Inspirert: hvilken smertelindring hadde du under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Hvis jeg husker riktig så endte det vel med vakuum? Da setter de bedøvelse oppi hufsa først. De gjorde det på meg, men de rakk ikke å bruke sugekoppen ;) Og de sprøytene oppi der var helt grusomme synes jeg! :eek:
Fikk aldri noen sprøyter jeg?O.o

Celia 11.01.14

Grunnen til at de gir sprøyte er nok fordi de må klippe når de tar med vakkum. Jeg hadde ikke fått med meg at hun skulle klippe så jeg ble jo fly forbannet! Det var jo ikke akkuratt en behagelig opplevelse å bli klippetO.o

Så skulle veldig gjerne ha fått den sprøyten jeg også! Hørtes deilig ut!:)

Celia 11.01.14

Ja de måtte plutselig tilkalle leger fordi fosterlyden sank. Så det var jo ikke akkuratt planlagt vakuum:p:D

Celia 11.01.14

Er vel sjeldent planlagt? :P hehehe! Men hvis det hjelper så tror jeg ikke de sprøytene spiller så stor rolle... jeg syns det var helt jævlig uansett.

Er vel sjeldent planlagt? :P hehehe! Men hvis det hjelper så tror jeg ikke de sprøytene spiller så stor rolle... jeg syns det var helt jævlig uansett.
Grunnen til at de gir sprøyte er nok fordi de må klippe når de tar med vakkum. Jeg hadde ikke fått med meg at hun skulle klippe så jeg ble jo fly forbannet! Det var jo ikke akkuratt en behagelig opplevelse å bli klippetO.o

Celia 11.01.14
Som sagt, joda det spiller nok en stor rolle uten bedøvelse:p ikke akkuratt behagelig å bli klippet!

Celia 11.01.14

Helt riktig ja. Sprøytene var bare myggstikk i forhold til vakuumet :D :P hehehe! Og jeg vil si at det ikke hjalp noe særlig heller...disse sprøytene. Godt du slapp unna!! "Anbefaler" det ikke :P
Vet ikke helt om slutten på min fødsel var bedre enn vakuum.... :confused:
Når hodet hadde kommet, forløste legen barnet som det så pent sto. For meg føltes det ut som legen hadde armene sine ,helt opp til albuene, inni der og røsket ut ungen. Brøle som en løve fikk ny betydning :p

Celia 11.01.14
Her kom klippet før sprøytene :p Men det skjedde under en rie så kjente ingenting der og da ;)

Vet ikke helt om slutten på min fødsel var bedre enn vakuum.... :confused:
Når hodet hadde kommet, forløste legen barnet som det så pent sto. For meg føltes det ut som legen hadde armene sine ,helt opp til albuene, inni der og røsket ut ungen. Brøle som en løve fikk ny betydning :p

Tror det er vanlig å ha kontroll på skuldrene til babyen... for at den ikke skal sette seg fast.

Vakuum høres mistenkelig greit ut. men jeg kan love deg at det er helt jævlig. Det er verre enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Jeg trodde jeg skulle besvime av smerte... det var vel like før.

Tror det er vanlig å ha kontroll på skuldrene til babyen... for at den ikke skal sette seg fast.

Vakuum høres mistenkelig greit ut. men jeg kan love deg at det er helt jævlig. Det er verre enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Jeg trodde jeg skulle besvime av smerte... det var vel like før.
Sine armer oppi glufsa ;) Og dro ut ungen, ikke under ei rie heller ;) Men ut har de kommet, og takk og lov så er de friske :) Ikke det at jeg tror vakuum er noe behagelig heller :p

Sine armer oppi glufsa ;) Og dro ut ungen, ikke under ei rie heller ;) Men ut har de kommet, og takk og lov så er de friske :) Ikke det at jeg tror vakuum er noe behagelig heller :p

Ja. Det viktigste er at det går bra! Jeg ber bare til høyere makter, om de fins, at jeg slipper vakuum neste gang... Heldigvis er det en stund til neste baby, så jeg kan stålsette meg.

Brukte bare lystgass. Helt fantastisk. :) Fødselen tok to timer, men det var jo ikke pauser mellom riene de to timene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når jeg leser om vakum og klipping ++ så vil jeg faktisk ikke føde! Kjenner jeg blir livredd! Ikke at jeg er gravid og skal føde i nærmeste fremtid, men syns det høres så skremmende ut :( er vel for at jeg fortsatt ikke vet hva jeg evt går til......

Februar-14 mamma ❤️

Når jeg leser om vakum og klipping ++ så vil jeg faktisk ikke føde! Kjenner jeg blir livredd! Ikke at jeg er gravid og skal føde i nærmeste fremtid, men syns det høres så skremmende ut :( er vel for at jeg fortsatt ikke vet hva jeg evt går til......

Februar-14 mamma ❤️

Klipping er ikke så ille. Jeg merket ikke noe til det og de sa ikke noe om det. Like greit.

Men det er ikke til å stikke under en stol av vakuum er forferdelig jævlig, men heldigvis varte det ikke så lenge... Jeg lå bare og pressa og pressa og pressa selv uten rier :P Ville bare få den ungen ut og vakuumet vekk!! :P

Klipping er ikke så ille. Jeg merket ikke noe til det og de sa ikke noe om det. Like greit.

Men det er ikke til å stikke under en stol av vakuum er forferdelig jævlig, men heldigvis varte det ikke så lenge... Jeg lå bare og pressa og pressa og pressa selv uten rier :P Ville bare få den ungen ut og vakuumet vekk!! :P
Uansett, syns nesten KS høres bedre ut altså :p

Februar-14 mamma ❤️

Back
Topp