Irriterende feil folk sier...

Så i ettertid at det var talefeil de var ute etter her men :P

Siden jeg var inne på skrivefeil, MÅ jeg bare ta med alle som skriver "hvet du hva...?" Når jeg leser det, leser jeg "hhhhhvet" :P Det tror jeg er det (H)verste. :hilarious:

Jeg sier feil med kj-lyder, sier dem på skj-måten :( Jeg er fullstendig klar over det, men klarer virkelig ikke å si det på riktig måte! Det plager meg såpass mye at jeg ikke tør å si ordene blant alle slags folk. Kan si slike ord foran familien og typen. Men typen spesielt, og noen venninner, mobber meg for det. Får vondt inni meg for hver gang jeg må si kino, kjøttkaker, kylling, kjole osv... Så typisk at typen sitt navn begynner med kj :( Skulle virkelig ønske jeg klarte å si det på riktig måte!
Da er vi to - vet det er forskjell, men har aldri fått det til >< (men har visst fått høre at jeg gjør motsatt av det folk vanligvis gjør feil - uten at det hjelper så mye)

Lar meg ellers irritere av at folk absolutt skal snakke om potensiale (som i 'dette huset har et flott potensiale' ><)

Kuer og kur er sidestilt i norsk bokmål. Skriver du nynorsk derimot, må du holde deg til kyr.

Jeg blir mest gal av folk som bruker forfordele og i forhold til feil. Grøss.
Skal du bruke fine ord som forfordele kan du godt vite hva det betyr.

Og, når man først har fått ørene opp for forholdismer blir man klin gal når man hører på tv og radio...
Tror de fleste bruker forfordele feil egentlig

Vi satt og snakket om i forhold til her hjemme for en stund tilbake, og fant ut at det er det ordet som blir mest feilbrukt i Norge:p
Forfordele har jeg vel aldri brukt eller hørt.
Hva er regelen da? Bruker det ofte selv, men jeg vet jo ikke om det stemmer.

Grøsser når noen sier indegrienser.. istedetfor ingredienser. Brrh. Og bruker ord de helt tydelig ikke vet den egentlige betydningen av, og bruker dem hele tida!

Da bruker jeg det riktig ser det ut til. Men jeg foretrekker i forhold til istedet for enn jeg da, så kanskje jeg er en av de som bruker det overdrevet mye :-P

Gjør sikkert det selv og uten at jeg tenker på det:p hehe
Men det er jo ikke feil i den forstand da:)
Men når det brukes istedenfor "i henhold til" så blir det jo feil

Tror de fleste bruker forfordele feil egentlig
Aldri hørt det ordet før jeg så det her. Så da har jeg riktig der da. Selv om mye sikkert er feil. Hehe. Har bodd så mange steder at dialektene blir til en stor smørje. Hehe.

Irriterer meg temmelig masse når folk sier "LOL" høgt...

At det ikkje er ein talefeil? Det er ikkje mye rett iallefall... :p

Back
Topp