke problemet med noen av disse kallenavnene/benevnelsene jeg:)

Gubben kunne jeg aldri sagt, herregud så usexy.

Back
Topp