Introduksjonstråd ✨

Hei, jeg blir straks 33 år. Bor med mann, 1 barn og hund. Har et barn født i mars 24, så blir ish 20 måneder mellom disse om denne graviditeten går bra. 3. gangen jeg er gravid, mistet første i uke 20+1, men jeg er mer rolig denne gangen enn forrige, så vi får bare se! Håper virkelig at det kommer en babis i desember 2025 :)

Hei. Jeg sniker meg inn her jeg også.
10 dpo idag å positive tester:).
37 år, snart 38. Har 4 barn fra før født i 2010, 2013 (tvillinger) og 2019. 3 jenter og en gutt. Gift med mannen og sammen i snart 20 år, så holdt sammen siden ungdommen. :)
Foreløpig termin 22 Desember.

Heihei!
34 år fra Nordland her! Har samboer og ett barn fra før. Ønske om et søsken har vært sterkt, tok ut p-stav ifjor sommer, men begynte ikke å prøve aktivt før de siste 3-4 mnd. Hadde nok litt høye forventninger om at det skulle klaffe med en gang slik det gjorde sist, så planen var ikke akkurat termin så tett opp mot jul som det ble(22.des):smiley-ashamed005 men første kom før termin så satser på at det ikke blir julemat fra sykehuskantina i år, selv om det blir bagateller i det hele :laughing002

Hei! Tar sjansen på å melde meg inn her nå, da jeg endelig tørr stole litt på testene :hilarious:
29 år gammel fra Østlandet, har prøvd på barn nummer 1 nå i to år. Hadde første IVF-innsett 1. april og har positive tester nå :love017 Bor med mann og 2 hunder på småbruk for oss selv, det er helt supert! Ikke helt planlagt termin så tett opp mot jul (21. des), men tar absolutt det - blir verdens fineste julegave :Heartred

Kanskje på tide å introdusere seg, selv om jeg fortsatt ikke har helt troa på at det skal gå bra :angelic: 40 år, bor på Østlandet. Har to nydelige jenter født i 2016 og 2018 med min ekssamboer. Etter to år i nytt forhold, tok jeg ut hormonspiral i august fordi kjæresten ønsker et eget barn. Den satt på tredje forsøk, men vi mistet i desember (uke 7). Det var en enorm sorg for meg. Ble gravid igjen påfølgende syklus, men kjemisk. Har fått beskjed om at jeg har få follikler og at sannsynligheten for å lykkes ikke er veldig stor. Hadde begynt å se for meg et fint liv uten flere barn, men jaggu satt den (i den verst tenkelige måneden mht barnehageplass (vi vurderte å stå over én mnd, men kunne jo gå glipp av et gullegg) :dance008 Nå er vi gravide med estimert termin 14. desember, så får vi se om det holder helt inn :smiley-angelic001

Får vel snike meg inn her jeg også. Er 42 (hjelp!) Og har 3 "barn" fra før. Født 2003, 2006 og 2008. Holder til på sørlandet.
Ny mann for ett år siden som er 50, og hadde ingen planer om flere barn selv om han ikke har noen fra før. Har vært uten prevensjon siden 2020 pga kraftige bivirkninger og flere operasjoner som følge av Hormonspiral på avveier. Ble egentlig henvist til sterilisering hvor legen på sykehuset sa rett ut at hun ikke tør å operere meg pga tidligere komplikasjoner. Så da sitter jeg her da. Men én spire i magen vi absolutt ikke hadde planlagt (helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg kunne bli gravid lenger)
Sjokket har begynt å legge seg litt. Og kvalmen er absolutt tilstede.
Kjenner kroppen min godt så oppdaget det tidlig. Termin ut ifra siste mens blir 26/12-25. Men med så ustabil mens som jeg har hatt de siste åra så kan den fort bli endret. Og dette kan fort ende i en SA rett og slett pga alder og kjente risikofaktorer.
Men tenk om det blir en skikkelig attpåklatt? Hjelp!

Hei
Jeg er 28 år og gravid for første gang.
Vi begynte og prøve sent i 2023 og det har vært en berg og dalbane. Vi tok test i dag og er 4 uker + 6 dager på vei. Så termin blir 20 desember. Gud er god. Gleder meg utrolig til reisen videre.

Målet var ikke en desember baby men ting blir ikke alltid som vi har tenkt.

Hei alle sammen :)
Jeg er 38 fra Ålesund, har ei som blir 10 i år med annen mann.
Mistet i kjemisk i mai i fjor og sa i november. Var på fertilitetsklinikk for rett over 2 uker siden, hun anbefalte stoffskiftemedisin og nå er testen positiv før ikm. De to andre gangene har strekene såvidt vært synlige først noen dager etter ikm.
Litt spesielt med termin nyttårsaften, håper da egentlig at jeg går over så barnet blir størst i sin klasse :p

Hei :D Jeg er 29 år, har samboer og 1 barn som er 15 mnd nå. Vi begynte å prøve i juli i fjor pga kjent problem med pcos og manglende eggløsning. Første ble til etter tre prøveperioder med letrozol. Brukte letrozol en stund denne gangen også uten hell før vi gikk over på ivf, fikk 5 fine embryo på frys og nå har jeg altså testet positivt etter mitt andre fryseforsøk :) hvis jeg har tenkt rett blir termin ca 30.12 så vi får eventuelt prøve å holde igjen en stund :hilarious:

Hei! Jeg fikk positiv test i dag, 11DPO. Har egentlig termin 3. januar, men jeg kommer til å henge her inne også, da jeg blir satt i gang ca to uker før termin :binkybaby Spent på julemenyen på sykehuset :hilarious:

Jeg er 35,5 år, bor på Østlandet, er gift og vi har 6 barn sammen. Én gutt, 4 jenter og ei englejente(abort i uke 15). De er født i april 16, april 17, august 20, (november 22), september 23 og november 24 :Heartred

Er helsefagarbeider, men er hjemme i foreldrepermisjon frem til midten av august :dummy1:

Hei, Mumsy på 30 år her :greet025
Har barn født 2017 og 2020, samt at mannen har ett barn født 2011 fra tidligere forhold.

Vi var hundreogtipærraprosent ferdig med barn etter sistemann, men etter 3 år fikk jeg jammen lyst på flere. Elsker tanken på en stor flokk, og jeg trives så godt med familielivet. Mannen var ikke like gira først, men han er en tilpasningsdyktig type og en god far, så han ble med å kjøre på. Ble nesten et år med prøving før jeg endelig testet positivt nå nylig. IKM er i morgen, og foreløpige termin har jeg regnet ut til å være 31.des (knipe, knipe)… Testet ikke etter EL denne måneden, men vanligvis har jeg EL rundt syklusdag 14-15.
Jeg er litt bekymret for om de positive testene mine viste litt svak strek, så skal jakte videre på nye graviditetstester for å måle en forhåpentlig økning i styrke. Dersom ting går som ønsket og planlagt har jeg bestilt time til TUL 08/05, da skal jeg være ca 7 uker på vei.

Hei! Stiger fra Rogaland, 31 år og har en nydelig gutt født i juni 2023 sammen med mannen min. Er gravid nå med termin 3. desember etter en MA i uke 8 og en SA i uke 5. Begge barn har blitt til vha IVF og veien hit har vært tøff og lang, men nå ser det altså ut som at vi skal få oppleve livets mirakel en gang til ❤️

Hei Mamas

Jeg er 27 (blir 28) født og oppvokst i Oslo, har ingen barn fra før og dette blir min første. Etter mange mange måneder med prøving hadde jeg kjemisk i Januar, men var heldig nok til at det klaffa 3 mnd senere :happy090 testet positiv 8dpo, (skimta en strek 7dpo) idag er jeg 21dpo :happy093

Hei!
Jeg er gravid for fjerde gang og har ikke helt troen enda, men prøver å tenke positivt. Har hatt SA uke8, SA uke19 og SA uke20. Prøving siden 2022, så denne veien er lang og vi er ikke i mål enda.
:signs003
For en historie. Håper virkelig at den sitter hele veien denne gangen :smiley-angelic001

Jeg er 25 (egentlig 34, men føler meg 25?) vi har prøvd på nr 3 i 1 år nå, fått avslag på behandling hos fertilitetsklinikk siden vi tross alt har 2 fra før.
Hadde gidd opp hele greia og skulle egentlig nå ta en vurdering om å sette inn spiral igjen (mensen er helt krise) eller om vi skulle spare opp penger til å få hjelp privat. Men nå satt den plutselig.
På ikm var testen så positiv at den digitale var ferdig etter 15 sekunder. Så nå er jeg i litt sjokk og har etter 7 år funnet veien inn hit igjen.
Har to stk på 10 og 7 fra før. Et ivf barn :)
Diabetes har jeg også så har nettopp fått meg en skikkelig fulltidsjobb med kost og blodsukkermåling for de neste mnd.

Hei :) jeg er 39 år, er gift, og har en fantastisk gutt som ble født i august 2022. Vi har prøvd på en til i ca 1,5 år nå, med en SA i uke 9 i september i fjor. Så dette er veldig ønsket :smiley-angelic001
Er i dag på 5+4, og termin 27.12. Krysser alt jeg har for at det går hele veien nå, for tror ikke mannen fortsatt orker å fortsette og prøve om det ikke går denne gangen..
Gleder meg til å bli kjent med dere ❤️

Back
Topp