Introdusering av kumelk.

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Jeg har en gutt på 6 som ikke liker melk,han får rett og slett frysninger av å drikke det. Slik har det vært helt siden jeg introduserte det da han var ett år. Nå har lillesøster også begynt å smake på melk,og samme reaksjonen. Får frysninger og melken bare renner ut av munnen,hun liker det ikke :p Noen som har tips til å få de til å like melk?

Hei ;) Jeg har en gutt på 6 som ikke liker melk,han får rett og slett frysninger av å drikke det. Slik har det vært helt siden jeg introduserte det da han var ett år. Nå har lillesøster også begynt å smake på melk,og samme reaksjonen. Får frysninger og melken bare renner ut av munnen,hun liker det ikke :p Noen som har tips til å få de til å like melk?
Prøvd alle typer?
3 åringen min drakk aldri melk. Men jeg hadde bare prøvd skummet, ekstra lett og lett melk. Viser seg at han elsker H-melk.

Må de ha melk da? Om de like yoghurt eller Biola eller noe så får de vel i seg kalsium og d vitamin? Må barn drikke melk?

Jeg liker heller ikke ren melk, utrolig ekkelt. Men engang i blant når jeg var liten fikk jeg sjokolademelk og det liker jeg fortsatt i dag.
Hva med havremelk?

Biola, yoghurt osv tenker jeg også er gode alternativer, så får de heller bare drikke vann ellers :)

Det er jo ingen krise om de ikke drikker melk. Minsten er er mest glad i havremelk og h - melk. Lettmelk vil han ikke ha.

Vesla ble ikke glad i melk før hun var 3 år.

Jeg liker ikke ren melk, kun med o'boy i.

Må de ha melk da? Om de like yoghurt eller Biola eller noe så får de vel i seg kalsium og d vitamin? Må barn drikke melk?
Nei,de må jo ikke ha melk. Men størstemann er ikke glad i yoghurt,og blir lei av å drikke biola,så det blir bare av og til. Nå er jeg redd det blir likens med nr to :p

Prøvd alle typer?
3 åringen min drakk aldri melk. Men jeg hadde bare prøvd skummet, ekstra lett og lett melk. Viser seg at han elsker H-melk.
Slik var det med minsten her. H - melk hadde jeg ikke tenkt på:p Og nå må vi stoppe han:)

Nei,de må jo ikke ha melk. Men størstemann er ikke glad i yoghurt,og blir lei av å drikke biola,så det blir bare av og til. Nå er jeg redd det blir likens med nr to [emoji14]
Aha skjønner! Jeg spør av nysgjerrighet og uvitenhet [emoji14] Liker han melk med Oboy? he he ikke voldsomt sunt men

Har du prøvd å varme den opp for minste? Det gjorde jeg i starten iallfall, i overgangen fra mme til kumelk.
Jeg liker heller ikke å drikke ren melk. Kjedelig egentlig, for det er jo en fin frokostdrikke:)

Tar nok ikke så veldig skade av å ikke drikke melk. Jeg er laktoseintolerant og har ikke drukket melk. (Laktosetredusert er noe herk og laktosefri fantes ikke). Har ikke tatt skade av det. Spise minimalt med yougert også

Mennesker har ikke bruk for kumelk egentlig :) Så det er ingen krise om de ikke liker melk.
Det finnes annen mat med kalsium. Så det er ikke noe å bekymre seg for.

Back
Topp