Intens kvalme

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Fra å ha ingen symptomer sist uke kommer mange kastet på meg i helgen.
Ekstremt ømme brystvorter, konstant kvalm men heldigvis bare små kvalm sånn at jeg får i meg mat og ille kaster opp, og veldig sulten.

Men i går ble den skikkelige kvalmen kastet på meg, den altomslukende kvalmen som gjør at man ikke orker noe eller noen.
Samme er det i dag, og oppkasten er en realitet.

Men hva gjør jeg nå liksom?
Skal på langvakt i dag fra 15 på ettermiddagen til 7 i morgen tidlig, hviskende nattevakt fra 24, jobber med psykisk utviklingshemmede så jeg må hjelpe med det de skal ha hjelp til. Jeg forstår ikke hvordan keg skal klare det i dag,og vil helst ta dagen hjemme, skal ha samme vakter hele helgen også men den tid den sorg.

Men så er jeg jo ikke smittsom, er det da riktig å være hjemme? Hva hvis jeg blir bedre i kveld? Det sitter så langt inne å være hjemme fra jobb

Hvor langt er du på vei? Seff kan du være hjemme, nå i første trimester er vi ofte kvalme:( forStåelig d:)

Er ca 7 uker. Varierer ut i fra hvilke app jeg bruker

Det er mange som blir sykemeldt pga kvalmen!
Klart du må bli hjemme om du ikke klarer å komme deg noe sted uten å kaste opp.
Sv.skapskvalme kan bli skikkelig intens den,
husker jeg neste lå å klamret meg fast i sofaen for ikke å spy over flere uker da jeg var gravid med Olivia ;)
Ta en telefon til legen du ;)

Og den er helt trygg å bruke? La meg noen timer og kvalmen er ikke fult så ille nå men fortsatt intens. Har fått i meg 3 ritz kjeks og litt Pepsi (fy). Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Ringte jobben jeg og nå føler jeg meg bare dritt

Eg fekk beskjed av legen om å prøve postafen, og det gjer dagane levelige for meg. Hadde det akkurat som du, kvalmen tok over livet mitt! Eg tar postafen rett før eg legger meg, og 12 timar etterpå, det gjer at kvalmen er levelig så lenge eg et ofte. Tek ingefærtablettar i tillegg. Postafen er reseptfritt, og heilt trygt å bruke.

Ringte også legen, fikk beskjed om at jeg ikke kunne få afipran da det sto at det ikke bør brukes de 12 første ukene.
Fikk beskjed om reisesyketbl kunne fungere.

Ringte også legen, fikk beskjed om at jeg ikke kunne få afipran da det sto at det ikke bør brukes de 12 første ukene.

Postafen er reisesjuketablettar. Legen min sa at afipran kunne prøvast dersom det ikkje virka, men at det var siste utveg :) Postafen gjorde heldigvis susen her da.

Postafen er reisesjuketablettar. Legen min sa at afipran kunne prøvast dersom det ikkje virka, men at det var siste utveg :) Postafen gjorde heldigvis susen her da.

Da skal jeg kjøpe det i dag hvis jeg kommer ut døra :P

Fikk nettopp tlf om at pappa`n min er lagt inn på sykehus igjen, pga kolsen er pusten veldig dårlig så han har gjerne noen innleggelser iløpet av året, men er like skummelt hver eneste gang, for jeg vet aldri om han kommer ut igjen eller ikke :(
Så da får jeg pakke sammen kvalmen min og summe meg opp på sykehuset til han :(

Okei, jeg har fått afipran mot sv.skapskvalme tidligere.
Leser pakningsvedlegget nå og her står det:

graviditet:

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. risikoen ved bruk under graviditet er liten. det er ikke påvist fosterskadelige effekter ved bruk av afipran som kvalmestillende middel hos gravide. andre typer av denne gruppen legemidler har i høye doser i 3.trimester vist langvarige, forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. afipran bør derfor ikke brukes i de 3 siste månedene av svangerskapet.

Min lege sa da at man skal ikke ta lett på å ta medisin som dette når en er gravid. Men om man veier fordelene mot risikoene kan det være verdt det for å få i seg næring/hindre dehydrering o.l
Jeg ville IKKE tatt det for å kunne gå på jobb, da er det bedre å bare være sykemeldt og kvalm.
Men om det er for å få i seg næring i det heletatt så har jeg altså brukt dette i et tidligere sv.skap ;)

Fikk nettopp tlf om at pappa`n min er lagt inn på sykehus igjen, pga kolsen er pusten veldig dårlig så han har gjerne noen innleggelser iløpet av året, men er like skummelt hver eneste gang, for jeg vet aldri om han kommer ut igjen eller ikke :(
Så da får jeg pakke sammen kvalmen min og summe meg opp på sykehuset til han :(
Huff, god bedring til pappan din! Håper han klarer seg greit gjennom denne innleggelsen også. Han er hvertfall på riktig plass nå ;)

Var hos pappa i dag og fortalte han den store nyheten, han ble meget glad :)
Fant ut at det er bedre å si det nå enn å kanskje miste han før jeg får sagt det..

Back
Topp