Invaderende mor

Jeg mener eldre (ja, gamle da) mennesker kan unnskyldes når det gjelder en god del ting. Men noen som ikke er fylt 70 år en gang er ikke gamle i den forstand. Jeg synes absolutt ikke alder bør unnskylde her!

Hadde skifta lås jeg[:)]

Kan man ha OCD med å rydde da ? For hun har alltid vært rydde frik, hun har aldri kunne slappe av før hvert eneste støvkorn er ute av synet.
Hvordan behandler en dette da ??

ORIGINAL: Emmaleene

Kan man ha OCD med å rydde da ? For hun har alltid vært rydde frik, hun har aldri kunne slappe av før hvert eneste støvkorn er ute av synet.

Ja, jeg tror ikke det er uvanlig at OCD knyttes til rydding. Tror det bør behandles av psykolog, men du finner sikkert mer om det på nettet. Jeg kan jo selvsagt ikke si at det er det moren din har, syntes bare det kunne virke sånn ut fra det du skrev her.

At ting skal være STRØØØØKENT til en hver tid er jo en tvangstanke da...[:)] vet ikke hvordan det behandles jeg..eller OM de gjør noe i en alder av 70år

Fortelle henne en gang for alle; Hvis du ikke slutter må vi flytte/ skifte lås...

Ja, du kommer sikkert til å såre henne.
Men jeg tenker at det må være bedre å såre henne skikkelig en gang enn mange små sårende kommentarer ofte.
Vær streng og si det som det er. Sørg for at hun forstår det.
Det er sikkert veldig vanskelig, det skjønner jeg.
Klarer ikke å sette meg selv i den situasjonen..
Så dette er bare et forslag ^^

Ja men da står bare mamma utnfor å ringer på eller ringer 1000 ganger på telefonen for å vite om jeg har ryddet...
Uansett hva jeg velger er det like [:@]

Uansett, si du er gla i henne, bytt lås på døra og be henne passe sine egene saker, på en grei måte.. Du er voksen og kan passe på deg og ungene dine selv.... Svigermoren min fortalte hun var manisk med og rydde før svigermoren hennes kom på besøk, for hun fikk bestandig høre det, ble påpekt ditt og datt... Hun sier det er trist at hun nå er død, men svigermor sier hun på en måte fikk litt ro inne i seg...

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

ORIGINAL: esilenot

Tror jeg rett og slett hadde skiftet lås på yttterdøra.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!..for lenge siden

Absolutt!! Og så tatt problemet med henne etterpå.
For familien sitt beste...

lykke til! håper det blir bedre med ny lås[:)]

Var det først jeg og tenkte.

Ville prøvd å ta meg en alvorsprat med henne, evt. med faren din på din side, om at hun har et PROBLEM som HUN bør prøve å ta fatt i.
Hun er sykelig opptatt av å ha det rent og ryddig, mulig det ligger noen tvangstanker og OCD bak.
Vel er hun kanskje litt gammel for å gjøre noe med det, men jeg synes det høres ut som om hun bør snakke med en terapeut eller psykolog.

Situasjonen høres ganske uholdbar ut - greit nok at hun har lyst til å hjelpe til, men det er faktisk noe som heter "privatliv" som du også har krav på, og ikke alle velger å legge lista like høyt når det gjelder et plettfritt hjem!

Jeg hadde skiftet lås!!!

OG all ære til mannen din som aksepterer at svigermor kommer trampende inn - hadde det vært meg hadde jeg nok insistert på å flytte!

.

ORIGINAL: Pontus

Hun har ikke respekt for noen eller noenting, hun overkjører og innvaderer. Jeg sier NOK, men hører hun: NEI.

Det er som en bulldoser som bare raser avsted og nekter å høre.

Om jeg sier: Nei mamma, sånn vil jeg ha det, nei Emma, det vil du ikke, du vil ha det sånn. HØRER DU HVA JEG SIER ?

Ja, men du må høre på meg fordi.. og så en lang rekke grunner.

Det er bedre sånn, du kan ikke ha det sånn, du må høre på meg, du mener vel ikke det..

`vi blir fan klina gærne snart ! HUN HAR 0 RESPEKT FOR ANDRES MENINGER.

Da hadde jeg rett og slett til slutt bare flytta...jeg hadde ikke orket...hva sier pappan din til hvordan hun er da?
Jeg hadde sagt til henne at lar du ikke oss ha privatliv og lar oss styre vårt eget hjem...så kan vi ikke bo så nærme hverandre!

Jeg hadde KLIKKA i vinkel..jeg hadde ikke taklet det sånn..men først hadde jeg uansett startet med å skifte lås og koble ut ringeklokka...

ORIGINAL: Sparkebukse

Ingen tvil![8|]

Om hun ringer/banker på lenge, etterfulgt av å ringe på tlf, så hadde jeg ikke gidda å ta tlf, rett og slett! Latet som jeg sov, eller hadde tlf på lydløs og var opptatt. Etterhvert går dama lei, og gidder ikke holde på sånn mer, når ho uansett ikke får noe respons.

Ingen tvil![8|]

Om hun ringer/banker på lenge, etterfulgt av å ringe på tlf, så hadde jeg ikke gidda å ta tlf, rett og slett! Latet som jeg sov, eller hadde tlf på lydløs og var opptatt. Etterhvert går dama lei, og gidder ikke holde på sånn mer, når ho uansett ikke får noe respons.

Mødre er ofte innvaderende. Mora mi også, men ikke LANGT på nær som din mor. JIIIIZAA!!!![X(]
Si dere må snakke med henne om noe viktig, sett av tid. Sitt ned i stuen, kok kaffe og vis at dette er et viktig tema.
Få mannen din også til å snakke til henne. Går det ikke INN- så si at da må dere desverre gå det skrittet dere håpet dere slapp- nemlig å skifte lås og slå av ringeklokka. For normale mennesker oppfører seg ikke slik.
Det må hun få vite. Om det så må inn med te-skje.

Hehe, søstra mi leier oppe hos vår mormor på 90 år. Mormor kommer opp støtt og stadig, om hun har en mann i sengen, sitter og driter eller har en viktig telefonsamtale står mormor der allikevel og prater om posten osv.
Og hun er helt oppegående i hodet- men ser ikke noe galt i å innvadere slikt. Men etter masse krangling og kjeft fra søstra mi har hun nå sluttet å gå opp. Nå er de bare bitre uvenner istedet, som såvidt hilser i gangen. Så det er ikke noe lett slike ting. LYKKE TIL!

Først tenkte jeg "HVA har dette med at moren er innvandrer??"[X(][:-]

Men du serr... Skift lås. Still hardt mot hardt!!

Høres ut som en plan!

¨Har du også prøvd den barnslige metoden; invader hennes hjem og gjør det samme? Så får hun FØLE hvordan du har det? KANSKJE hun forstår da? OG hvis hun likevel lider av tvangstanker, kanskje hun kan sette mer ord på det?

jeg ville skiften låsen og tatt henne med på restaurant, fortalt henne at du er veldig taknemlig for at hun er en så snill og god mor, men at nå er det nok! nå skal hun slappe av å la deres hjem være deres hjem.
samtidig ville jeg fortalt at låsen er skiftet

Back
Topp