Irettesette andres barn...

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Hva synes dere om dette?
Jeg var i barnebursdag hos en god venninne idag hvor guttungen på 4 hadde fått sverd (kaptein sabeltann og langemann). Guttungen har jeg fulgt fra fødselen av og han er veldig trygg på meg. Han satt i sofaen ved siden av meg mens jeg hadde lille sovende på fanget og veiva voldsomt med sverdet sitt. Traff lille flere ganger i beina hvor jeg til slutt reagerte (ventet på at mor skulle irettesette, noe som ikke skjedde) og sa "Æ, æ, æ, nå holder det! Hvis du skal fortsette å veive med sverdet kan du gjøre det på gulvet!"

Gikk jeg for langt her? Spurte mor om jeg fikk lov til å snakke til han hvorpå hu svarer at joa, men ikke så hardt. Ikke pratet jeg hardt eller høyt, men sa bare klart ifra at jeg ikke ville ha det i nærheten av den 3 mnd gamle babyen. Mor viste med all tydelighet med blikk og stemme at jeg egentlig ikke fikk lov til å snakke til ungen hennes.

Jeg setter bare pris på om venninnene mine kan si i fra til barne mine jeg:) klart du ikke ville ha han der med den lille, og mora burde jo sagt i fra selv da om hun ikke vil andre skal gi beskjed..

Jente 2008 ❤
Gutt 2010 ❤
Jente 2013 <3

Så nej jeg synes ikke du gikk for langt

Jente 2008 ❤
Gutt 2010 ❤
Jente 2013 <3

Det var jo ingenting, såpass bør mor tåle. Jeg regner faktisk med at hvis vi er hos venner og mine barn gjør noe de ikke skal at de blir irettesatt. Selvfølgelig på en ok måte. Hvis venninnes barn hadde sveiva på sverdet rundt meg med baby i fanget hadde jeg bedt det om å gå litt vekk og pekt på der kan du gjøre det feks.

Jeg har tatt han hardere før og da har hun ikke reagert, så jeg skjønner ikke hva som var problemet nå :P Jeg jobber med unger og er vant til å snakke til dem, så jeg skriker jo ikke til han eller hever stemmen ;) Synes han har litt lite grenser, men det er jo ikke min jobb å oppdra han :P

Mora skulle absolutt ha sagt noe, så når hun ikke gjorde det syns jeg det er helt ok at du gjorde det :-)

Fra æppen :-)

Syns ikke det var så fælt. Hun burde ha sett og sagt noe selv, etter min mening.

Du gjorde det riktige ! Jeg setter pris på at andre sier ifra til mine barn hvis han gjør noe mot de eller noe de ser! Lettere å høre på andre enn sine foreldre. Men jeg har ei venninne som er helt fjern når det gjelder oppdragelse , og hu likte ikke jeg sa ifra til sønnen hennes. Han er 6mnd yngre enn min. 3år begge to. Men han er EKSTREM til å slå/lugge/klype/klore og jeg syns IKKE det er greit. Og nå i sommer var han skikkelig etter min gutt, og hans mor sa INGENTING..! Jeg sa med litt streng stemme at dette ikke var lov, men han fortsatte å klore min gutt på låra, så jeg måtte løfte hennes gutt vekk fra min og sa med enda strengere stemme at sånn gjør man ikke! Han begynte å gråte og gikk til mamman sin, og da presterer hun å dulle, og gi han KJEKS !! Kommer til å bli fin han tenker jeg ..

Du gjorde det riktige ! Jeg setter pris på at andre sier ifra til mine barn hvis han gjør noe mot de eller noe de ser! Lettere å høre på andre enn sine foreldre. Men jeg har ei venninne som er helt fjern når det gjelder oppdragelse , og hu likte ikke jeg sa ifra til sønnen hennes. Han er 6mnd yngre enn min. 3år begge to. Men han er EKSTREM til å slå/lugge/klype/klore og jeg syns IKKE det er greit. Og nå i sommer var han skikkelig etter min gutt, og hans mor sa INGENTING..! Jeg sa med litt streng stemme at dette ikke var lov, men han fortsatte å klore min gutt på låra, så jeg måtte løfte hennes gutt vekk fra min og sa med enda strengere stemme at sånn gjør man ikke! Han begynte å gråte og gikk til mamman sin, og da presterer hun å dulle, og gi han KJEKS !! Kommer til å bli fin han tenker jeg ..

Hahahaha!! Sorry at jeg ler, men ja, han kommer til å bli en skikkelig kjernekar ;) Tragisk når foreldre ikke sier ifra til ungene sine når de gjør sånt!! Jeg ville gjort akkurat det samme som deg! Vi har en kompis som tror på fri barneoppdragelse (altså ekstremvarianten med INGEN nei)! Ungen får gjøre hva hun vil fordi det hemmer hennes utfoldelse at hun ikke får gjøre ting...! Blir litt småuvel jeg, assa... Ikke at lille skal få nei for alt hele tiden, men ting som er farlig for han selv eller andre må da være greit å si ifra om! Både til egne og andres barn (når man ser at foreldrene er tragiske)!

Syntes ikke du gikk for langt og helt rett av deg å be han veive et annet sted... Syntes igrunn det ikke var irettesetting engang jeg, du beskytta jo bare deg selv og babyen.... Om mora syntes det er greit å bli slått med sverd er jo det greit, men hun må da tåle at andre ber ungen gi seg... Jeg syntes det er helt greit at andre prater til mine unger om det er grunn for det...

Jeg setter bare pris på om venninnene mine kan si i fra til barne mine jeg:) klart du ikke ville ha han der med den lille, og mora burde jo sagt i fra selv da om hun ikke vil andre skal gi beskjed..

Jente 2008 ❤
Gutt 2010 ❤
Jente 2013 <3

Enig.
Er bare glad når venner sier ifra til han dersom jeg ikke er der og får gjort det..men det var vel i utg.pkt mora sin jobb å si fra til sin egen unge.
Du har min fulle støtte:-)

Hahahaha!! Sorry at jeg ler, men ja, han kommer til å bli en skikkelig kjernekar ;) Tragisk når foreldre ikke sier ifra til ungene sine når de gjør sånt!! Jeg ville gjort akkurat det samme som deg! Vi har en kompis som tror på fri barneoppdragelse (altså ekstremvarianten med INGEN nei)! Ungen får gjøre hva hun vil fordi det hemmer hennes utfoldelse at hun ikke får gjøre ting...! Blir litt småuvel jeg, assa... Ikke at lille skal få nei for alt hele tiden, men ting som er farlig for han selv eller andre må da være greit å si ifra om! Både til egne og andres barn (når man ser at foreldrene er tragiske)!
Åh! Fri barneoppdragelse ja. Hva er positivt med det ?! Jeg kjenner jeg fortsatt er irritert på den episoden, han fikk kjeks , altså en gode, for å være slem! .. Jeg syns det faktisk er viktig at andre også kan irettesette andres barn på en ordentlig måte, for har tro på at det er positivt for barnet! Nå jobber jo jeg på skole, så er "vant" med å jobbe med andres barn og har sett mye forskjellig. En ting er sikkert- og at fri barneoppdragelse er veldig lite positivt da det kommer til sosialisering og selvsikkerhet! (Snakker av min erfaring)

Synes ikke du gikk for langt. Måtte gjøre noe lignende i går, svigersøster sin eldste jente dreiv og spruta med en vannpistol rett ved sia av melinda, og vannet var iskaldt, greit nok det bare er vann men.

Du gikk overhode ikke for langt. Jeg gjør det alltid med andres unger, og forventer at andre gjør det med mine hvis jeg ikke får med meg det som skjer. Bryr meg fanden om hva andre syns og mener om meg da, for jeg mener at unger skal og kunne høre på andre når dem blir snakker til. Og jeg snakker så strengt jeg vil, men spørs jo veldig på situasjonen.

Åh! Fri barneoppdragelse ja. Hva er positivt med det ?! Jeg kjenner jeg fortsatt er irritert på den episoden, han fikk kjeks , altså en gode, for å være slem! .. Jeg syns det faktisk er viktig at andre også kan irettesette andres barn på en ordentlig måte, for har tro på at det er positivt for barnet! Nå jobber jo jeg på skole, så er "vant" med å jobbe med andres barn og har sett mye forskjellig. En ting er sikkert- og at fri barneoppdragelse er veldig lite positivt da det kommer til sosialisering og selvsikkerhet! (Snakker av min erfaring)

Gudene veit...! Klart man ikke skal si nei til alt og noe må de lære av seg selv, f.eks. ting som gjør vondt, siden vi ikke er født med instinkter som sier at ting er farlig ;) Men slå/sparke/lugge/klore/bite og skade andre er jo bare ikke greit uansett! Jeg hadde klikka i vinkel på hu med kjeksen! Sa du noe til henne eller bare holdt hu på? Hva jobber du med innenfor skolen? Jobbet på SFO før jeg fikk lille og klart man ser mye med 93 barn... Klarer lett å plukke ut de som ikke har grenser ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Signerer denne :)

Jeg gjør det med unger det vi har avtalt at det er greit. Samme gjør foreldrene der med min unge. Gjør det ikke om d er unger jeg ikke kjenner eller som ikke kjenner meg selvfølgelig. Du gikk ikke for langt.

Gudene veit...! Klart man ikke skal si nei til alt og noe må de lære av seg selv, f.eks. ting som gjør vondt, siden vi ikke er født med instinkter som sier at ting er farlig ;) Men slå/sparke/lugge/klore/bite og skade andre er jo bare ikke greit uansett! Jeg hadde klikka i vinkel på hu med kjeksen! Sa du noe til henne eller bare holdt hu på? Hva jobber du med innenfor skolen? Jobbet på SFO før jeg fikk lille og klart man ser mye med 93 barn... Klarer lett å plukke ut de som ikke har grenser ;)
Barn med spesielle behov! Så sett mye ;) neei, jeg ble så sur. Så akkurat da var det nok best for alle at jeg holdt kjeft:p

Back
Topp