Introduksjonstråd - Mars 2026

Jeg kommer nok litt late to the party her, men jeg er fersk både i forumet og som gravid, så her var det mye å sette seg inn i!

Fyller 36 i morgen og bor i Oslo med samboer. Vært sammen i 2,5 år. Første graviditet og egentlig første ordentlige forsøk med timing med EL-tester nå (sluttet på p-piller i juni i fjor og har «levd farlig» uten noen prevensjon siden nyttår). Har veldig uregelmessige sykluser, men hadde positiv EL-test 25. juni, så ymse kalkulatorer sier 6+6 i dag, men jeg var på TUL i går og da sa hun 6+1. Hun sa for øvrig også at det muligens så litt mørkt ut med tanke på både plommesekk og hjertefrekvens, men det bør jeg sikkert dele mer om i en annen tråd. Veldig bekymret, og teller dager til ny TUL i slutten av neste uke :(

Jeg bor på Østlandet, er 39 år, blir 40 nå i høst. Jeg er operasjonssykepleier.
Samboer og jeg har vært sammen i 7 år, vi sluttet på p-pillen mot slutten av pandemien. Vi ble gravide i 2022 men mistet ca i uke 7. Så tok det lang lang tid uten at noe skjedde, men vi tenkte at det hadde jo gått én gang ...
Når vi kontaktet fertilitetsklinikk var det nok litt seint og veldig få egg igjen.
Alle mine egguttak ble til ett enkelt egg og ingen av de funket/festet seg.
Klinikken anbefalte eggdonasjon.
Vi har derfor brukt en formue i Danmark :p og på aller første forsøk med donoregg, fikk vi positiv test og stygg-gråt på badet :laughing025
Håper veldig på at egget blir hos oss! Og alle ære til de som donerer egg!!!

Jeg bor på Østlandet, er 39 år, blir 40 nå i høst. Jeg er operasjonssykepleier.
Samboer og jeg har vært sammen i 7 år, vi sluttet på p-pillen mot slutten av pandemien. Vi ble gravide i 2022 men mistet ca i uke 7. Så tok det lang lang tid uten at noe skjedde, men vi tenkte at det hadde jo gått én gang ...
Når vi kontaktet fertilitetsklinikk var det nok litt seint og veldig få egg igjen.
Alle mine egguttak ble til ett enkelt egg og ingen av de funket/festet seg.
Klinikken anbefalte eggdonasjon.
Vi har derfor brukt en formue i Danmark :p og på aller første forsøk med donoregg, fikk vi positiv test og stygg-gråt på badet :laughing025
Håper veldig på at egget blir hos oss! Og alle ære til de som donerer egg!!!
Jeg krysser fingrene og håper skikkelig mye for dere at dette blir en terminspire :Heartred

Jeg er også litt «late to the party» siden jeg har fått sen både første kontroll (uke 11) og ultralyd (uke 14), så har egentlig avventet, men tok en privat så her er jeg! Målingene av baby gir ikke HELT mening ift mulig omfangelsesdato, men dette var tilfellet sist også så satser på at det går bra. Estimerer termin til 13 Mars.

Sunnmøring, born and raised, 33 år gammel. Vært med samboer i 6 år, skal ha barn nummer 2. Vi har en gutt på 19 mnder fra før som fremdeles sover i sengen min og ammer, så ja, skal bli en bratt endringskurve for mini! Tar gledelig imot råd angående både avvenning av amming for et så «gammelt» barn og tilvenning til egen seng! Han har fremdeles til hode å sove gjennom natten, så blir litt mørkeredd med tanken på nummer 2 :’)

Hei! Sniker meg inn her. Var i termingruppen april 2024 og har ei nydelig snuppe på 16 måneder. Nå testet jeg jammen positivt i helga. Kom som et sjokk, da jeg strengt tatt er for gammel for dette! Vi er i sjokk. Og jeg er forberedt på at jeg nok bare er innom og forsvinner igjen da dette statistisk sett ikke kommer til å gå veien. Men, er 7+5 i dag, termin 24.mars. Kjempekvalm og med tydelige tegn. TUL privat på torsdag for å få en første indikasjon på hvordan det ser ut.

Jeg er også litt «late to the party» siden jeg har fått sen både første kontroll (uke 11) og ultralyd (uke 14), så har egentlig avventet, men tok en privat så her er jeg! Målingene av baby gir ikke HELT mening ift mulig omfangelsesdato, men dette var tilfellet sist også så satser på at det går bra. Estimerer termin til 13 Mars.

Sunnmøring, born and raised, 33 år gammel. Vært med samboer i 6 år, skal ha barn nummer 2. Vi har en gutt på 19 mnder fra før som fremdeles sover i sengen min og ammer, så ja, skal bli en bratt endringskurve for mini! Tar gledelig imot råd angående både avvenning av amming for et så «gammelt» barn og tilvenning til egen seng! Han har fremdeles til hode å sove gjennom natten, så blir litt mørkeredd med tanken på nummer 2 :’)
Samme her, min på 2år og to mnd ammer fortsatt, og egen seng? Nope. Blir en spennende høst.

29 år, bor på Vestlandet sammen med en jente på 1,5 år og samboer. Vi har vært sammen litt over 6 år og venter nå vårt andre barn :Heartred

Brukte 8 mnd på å bli gravid med første, så ble relativt overrasket da vi ble gravid på 1 forsøk da vi begynte å prøve på nr 2. Det endte dessverre i SA i påsken i år, men ble gravid på 2 mens like etterpå. Har et veldig ambivalent forhold til graviditeten denne gang, men gleder oss til å møte den lille :D:Heartred

Ellers jobber både jeg og samboer som politi, og har vært åpen om graviditeten til kollegaer fra dag 1 pga spontanaborten og formen min. Jeg jobber stort sett ute på patrulje, og har slitt litt med kvalme og ekstrem trøtthet. Nå begynner ting å komme seg, og vi kan glede oss!

Back
Topp