Inspirert av sparetråden

vi sparer til våre barn.

jeg fikk konto av mine foreldre når jeg ble 18 år.
fikk også lappen og ny bil... ganske i overkant av normalen, men det hjalp jo meg veldig.

jeg fikk førerkort og bil av foreldrene mine, og en sparekonto på 10 000kr til konfirmasjonen av mine besteforeldre som var sperra til jeg var 18. selv har jeg prøvd å spare litt til jenta mi (nå 15 mnd). sparinga er vel nå kommet p 5000 kr. men nå har jeg ikke råd til å spare så mye siden jeg jobber bare 60%. men får jeg muligheten  til det senere vil jeg spare mere. å spare hele barnetrygden hadde vært det beste, men det kommer ikke til å skje så lenge jeg jobber bare 60%. nå trenger jeg de pengene!

Dei sparte ikkje noke til meg .... men fekk mykje hjelp når eg trengte da når eg var student !!!
Har heller ikkje fått billappen ellerl bil av dei ....

Pga at dei ikkje sparte til meg, gjer at eg vil spara noke til mine ungar .... hjelpa dei litt på veg til billappen, for den blir jo ikkje billigare med åra.....så etter dei har fått seg bunad,så går resten av pengane til den !!

Ja det gjorde jeg. Fikk en del penger. Derfor betalte jeg lappen og bilen min selv.[:)]

Foreldra mine sparte ikke til meg, men de dekket førerkort som belønning for å ha holdt meg unna alkohol/røyk til jeg ble 18.. Bortsett fra førerkortet har jeg måttet klare meg selv.

Vi sparer til barna våre. Har autotrekk hver mnd [:)]
Mamma og pappa gjorde akkurat det samme til meg. Itillegg fikk jeg leilighet til 18års dagen min [:)]

jeg har fått masse hjelp av min far[;)]
han ga meg min første leilighet og har hjulpet meg med 2 huskjøp etter det. Han har økonomi til det gjorde det samme for min søster, men vi fikk ikke noe som var oppspart til oss på egen konto osv.
Sparer ingenting til mine barn sparer til dem ved å betale på mitt lån og gjøre meg gjeldsfri så har jeg mulighet til å hjelpe dem når de skal ut på boligmarkedet.
Renta på lånet mitt er høyere en innskuddsrenta jeg ville fått på en konto til dem, så skjønner ikke helt de som spinker og sparer til barna men betaler på sine lån..

Nei, jeg fikk ikke noe - men alle søsknene mine fikk..

ORIGINAL: Froskegele

uff da.. ikke kult..

ORIGINAL: lona

ORIGINAL: Froskegele

uff da.. ikke kult..

Nei absolutt ikke, men det har i det minste gitt meg verdifull lærdom..

Litt både og. Jeg (og de to eldre brødrene mine) fikk førerkortet av pappa. Han investerte også i noen aksjer som ble solgt, så vi fikk de 40.000 hver.
Mamma var alenemor og hade dårlig råd i mange år, men hun har alltid gjort sitt beste for å kunne hjelpe oss om det er noe.
Så de har ikke spart opp noen stor sum som egenkapital eller lignende, men pappa har en grei økonomi og de begge har alltid prøvd å hjelpe om noen av oss tre barna er i ei knipe[:)]

Jeg sparer til jenta mi nå, men jeg ser ikke for meg at hun skal få tilgang til den kontoen selv etter hvert. Slik jeg tenker nå, så sparer jeg egentlig for at jeg skal ha råd til å gi henne litt dyre nødvendige ting senere - slik som f.eks. førerkortet, starthjelp når hun flytter for seg selv osv.[:)]

Foreldrene mine hadde ikke sparekonto til meg. Fikk ikke førerkort, men fikk saksofon ( som er rådyrt) og de betalte så jeg kunne gå på bibelskole.

hadde en sparekonto hvor jeg satte inn det jeg fikk til bursdager da jeg var liten, men var ikke så mye på den når jeg fikk tilgang til den. (brukte derifra når jeg ville på rideleir og lignende i 10 års alderen)
men ellers fikk jeg førerkort + vi hadde en avtale med far min om at vi fikk (jeg og bror min) 10.000 hver om vi ikke begynte å røyke til vi var 20 og det holdt vi begge.

ORIGINAL: Krristy

Foreldrene mine sparte ingenting til meg [:)]
MEN eg fikk Førerkortet og BIL av dei [:)]

Samme her. De betalte kjøretimene. Men er jeg som betaler bilen nå da.

Åh, ja vi har fått mye!! Ikke oppsparte penger i seg selv, men mamma sydde bunad til oss til konfirmasjonen (DYRT), vi fikk hjelp til husleie da vi flyttet hjemmefra som 15-16åringer (de hadde altså spart opp til vår utdanning) + at vi har alle fått lappen i 18årsgave!! Føler meg sinnsykt heldig! Har foreløpig ikke mulighet til å spare til min sønn selv.

ORIGINAL: Rada

Nei, det hadde de ikke råd til. Skulle egentlig få sponsa førerkortet dersom jeg ikke røyket eller drakk før jeg var 18 - failet der..[&:] Jeg tok meg opp lån for å betale førerkortet, men pappa betalte ned det lånet (8000 kr) etterpå fordi han var så stolt over at jeg klarte alt på første forsøk.

Jeg sparte alle konfirmasjonspengene mine (24000), men de måtte jeg bruke på husleie da jeg flyttet for meg selv da jeg var 17.

Fikk en liten sparekonto ja, men ikke store summer som jeg kan huske [8|]
Mannen her er minstemann i sin søskenflokk, og det har vi merket.. Han har fått en del...

De sparte litt til meg. Betalte mesteparten av lappen selv, men de holdt meg med bil i 1 år [:)]

ORIGINAL: Kittekat

Fikk ingenting, nei. Derfor vil jeg gjerne spare opp en akseptabel slump med penger til tassen blir 18. Han skal i hvert fall få lappen.

samme her...

Back
Topp