Introduksjon av fast føde

Fortsett å bruke vann som tørstedrikk så går det seg til :) jeg begynte da det var så varmt i sommer, så sakte men sikkert så har han begynt å like det. Bruke sånn easy-tran i begynnelsen. Men han var 2 mnd da, så litt yngre :) følte jeg fikk vannet litt lengre inn i munnen med sprøyte.
Kanskje et dumt spørsmål, men koker dere drikkevannet de får?
 
Kanskje et dumt spørsmål, men koker dere drikkevannet de får?
Da han ble 3 mnd så sa hs at han kunne få springvann, så av og til får han det - av og til kokt. Da han gikk vann før 3 mnd så var det alltid kokt :)
 
Når startet dere å gi fast føde? Og hvorfor. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med grøt osv til hun blir rundt 5 mnd. Men den siste uka har hun spist hele natta, føles det som så lurer på om vi skal starte litt før.
 
Når startet dere å gi fast føde? Og hvorfor. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med grøt osv til hun blir rundt 5 mnd. Men den siste uka har hun spist hele natta, føles det som så lurer på om vi skal starte litt før.

3,5 mnd, rett og slett fordi han krevde mer mat og bare pupp holdt ikke :) han får nå grøt til kvelds og noen ganger smaksprøver på frukt på dagen. Mye mer fornøyd baby her!
 
Når startet dere å gi fast føde? Og hvorfor. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med grøt osv til hun blir rundt 5 mnd. Men den siste uka har hun spist hele natta, føles det som så lurer på om vi skal starte litt før.
Startet da han var 3,5 mnd med smaksprøver. Nå, en mnd senere, så får han middag + frukt i 15 tiden og grøt med frukt i 19 tiden. Han er veldig glad i det, og om han ikke får grøt men melk i stedet så våkner han i 23tiden og vil ha mer mat.
Hvor gammel er hun nå?
 
Startet da han var 3,5 mnd med smaksprøver. Nå, en mnd senere, så får han middag + frukt i 15 tiden og grøt med frukt i 19 tiden. Han er veldig glad i det, og om han ikke får grøt men melk i stedet så våkner han i 23tiden og vil ha mer mat.
Hvor gammel er hun nå?

Hun blir 4 mnd om 6 dager. Hun er en stor baby som krever en del mat. Hun legger fint på seg osv.(har gjort i alle fall) Men hun er ikke like fornøyd lengre. Kan være flere grunner til det da. Er så usikker på om vi skal starte med smaksprøver osv eller ikke. Jeg tror nok at maten vil gå ned på høykant. Hun er veldig interessert i når vi spiser osv. Jeg tror jeg skal ta en tlf til helsesøster.
 
Hvor fort økte dere fra smaksprøve til full posjon grøt/middag? :) Vi har gitt grøt laget av 2 ss vann i en uke på dagtid, og de siste to dager har hun fått samme mengde på kvelden. Lurer på når og hvordan vi skal øke ;-)
 
Hvor fort økte dere fra smaksprøve til full posjon grøt/middag? :) Vi har gitt grøt laget av 2 ss vann i en uke på dagtid, og de siste to dager har hun fått samme mengde på kvelden. Lurer på når og hvordan vi skal øke ;-)

Vi økte gradvis over to uker, fra en teskje til full porsjon. Null magevondt i denne perioden. Nå gjør vi det samme med middag, så håper vi at det går like fint. :)
 
Hun blir 4 mnd om 6 dager. Hun er en stor baby som krever en del mat. Hun legger fint på seg osv.(har gjort i alle fall) Men hun er ikke like fornøyd lengre. Kan være flere grunner til det da. Er så usikker på om vi skal starte med smaksprøver osv eller ikke. Jeg tror nok at maten vil gå ned på høykant. Hun er veldig interessert i når vi spiser osv. Jeg tror jeg skal ta en tlf til helsesøster.
Det kan nok hjelpe deg å starte med grøt, men hør med hs :) ikke lenge til 4 mnd :)
 
Hvor fort økte dere fra smaksprøve til full posjon grøt/middag? :) Vi har gitt grøt laget av 2 ss vann i en uke på dagtid, og de siste to dager har hun fått samme mengde på kvelden. Lurer på når og hvordan vi skal øke ;-)
Jeg bare lagde mer og mer grøt jeg, og så spiste han det han ville. Lager ca en porsjon nå, men tar det litt på feelingen :)
 
Greide ikke holde meg lengre. Mini er ca 3,5 mnd nå og blir ikke skikkelig mett av puppen. Han er sulten hele tiden, så har gitt noen flasker med mme i tillegg. Men så i dag kjøpte jeg inn nestle sin mild havregrøt med ris og hvete. Lagde den veldig tynn da, men herregud så vill han ble. Kjempesinna når han ikke fikk mer. Så tror han var klar. Men pga alder kommer jeg nok til å fortsette med å gi ganske tynn frem til han runder 4 måneder hvertfall.
 
Greide ikke holde meg lengre. Mini er ca 3,5 mnd nå og blir ikke skikkelig mett av puppen. Han er sulten hele tiden, så har gitt noen flasker med mme i tillegg. Men så i dag kjøpte jeg inn nestle sin mild havregrøt med ris og hvete. Lagde den veldig tynn da, men herregud så vill han ble. Kjempesinna når han ikke fikk mer. Så tror han var klar. Men pga alder kommer jeg nok til å fortsette med å gi ganske tynn frem til han runder 4 måneder hvertfall.

Samme gjorde vi på 3,5 mnd :) synes absolutt ikke det er noe nederlag! Mini eelsker det her og, og får nå etter 2 uker rundt en halv porsjon (kanskje litt mer) hver kveld.
 
Greide ikke holde meg lengre. Mini er ca 3,5 mnd nå og blir ikke skikkelig mett av puppen. Han er sulten hele tiden, så har gitt noen flasker med mme i tillegg. Men så i dag kjøpte jeg inn nestle sin mild havregrøt med ris og hvete. Lagde den veldig tynn da, men herregud så vill han ble. Kjempesinna når han ikke fikk mer. Så tror han var klar. Men pga alder kommer jeg nok til å fortsette med å gi ganske tynn frem til han runder 4 måneder hvertfall.
Begynte da vi også :)
 
Mini er jo 4,5 mnd, og vi har begynt med litt smaksprøver. Snakk om å være lite interessert! Han tar ikke smokk eller flaske, så her er det visst en som aldri skal slutte med puppen.
 
Her har vi fått første allergisk reaksjon.. Vi har veldig mye allergier i familien, så det er forventet. Jeg har gitt han litt mango og grøt. Burde jeg da stoppe med begge deler til utsletter forsvinner også prøve grøten igjen? Ville kanskje tro det er mango han reagerer på? Kan vel egentlig også være noe som er i grøten..

Så typisk for han virkelig digger begge deler :p
 
Her har vi fått første allergisk reaksjon.. Vi har veldig mye allergier i familien, så det er forventet. Jeg har gitt han litt mango og grøt. Burde jeg da stoppe med begge deler til utsletter forsvinner også prøve grøten igjen? Ville kanskje tro det er mango han reagerer på? Kan vel egentlig også være noe som er i grøten..

Så typisk for han virkelig digger begge deler :p

Så synd! :(

Jeg ville stoppet med begge deler, sånn at du kan finne ut nøyaktig hva han reagerer på.
 
Her har vi fått første allergisk reaksjon.. Vi har veldig mye allergier i familien, så det er forventet. Jeg har gitt han litt mango og grøt. Burde jeg da stoppe med begge deler til utsletter forsvinner også prøve grøten igjen? Ville kanskje tro det er mango han reagerer på? Kan vel egentlig også være noe som er i grøten..

Så typisk for han virkelig digger begge deler :p
Jeg ville også ventet litt, og siden det er en del allergier i familien ville jeg kanskje introdusert en og en smak i begynnelsen :)
 
Back
Topp