Intim-stell før fødsel...?

Med voksende mage har det blitt vanskeligere med intimbarbering, hvordan er det med dere? Nå for tiden er det nok med legger og armhuler for min del.
Er dere "stelt" nedentil før fødselen? Isåfall gjør dere det selv, på salong, eller med hjelp av mannen?
Jeg har hørt at det ikke er bra å være helt nybarbert nedentil ved fødsel i forhold til at huden skal være elastisk og infeksjonsfaren blir litt større når man har åpnet porene. Men samtidig vil jeg ikke ha full bush når jeg har blødningen etter fødsel. Jeg har stort sett barbert det et par mnd før fødsel, og så latt det få vokse på slutten.

Men jordmødrene bryr seg ikke noe om frisyren altså, så det er ikke noe å tenke på i forhold til det.

Eg har merka at huden har blitt meir sensitiv å nuppete ette barbering. So no blir da bere litt stussing og " finpuss"... ;) Er meir opptatt av å ha leggane hårfri å stella beino;) Men e da sant at ein ikkje kan ha neglalakk på tærna, hvis ein ska ha epidural?

Jeg har gitt opp hele barberinger nedentil, er jo den jobben! :p tror ikke jordmødrene bryr seg, de har nok sett langt verre enn litt hår? Hehe.. men bena og armhulene tar jeg :)

Okei, greit nokk det :) men skjønner ikke hvor man kan få infeksjon? Det jeg har lest er at man kan få infeksjon ved keisersnitt ved å være nybarbert rundt der snittet skal settes, og siden mange blir tatt med haste ks for tiden, så har de sagt til "vanlige" fødende også om å lavær å barbere seg. Stemmer det eller er der andre plasser man kan få infeksjon? Ble nyskjerrig :) skal høre med jordmor idag..
Det er slik jeg har forstått det og :) dessuten er det ingen lege eller jordmor som har sagt jeg ikke bør barbere meg der nede. Gjort det med de to andre og gjør det nå og :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tok alt for noen uker siden og lest etterpå på googel at man ikke skal. Så ble livredd for å få
skjeft når jeg kom på sykehuset. Men nå går jeg på ovetid her. Så tror det har rukket å vokse seg
til en del.

Jeg føler meg fram, også bruker jeg speil. :p

Jeg fødte 4 dager over termin sist, så har ikke troen på at det blir fødsel særlig lang tid før termin, så her tar jeg siste runde barbering når jeg er 39+0. Har ikke hørt noe om dette med barbering verken fra jordmor, sykehuset eller legen, så jeg velger å barbere meg helt fram til da. Eneste plassene jeg har lest om dette med barbering er på forum og sånt. Tviler ikke på at det stemmer da, men synes det er rart at jeg aldri har fått beskjed om det. Det er ganske tungt å barbere nå da, så gleder meg til å ta siste runde om under to uker. ;) Barberer meg bare en gang i uken da, så de porene er jo lukket mestparten av tiden. :)

Det med infeksjonsfare er det vel litt uenighet om, så vidt jeg har forstått. Men er forskjell på å ta bikinilinja og virkelig "renske opp" (hehe..) da, tenker det kan være dumt om en f.eks er uheldig og kutter seg nedi der. Jeg har så langt tatt det jeg får til, de siste ukene har ikke det vært særlig mye :p Men som noen andre sier her så ønsker jeg ikke å ha en skikkelig busk når renselsen begynner, så har prøvd å vedlikeholde litt.

Jeg hadde planer om å ikke ta det bort de siste to mnd som sist. Pleier vanligvis la det gå 2-3 mnd mellom.Men i går holdt jeg ikke ut mer siden jeg driver å får en sånn snurpete følelse framme i underlivet. Kjentes ut som det lugget skikkelig. Så nå har jeg fjernet alt, 39+0, og luggefølelsen er der fortsatt...styles/default/xenforo/hmh.gif Men det går nok ihvertfall til termin før jeg føder, så jeg tenker det går greit i forhold til porene. Og blir greit at hårene ikke er så lange i renselsestiden.

Infeksjon er i forhold til keisersnitt. Jeg bareberer som jeg pleier :) så godt det går :) har gjort det de to andre gangene og. Ingen som har reagert på drt på sykehuset :) mitt valg :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg barberer litt på måfå i bikinikantene. Gudene vet hvordan det egentlig ser it under der :D ha ha

Back
Topp