Introduksjonstråd ❤️

Jeg er 35år og bor i Oslo med mann og to gutter på 2,5 og 4. Det har vært noen år med unntakstilstand med to tette som er høyt og lavt og i tottene på hverandre og vi har vinglet litt på om det er helsemessig forsvarlig å få en tredje inn i miksen. Tenkte at de jo rekker å bli 9+ måneder eldre i mellomtiden og kanskje litt roligere, men det var med skrekkblandet fryd at det satt en spire i PP2.

Veldig spent på om dette går veien og om bekkenløsningen blir like ille som de to forrige svangerskapene :nailbiting:

35 fra Vestland. Dette blir nr 4 om den sitter og det er liv. Full av katastrofetanker grunnet lite/manglende symptom. Denne var ikke planlagt enda, prøvde å unngå det før sommerferie med de tre vi har. Har tre gutter og lengter etter en datter som en perfekt avslutning på flokken.

Jeg er 25år fra Vestlandet, og dette er første gang jeg er gravid. Er kjempe nervevrak og det har ikke helt gått opp for meg enda. Vet ikke hva jeg har i vente. Dette er så skummelt og spennende på samme tid

Hei! Jeg er 38 og bor sør i landet ☺️. Vi venter plutselig barn nr. 3, eldste er 4 (IVF). Nr. 2 og nå denne spiren kom uten hjelp. Håper alt går bra, det er jo tidlig ennå .

Hei
Akkurat blitt 33, så en positiv test kom som en ukes forsinket bursdagsgave. Dette blir vår første, vi fant hverandre i slutten av 20-årene.
Har hatt en spontantabort fra et tidligere forhold. Og ble etterhvert diagnosert med endometriose. Siden samboer har byttet jobb og er i prøvetid ville vi vente. Vi diskuterte muligheten for et liv med og uten barn, pga. alderen min og utfordringer.

Den lille er derimot hjertelig velkommen. Anser at dette var "meant to be". Siden det ikke er planlagt, den lille har kjempet hardt mot p-piller og endometriose for å eksistere. Kjenner at jeg gleder meg til å møte den lille krigeren:Heartpink
Lege satte termin til 22.februar enn så lenge

Hei,

Har fulgt med i forumet siden positiv test 28. mai, men ikke vært aktiv i forumet før nå. Fikk i dag bekreftet liv :Heartred på ultralyd og målt til 7+6 uker. Beregnet termin 06.02, menstermin 08.02.25.

Dette er vårt første barn. Jeg er fylt 40 år og bor i Østfold.

Har det siste halvåret hatt to graviditeter/aborter bak oss, en SA (sept 23) og en MA (mars 24). Startet å prøve for 1 år siden.

Krysser fingrene for at alle gode ting er 3 denne gangen :Heartred

Hei! 30 år, vært sammen med samboer i 9 år. Vi har en gutt fra før som snart blir 4. Vi brukte en stund på å bli gravid med han, og var forberedt på at det ville ta tid også med nr. 2. Sluttet på prevensjon for et års tid siden, fikk positiv test rett før jul, men begynte blø etter bare noen dager. Blodprøve hos legen viste at jeg hadde lite folat i kroppen, så da tenker jeg det var en mening med det :Heartred. For halvannen uke siden fikk vi endelig positiv test igjen, og nå er alle verdier bra på prøver så da håper jeg den sitter. Den første uka har gått veldig(!!) sakte - redd det ikke skal gå bra, men nå begynner jeg å få tro på at det gjør det. :happy:

Tar steget å melder meg inn her. 36 år, bor i Bergensregionen. Fikk se et bankende hjerte på ultralyd idag for første gang etter 4,5 år med ivf behandling og flere spontanaborter. Vi er to damer så måtte jo ha hjelp, men hadde ingen anelse om at det skulle blir en så lang og krokete vei. Kanskje er vi så heldige at den sitter nå? Gleder meg til å henge her med dere :) Har hatt full fokus på å blir gravid og føler meg skikkelig uforberedt på å faktisk være det. Men vi tar en dag om gangen ❤️

Hei! Fyller straks 35 år og er gravid for første gang. Vært sammen med mannen i 10 år og gift i 1. Vi har hatt ønske om barn i mange år, men fikk ikke IVF hjelp forrige gang da jeg hadde for høy BMI. Gikk så mye ned i vekt og mistet mensen i nesten 2 år. Deretter giftet vi oss og reiste på bryllupsreise. Når vi så begynte å prøve igjen når mensen var stabil, satt den på første forsøk naturlig.
Veldig spent på om spiren sitter. Er veldig redd for SA. Og har foreløpig veldig lite/milde symptomer. I følge kalenderen er jeg nå 6+1 på vei. Venter spent på første tidlig UL og svangerskapskontroll tidlig i august. :Heartpink

Hei. Jeg er 37 og bor i Rogaland. Har to ungdommer fra før og dette er ivf barn med ny mann. Vi startet ivf i 2020 så dette blir 3. graviditeten siden da. Mistet først i uke 17 så BO. Krysser fingrene for at dette går bra :Heartred Egget har festet seg ved hver innsett, men vi har ikke klart å gått heile veien ennå.

Last edited:
32 år og dette blir vårt tredje barn. Ble gravid på spiral i mai og mistet. Rakk aldri å få mensen igjen før jeg ble gravid på nytt med spiral. Usikker på hvor langt jeg er på vei enda, men vi går ut i fra at termin er i slutten av februar ca. :)

Sniker meg inn her fra marsgruppa, da jeg fikk flyttet termin på tidlig ultralyd. Er i dag 8 + 3 med toeggede tvillinger, og satser på at alt går bra. Har en treåring fra før og vært sammen med barnefar i 9 år :Heartpink Vi flytter til Drammen etter å ha bodd i Oslo i mange år

Jeg er 40 og bor litt utenfor Stavanger, Rogaland. Dette blir mitt 4 barn (1 stykk håper jeg :happy3). Jeg har en gutt på 17 og toegga tvillingjenter på 12. Nåværende barnefar er hans første og vi forlovet oss 1 juni :Heartpink:Heartpink
Jeg har vært sengeliggende fra ca begynnelsen av juni iom jeg måtte slutte på en del medisiner pga svangerskapet. Ganske ensomt og kjedelig, men verdt det alt i alt, så sant jeg kommer meg på beina igjen :notworthy

Får se om jeg klarer å holde denne inne nærmere termin denne gang. Førstefødte var 3 måneder for tidlig født og tvillingene 2 måneder, så krysser alt jeg har for litt lengre svangerskap denne gang :notworthy:love7

Nye brukernavnet er ikke aktivert enda, men blir mest sannsynligvis «Inanna».

Jeg er 37 år og bor på Nesodden. Dette blir mitt første barn. Jeg og barnefar er veldig spent. Hadde en spontanabort i januar så har vært mye følelser, men godt å vite at det visstnok er 98% sjanse for at det går bra nå som vi er i uke 11. Er jo flere tester vi skal igjennom men legger dette i Guds hender

Hei dere! Jeg er 31 og gravid med min første. Har akkurat flyttet tilbake til Norge og til Asker (der jeg ikke kjenner noen, så si gjerne ifra hvis noen andre her bor i nærheten) etter elleve år i London.
Jeg og kjæresten min fikk oss et sjokk da jeg fant ut at jeg var gravid to måneder etter at vi traff hverandre (og rett etter at jeg hadde mistet jobben) Men når der la seg så var det bare glede. Han er fra Paris og som den sporty mannen han er så ble han med meg til Norge da dette er det beste landet å få barn i. Så nå holder vi på å lande her i vårt nye hjem, søke jobber, bli bedre kjent og forberede oss. Litt av en historie og nesten så man skulle laget podcast.. Men vi er veldig veldig veldig glade og gleder oss til lille kommer i slutten av februar! ❤️

29 år, første graviditet. Forsøk nr 3. Gift med min fantastiske kone på andre året. Utdannet sykepleier. Har hatt en pause fra arbeidslivet et års tid nå på grunn av ettervirkninger av covid julen -22. vi gleder oss veldig til å bli mødre, har PCOS, så i grunn overrasket over at det satt så fort. Skal på TUL på fredag 09.08, gleder oss veldig! Hørt hjertelyd med doppler.

Hei, jeg er 40 år og bor i Innlandet. Dette blir første barnet vårt. Mistet en i fjor i uke 10, men av en eller annen grunn føler jeg meg mye mer optimistisk nå, og har kommet lenger i svangerskapet. Siden det er ganske nytt for meg å gå gravid er det masse jeg lurer på hele tiden, så det er godt å lese det dere skriver om i forumet. Foreldrene våre vet ennå ikke at vi ventet barn, så nå gleder vi oss veldig til snart å kunne fortelle det.

Last edited:
Hei, Jeg er 33 år og bor i Trondheim. Vi venter barn nr 2 og har ei frøken som blir 3 i oktober fra før. Jeg driver å omskolerer meg, satser på å være ferdig autorisert helsesekretær innen termin i slutten av februar (kommer litt an på formen og om hodet sitter godt nok skrudd på når eksamenstiden nærmer seg laughing1). Vi gleder oss veldig til å bli 4 og storesøster forteller alle om babyen i magen til mamma:Heartred

Hei! 40 år og fra Østlandet. Venter barn nr 2. Har et fantastisk '21-barn fra før. Gift med verdens beste mann og vi gleder oss alle tre til å få et nytt familiemedlem i februar :) Var opprinnelig i mars-gruppen, men ble flyttet en uke frem etter TOUL.

Back
Topp