Intimbarbering

Hmmm...den visste jeg ikke...men sykehusene barberer jo de som skal ha planlagt KS nedentil ( de gjorde iallefall det )
 
Jeg må tydeligvis skrive for å se svar.
 


Glucusa skrev:
Hmmm...den visste jeg ikke...men sykehusene barberer jo de som skal ha planlagt KS nedentil ( de gjorde iallefall det )


Ja, men det blir noe helt annet enn å stå hjemme i dusjen. Det kommer uhorvelig mange flere bakterier til når man gjør det selv i et "skittent" miljø pluss at man da går med åpen og sårbar hud fra man barberer og til et ev. snitt. Man vet jo aldri om man vil trenge keisersnitt eller ikke, så for min del får nok ikke høvelen svingt seg :) Jeg er litt mot intimbarbering uansett så det gjør ingen forskjell :) 
 
Var ingen fare for meg sist... Med den digre magen hadde jeg i grunn null sjans for å få til en sånn barbering uansett :-D Men greit å vite.
 
Jeg er absolutt ikke imot intimbarbering, men husker at det ble veeeldig vanskelig mot slutten for jeg så jo ingenting! Så da ble det litt så som så med det uansett. Og nå som jeg vet dette kommer jeg ikke til å stresse med det de siste ukene :) Takk for info!
 
Glad jeg ikke har den problemstillingen. Med hyppige plager "der nede" så unngår jeg alt slikt. Men kjempebra med informasjon
 
Ingen fare for at jeg gidder eller klarer å barbere meg da uansett..
 
Har fått brev fra stedet jeg skal føde om at vi må ta ut evt piercinger og slutte med eventuell fjerning av kjønnshår (altså ikke bare barbering..) 1 mnd før termin. Pappa/ledsager må også fjerne synlig piercing.

Såååhhh, her blir det virkelig naturtomt! Kan ikke huske sist jeg lot håret der nede vokse i 1 mnd!! Shit.. Tenk den bikinilinja da :S Får kjøpe en badedrakt med lange bein, haha..
 
Jeg stussa bare godt før fødsel sist gang, helt glatt var jeg klar over at ikke var så lurt.
 


Venter_på_deg skrev:
Har fått brev fra stedet jeg skal føde om at vi må ta ut evt piercinger og slutte med eventuell fjerning av kjønnshår (altså ikke bare barbering..) 1 mnd før termin. Pappa/ledsager må også fjerne synlig piercing.

Såååhhh, her blir det virkelig naturtomt! Kan ikke huske sist jeg lot håret der nede vokse i 1 mnd!! Shit.. Tenk den bikinilinja da :S Får kjøpe en badedrakt med lange bein, haha..

Ellers så kan du vokse deg 1 måned før termin, da har du minimalt med hår når terminen kommer :)
 
Det er også anbefalt å ikke intimbarbere mot slutten pga mindre fare for revning mener jeg å ha lest. Det er uansett vanskelig å få til på slutten pga den store magen. ;-)
 
Men altså, det er jo forskjell på å barbere bort alt, og ta bort på bikinilinjen, selv stusser jeg fronten helt kort, må jo være greit...skal jo ikke ta keisersnitt mellom beina heller...har også hørt at det er lettere å sy ved revning hvis det er barbert nedentil, ikke fronten altså..
 


Frisør1 skrev:
Men altså, det er jo forskjell på å barbere bort alt, og ta bort på bikinilinjen, selv stusser jeg fronten helt kort, må jo være greit...skal jo ikke ta keisersnitt mellom beina heller...har også hørt at det er lettere å sy ved revning hvis det er barbert nedentil, ikke fronten altså..

Det vil sikkert være lettere å sy, men der kommer jo infeksjonsfaren inn igjen :) 
 


Sylvanas skrev:
Glad jeg ikke har den problemstillingen. Med hyppige plager "der nede" så unngår jeg alt slikt. Men kjempebra med informasjon


Jepp, jeg var også kjempeplaga så jeg måtte slutte med både barbering og stringtruser. Har ikke hatt UVI en eneste gang etter at jeg slutta. Friserer selvfølgelig ofte og hender innimellom at jeg tar en skikkelig barbering, men det er ytterst sjelden :) Det er også skikkelig uhygienisk med barbering (selv om det føles motsatt) så jeg klarer meg fint uten :) 
 
På svangerskapskurset i forrige svangerskap fikk vi beskjed om at det er opp til deg selv om du vil barbere eller ikke. Var ingen av delene som var bedre enn den andre sa jordmoren da. Men det er sikker mange forskjellige meninger om å barbere eller ikke før en fødsel.
 
Oi, det var jeg ikke klar over! Men for min del er det ikke så farlig... Jeg orker ikke gjøre sånt så ofte mot slutten :p 
 
Blir så irritert når det kommer slike artikler! "– Da skal det skjæres et dypt kutt i det samme området. Hvis man er nylig barbert, er det større fare for å få infeksjoner i såret, forteller Mette Walberg, smittevernoverlege ved Vestre Viken helseforetak."
Grei nok det, en smittevernsoverlege er vel en person med peiling så dette bør tas hensyn til. Men HVA er det med barbering innenfor 2 uker som kan utgjøre en større fare for infeksjoner? Alle bakterier fra høvel er bortevekk etter kort tid. En skitten truse inneholder flere bakterier enn det høvelen gjør. (Ok, satt på spissen!) Korte hår har ingenting med infeksjoner å gjøre.. Hårsekkene reagerer ikke på barbering. Gjelder dette voksing også?
Ikke gi meg meg slike uttalelser uten begrunnelse!

En liten hormonbombe idag, som reagerer på alt :p Sorry, folkens!

Skal huske å spørre jm om dette. Ikke at det er et problem egentlig, da jeg ikke kommer til eller lar andre gjøre det når jeg blir så svær..
 


squakky skrev:
Blir så irritert når det kommer slike artikler! "– Da skal det skjæres et dypt kutt i det samme området. Hvis man er nylig barbert, er det større fare for å få infeksjoner i såret, forteller Mette Walberg, smittevernoverlege ved Vestre Viken helseforetak."
Grei nok det, en smittevernsoverlege er vel en person med peiling så dette bør tas hensyn til. Men HVA er det med barbering innenfor 2 uker som kan utgjøre en større fare for infeksjoner? Alle bakterier fra høvel er bortevekk etter kort tid. En skitten truse inneholder flere bakterier enn det høvelen gjør. (Ok, satt på spissen!) Korte hår har ingenting med infeksjoner å gjøre.. Hårsekkene reagerer ikke på barbering. Gjelder dette voksing også?
Ikke gi meg meg slike uttalelser uten begrunnelse!

En liten hormonbombe idag, som reagerer på alt :p Sorry, folkens!

Skal huske å spørre jm om dette. Ikke at det er et problem egentlig, da jeg ikke kommer til eller lar andre gjøre det når jeg blir så svær..



Jeg er helt enig!!!! Å dessuten, 'intimbarbering' under en kam, jeg barberer ikke fra navelen og ned, så hvis det er det dyyype kuttet som gjør infeksjonsfaren høyere, så kan det ikke ha noe å si med nyshavet kaviarstjerne ved sting av evt rifter! Så det så :-P
 
Jeg har IKKE hår så høyt som et snitt skal lages (ja vet hvor snittet legges), har relativ lite og langsom hårvekst der nede og barberer alltid bort alt, det har jeg alltid gjort og det gjorde jeg til og med når jeg var 41 uker på vei sist, bare holde opp bebisen litt så gikk det fint, med speil fungerer det også, men ejg kan gjøre det i blinde så er ikke så feil, kommer ikke til å slutte pga en slik artikkel.... bøff!
 
Back
Topp