Intim-stell før fødsel...?

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Med voksende mage har det blitt vanskeligere med intimbarbering, hvordan er det med dere? Nå for tiden er det nok med legger og armhuler for min del.
Er dere "stelt" nedentil før fødselen? Isåfall gjør dere det selv, på salong, eller med hjelp av mannen?

Det området skal vel ikke røres mtp hårfjerning fra 4 uker før fødsel mtp infeksjon? Og tro meg, det er det absolutt siste du tenker på når du ankommer føden! :P

Stod i papirene om ultralyd om at det ikke skal barberes de siste ukene :P

Jeg barberer meg, men blir ikke så ofte for lett er det jo ikke ;) men tar det hver 3 dag ca selv om det blir så som så :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tar bikinilinja med høvel og maskin på resten i blinde :p skikkelig kjangsespill.. Føler meg "renere" når det ikke er en svær busk der nede. Men gjør det ikke så ofte nå mtp at det kan skje når som helst, men skal ta det idag!

Åkey, var ikke klar over 4 ukersregelen. Tror ikke det sto noe om det i mine papirer.
Føle meg også renere uten busk, men men... Er jo risikosport å ta frem høvelen der for min del :) Og det er nok sant: siste man tenker på under fødsel er vell akkurat det hehe selv jeg har lakkert tærne - for jeg hater å vise ustelte tær! Tærne lot seg gjøre uten store vanskeligheter :) Jeg er rar hehe...

De siste gangene har det blitt gjort totalt i blinde, så resultatet ble vel deretter :p jeg lar det også være disse siste ukene pga at jeg har hørt at man ikke bør være nybarbert under fødsel. Vokser jo ikke så fort at det blir busk på noen uker heller, blir bare litt lange stubber :p

Her får vi ikke lov til å barbere oss nedentil 4 uker før fødsel pga infeksjonsfare..

Kan noen forklare dette med infeksjonsfare? Skjønner at man ikke skal være nybarbert eller vokset ved fødsel pga åpne porer? Men de tar vell ikke 4 uker for å lukke seg? Når jeg vokser så sier voksedamen 2 dager uten sol pga porene er åpne osv. Hmhm

Nå er kroppen så strekt, stor og jeg har pigmentflekker overalt. Ekstra hår nedentil er det siste jeg tenker på :p for mye bry rett og slett!

Næsj tar bikinilinja å litt på fremsiden på måfå:) Når du ligger der kunne du ikke brydd deg mindre;) Men har faktisk lakka tåneglene;) De synes jeg det er verre med;)

Kan noen forklare dette med infeksjonsfare? Skjønner at man ikke skal være nybarbert eller vokset ved fødsel pga åpne porer? Men de tar vell ikke 4 uker for å lukke seg? Når jeg vokser så sier voksedamen 2 dager uten sol pga porene er åpne osv. Hmhm
Er vel kanskje at de siste ukene kan man føde når som helst, så om du barberer deg for siste gang i uke 36 så kan jo plutselig babyen komme i uke 37. Da er det greit å avslutte barberingen noen uker før, better safe than sorry :) det er bare min teori altså

Er vel kanskje at de siste ukene kan man føde når som helst, så om du barberer deg for siste gang i uke 36 så kan jo plutselig babyen komme i uke 37. Da er det greit å avslutte barberingen noen uker før, better safe than sorry :) det er bare min teori altså

Okei, greit nokk det :) men skjønner ikke hvor man kan få infeksjon? Det jeg har lest er at man kan få infeksjon ved keisersnitt ved å være nybarbert rundt der snittet skal settes, og siden mange blir tatt med haste ks for tiden, så har de sagt til "vanlige" fødende også om å lavær å barbere seg. Stemmer det eller er der andre plasser man kan få infeksjon? Ble nyskjerrig :) skal høre med jordmor idag..

Okei, greit nokk det :) men skjønner ikke hvor man kan få infeksjon? Det jeg har lest er at man kan få infeksjon ved keisersnitt ved å være nybarbert rundt der snittet skal settes, og siden mange blir tatt med haste ks for tiden, så har de sagt til "vanlige" fødende også om å lavær å barbere seg. Stemmer det eller er der andre plasser man kan få infeksjon? Ble nyskjerrig :) skal høre med jordmor idag..
Nei tror det er snakk om infeksjonsfare ved ks ja :) ikke vaginal fødsel

Nei tror det er snakk om infeksjonsfare ved ks ja :) ikke vaginal fødsel
Står mye forskjellig på google, der er det snakk om infeksjonsfare uansett om det er ks eller vaginal fødsel. At infeksjonsfaren er mye større på sykehus enn i eget hjem.

Har noe med hvis det blir hastesnitt har jeg lest

Back
Topp