Inspirert :)

Har gjort det før jeg også,men leser sjelden vg nå. Søppelavis..
Ja, vg er jeg sjeldent å aldri inne på i det hele tatt lenger. Da foretrekker jeg nettavisen. Både vg og dagbladet er så politisk farga, at jeg føler meg forsøkt hjernevaska etter å ha lest dem! :P

Jeg syns godt det kunne snakkes mer om plikter, ja, istedenfor "jeg skal ha sånn og sånn for det er min rett".
Det er mye kreving i samfunnet, syns jeg.

Ok, syntes ikke det virker sånn utifra hovedinnlegget ditt, men da mistolket jeg det. :) poenget mitt var bare at det er ekstremt demotiverende for dem som står midt i sitt livs kamp mot nav - på ting de faktisk har all rett på, og så kommer det utsagn som det. Nå gjelder ikke det meg personlig akkurat nå, men tror jeg hadde murt meg inne og grått en skvett, hadde det innlegget kommet når jeg sto midt oppi det, og ikke ante om jeg hadde mat på bordet neste mnd eller ei. Man blir så sliten i slike situasjoner, skal ikke mye til før det tipper over.

Er helt enig i at de som misbruker systemet og så klager over det etterpå, burde bli satt i gapestokken. De er en stor samfunnsfiende, og de er mange. Er også helt enig i at folk burde bli flinkere til å klage til rette instans, det er kun da det hjelper! Per dags dato sitter jeg med tre gavekort på forskjellige butikker i lommeboka, etter å ha klaga. :p så ingen tvil om at det ikke hjelper å legge ut surmaga statuser på fb eller i kommentarfelt på vg.
Og når det gjelder nav, så er nok mange også farga av ryktet og møter der med en negativ innstilling. Selv var jeg veldig opptatt at det skulle jeg IKKE, men optimismen min ble raskt knust dessverre.
Jeg er veldig glad for at mange har gode opplevelser derfra, det er sånn det skal og burde være. Og håper det kommer en ny reform eller noe, som sikrer bedre kunnskap og effektivitet både i systemet og blant de ansatte. Tror de gjorde en stor feil da de slo sammen etatene.
Skjønner at det kunne blir missforstått side jeg skrev inspirert av nav tråden. Enig at de gjorde en stor feil når de slo etatene sammen. Og enig at det er MYE feil med nav systemet og garantert med endel av de som jobber der. Jeg kunne lett fått jobb der. Men jeg vil ikke. På grunn av systemet og hvordan det fungerer. Men også hvor mye negativitet og hat som er rettet mot de som jobber der. Noen ganger tar jeg meg i å tenke at det ikke er rart endel av de blir bitre. Men da skulle de selvfølgelig ikke jobbet der. Bare sier at noen ganger forstår jeg :)

Som sagt var det kun et spark i retning klagekulturen :)

Back
Topp