"Internasjonalt" eller et typisk norsk/nordisk navn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
Internasjonalt. Er en litt internasjonal familie, så passer best sånn :)

hvis vi får gutt blir det Sven Pablo, så det er mer blanding
jente tenker vi Rayleen som er mer Amerikansk.

Haha, det vet jeg ikke. :P Liker både norske og internasjonale navn :P

Foreløpig har vi funnet oss et dansk navn, går generelt for skandinaviske[emoji5] Ikke så farlig om de er helt norske, men heller ikke opptatt av hvordan det klinger i utlandet/på engelsk igrunn.

Har du lyst til å dele det med oss? (forstår godt om du ikke vil! er litt skeptisk til det selv, internett er litt skummelt sånn..)
Vi leter etter inspirasjon. Jeg liker mange norske navn men jeg er ikke norsk selv og det må jo fungere for min familie også!

Ett navn vi lurte litt på som er norsk men funker internasjonalt er Thor. Synes det er veldig fint

Vi valgte et navn som funker like bra på norsk og på engelsk/diverse andre språk.
Det var viktig for oss at han skal slippe å knote hver gang han skal presentere seg. :P

Internasjonalt, eller i hvertfall delvis :)

Norske varianter av navn som også er internasjonale (bibelsk opphav), men som har vært i Norge i hundrevis av år. Slik at de er klassiske, tidløse, navn alle har hørt, men som ikke er på topp 20, så ikke så mange andre i samme aldersgruppe heter det :)

Jeg og eksmannen gikk for oppkalling, så mine fire eldste har navn som er brukt i Norge i mange generasjoner. En av guttene har et navn som er veldig sjeldent, når han fikk det var han alene om det, nå finnes det 11 gutter med det navnet i Norge.

Jeg og nåværende mann gikk for navn i samme sjanger, men droppa oppkalling.

Alle tre har fått norske navn, men navn som er greie å si på engelsk :)

Halve familien min er fransk, så litt greit at de kan uttale navnene til guttene :)

Første fikk et veldig internasjonalt navn men som brukes litt overalt. Andre fikk et som antageligvis er mer latinamerikansk, få som heter det både i Norge og Frankrike

Back
Topp