Inspirert: hvilken smertelindring hadde du under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Uansett, syns nesten KS høres bedre ut altså :p

Februar-14 mamma ❤️

Ja... heller det :P meeeen. jeg tror ikke jeg hadde gruet meg så mye. Tar ikke sorgene på forskudd... ingen fødsel er lik. Som regel :P

Dere som fikk epidural, ble smertene helt borte?? Her måtte jeg puste meg igjemnom riene, holdte på å gå gal. Jeg er nesten overbevist om at det ikke var noe i den epiduralen jeg fikk. Riene var jo like vonde.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere som fikk epidural, ble smertene helt borte?? Her måtte jeg puste meg igjemnom riene, holdte på å gå gal. Jeg er nesten overbevist om at det ikke var noe i den epiduralen jeg fikk. Riene var jo like vonde.

Ikke helt borte... de sa at de ikke gir full dose, fordi man skal kjenne noe... den første tida etter så kjente jeg nesten ikke riene i det hele tatt. Kjente bare toppen. Men etter hvert så tok det seg bare mer og mer opp igjen og jeg måtte puste meg gjennom riene igjen. Men det var nærmere slutten... og da var det ikke mer igjen.

Hørtes veldig rart ut at det var like vondt?? De hadde kanskje ikke satt det riktig?

Ikkeno.
Prøvde lystgassen, men den var visst ødelagt og den la jeg fra meg.
Beina svikta så prøvde steriltvannspapler (eller hva det heter) for å lette på trykket.
Hjalp ikke en kvakk xD
Så ingenting vil jeg påstå :P

Lillegull 070414 :D

Når jeg leser om vakum og klipping ++ så vil jeg faktisk ikke føde! Kjenner jeg blir livredd! Ikke at jeg er gravid og skal føde i nærmeste fremtid, men syns det høres så skremmende ut :( er vel for at jeg fortsatt ikke vet hva jeg evt går til......

Februar-14 mamma ❤️
Men du har blitt skåret opp gjennom flere lag og sydd sammen igjen og det gikk bra. Er jo da snakk om helt annen bedøvelse da, men allikevel :D Du kjenner det godt når bedøvelsen går ut!

Last edited:

Ble helt borte. Men så kjente jeg litt "trykk" nedover etterhvert. Om de skrudde den ned eller noe vet jeg ikke. Etter noen timer ble det mer og mer vondt igjen og i tillegg stod dryppet nesten på fullt. Da jeg ble trillet avgårde til ks hadde jeg plutselig ikke rier lengre, om det var fordi de skrudde dryppet av eller fordi de skrudde epiduralen opp vet jeg ikke. De skrudde den uansett opp på opetasjonsbordet - for da testet han følsomheten på huden min som da ble borte. Så den stod nok i utgangspunktet ikke på fullt

Her ble smertene så og si borte, kjente bare at magen ble hard :D Det var sååå deilig :p Press riene kjente jeg da. Ikke like behagelig ;)

Her ble smertene helt borte, men kjente ar kroppen jobbet. Etter en stund kjente jeg at det trykket nedover og da det var vanskelig å holde igjen var det på tide å presse ;-) Veldig velfungerende epidural :-)

Jeg lurer på om jeg fikk en ørliten dose. Epiduralen ble satt riktig, men kan hende det var pga sist jeg fikk epidural så gikk alt galt. Håper de har lystgass til neste gang jeg skal føde.

Ja takk epidural som kun funka i heile to timar :P

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Brukte lystgass på første og tredje fødsel. Ingenting på andre fødsel, forsøkte lystgass, men fikk det ikke til den gangen.

Siste fødselen så hadde jeg bestemt meg for epidural og var overlykkelig fordi jeg hadde 5 cm åpning når jeg kom på sykehuset og dermed hadde tid til å få det. Dessverre så gikk det såpass fort at det ikke var tid til epidural. Fikk tilbud om to sprøyter inn i underlivet som skulle bedøve men det rakk jeg heller ikke. Når sykepleierne kom inn døra med sprøytene så var han på vei ut :p

Ingen, hverken nå eller i 2007. Var for kort tid på sykehuset begge gangene til at det var tid til å tenke tanken.

Ingenting

Ingen, hverken nå eller i 2007. Var for kort tid på sykehuset begge gangene til at det var tid til å tenke tanken.

Nokon som har det ;)

❤️Gutt Februar 2014❤️

Ikke lystgass engang?! :O

I 2007 hadde ikke ahus lystgass siden ventilasjonsanlegget var for dårlig på det gamle sykehuset.
Og nå i 2014 var vi i heisen på akuttmottaket kl 1545 og miniville er født 1606 ;p

• Liker
Reactions: EJ
I 2007 hadde ikke ahus lystgass siden ventilasjonsanlegget var for dårlig på det gamle sykehuset.
Og nå i 2014 var vi i heisen på akuttmottaket kl 1545 og miniville er født 1606 ;p
Jeg blir så fascinert over at det kan være så store forskjeller! At noen omtrent føder i heisen, mens andre (meg!) ikke får skremt ungen ut engang :p

Februar-14 mamma ❤️

• Liker
Reactions: EJ
Ja, tar i grunn gjerne en slik til, bare jeg har kommet meg til sykehuset er jeg fornøyd ;p

Hadde vore passe nervøs for den som kjem i mars/april(?). Pass på å reis på sjukehuset med ein gong ;)

Back
Topp