Inspirasjon* kleskode bhg

Jobber selv i bhg, går alltid i joggebukse og behagelige gensere på jobb! Vi ansatte har ødelagt olabukser for mange tusen tidligere.. det gidder vi ikke lenger, derfor joggebukser. Klærne slites ekstremt mye pga sand og grus f.eks. Vi får 1000kr i året til å handle klær, det sier seg selv at vi ikke ødelegger de dyreste klærne på jobb. Ikke syns jeg det er behagelig å være på gulvet halve dagen i olabukse heller.
 
Jeg bruker aldri joggebukse på jobb. Synes det blir litt for avslappa,og på grensa til slaskete faktisk. Vil fremstå profesjonell og ordentlig i møte med foreldre og barn. Har så og si alltid jeans, med t-skjorte,genser eller skjorte. Klarer fint å leke på golvet halve dagen
 
Er det viktig for deg hva de ansatte i bhg har på seg?

Det er viktig for meg at de har på klær som gjør at de kan leke og engasjere seg både inne og ute, men om det er joggebukse eller bunad, er meg revnende likegyldig.
Å være profesjonell i bhg betyr å kle seg etter forholdene, og forholdene i en bhg er at man blir møkkete, og at klærne slites, og at de må holde en varm om vinteren, og ikke for varm om sommeren.
Hadde de ansatte i min sønns bhg fløyet rundt i pent tøy, hadde jeg blitt litt bekymret, men om de gjorde en like god jobb, hadde det vært greit.

Selv bruker jeg behagelige klær det ikke er så farlig med når jeg er på jobb i bhg. Det innebærer som regel joggebukse, og jeg synes i grunn det er et godt forbilde for barna, som kan få ha på seg det de vil, og være komfortable med det.
Jeg forstår meg ikke på den som bestemte at jeans var mer pyntet enn jersey-stoff... :p
 
Jeg bruker aldri joggebukse på jobb. Synes det blir litt for avslappa,og på grensa til slaskete faktisk. Vil fremstå profesjonell og ordentlig i møte med foreldre og barn. Har så og si alltid jeans, med t-skjorte,genser eller skjorte. Klarer fint å leke på golvet halve dagen
Samme her
Null problem å leke på gulvet selv om jeg ikke har joggebukse på
Det finnes forøvrig andre bukser enn jeans og joggrbukse
 
Hvorfor skal barnehageansattes klær kommenteres så ofte? :p var vel ikke veldig lenge siden det pågikk samme diskusjon hvor de ansatte ble regelrett sett ned på og mente de ikke ble sett på som profesjonelle i jobben sin om de gikk med joggebukse feks. Jeg tar nok meg nær av slikt fordi jeg går med slike klær på jobb i barnehagen selv, men vil jo ikke si at profesjonaliteten min etter både utdanning og flere år i barnehagen ligger i klærne mine :) ja foreldrene får et inntrykk når de leverer eller henter, men alt det som skjer i mellom tilsier at jeg er mest komfortabel i bevegelige klær :) slik at jeg kan gjøre det jeg skal gjøre uten å tenke på om rumpesprekken synes eller om jeg får snørr eller matrester på klær jeg ikke er redd for :)

Enig!
Jeg har i løpet av mine år på jobb i bhg utelukkende fått positive tilbakemeldinger nettopp på at jeg ikke kler meg som om jeg sitter på et kontor, eller som at forfengeligheten betyr mer enn brukervennligheten.
Nok av mammaer i høye hæler og skjørt har sagt de misunner meg som kan være komfortabel på jobb. ;)
Jeg gjør en god nok jobb til at det ikke spiller noen rolle hva jeg har på, og utdannelsen min sørger for at jeg også har tyngden til å forsvare de valgene som tas på jobben, og også angående mine klær, om så skulle være. ;)
 
Det er viktig for meg at de har på klær som gjør at de kan leke og engasjere seg både inne og ute, men om det er joggebukse eller bunad, er meg revnende likegyldig.
Å være profesjonell i bhg betyr å kle seg etter forholdene, og forholdene i en bhg er at man blir møkkete, og at klærne slites, og at de må holde en varm om vinteren, og ikke for varm om sommeren.
Hadde de ansatte i min sønns bhg fløyet rundt i pent tøy, hadde jeg blitt litt bekymret, men om de gjorde en like god jobb, hadde det vært greit.

Selv bruker jeg behagelige klær det ikke er så farlig med når jeg er på jobb i bhg. Det innebærer som regel joggebukse, og jeg synes i grunn det er et godt forbilde for barna, som kan få ha på seg det de vil, og være komfortable med det.
Jeg forstår meg ikke på den som bestemte at jeans var mer pyntet enn jersey-stoff... :p

Hva er pent tøy da?
Det finnes en mellomting mellom skjørt og bluse og joggebukse og hettegenser, mener jeg.
Hadde du blitt bekymret om du så meg i barnehagen til sønnen din,kledd i jeans og en skjorte?
 
Kommenteres det noe mer enn andre da? Syns klær kommenteres gjenvt over jeg. Jeg jobber på skole og føler det forventes at vi køer oss skikkelig. Jeg tenker at dama i kassa på rema er like slaskete som dama i barnehagen, om begge gpr i joggebukse/genser.

Jeg hadde en lærer på ungdomsskolen, som utelukkende gikk i treningstøy, av den "laxe" sorten. Han argumenterte med at han ville være komfortabel i jobben sin, og at hva han hadde på seg ikke påvirket evnen hans til å være lærer.
Jeg har en foreleser på høgskolen nå, som ser ut som om han har falt ned fra månen, for så å ikke ha handlet klær siden ankomsten i nitten-pil-og-bue. Mannen er en av de glupeste menneskene jeg har vært borti, og han engasjerer lett et auditorium fullt av mennesker i "alle" aldre.
Jeg forstår at forventningene er der, men det betyr ikke at man trenger å rette seg etter dem. Gjør man en god nok jobb, reflekteres det i holdningene foreldrene har. :)
 
Samme her
Null problem å leke på gulvet selv om jeg ikke har joggebukse på
Det finnes forøvrig andre bukser enn jeans og joggrbukse

Det er rart det der, finnes ingen mellomting mellom skjørt,bar rompe og joggebukse.
Vi som legger joggebuksen hjemme blir her i denne tråden betegnet som uprofesjonelle, gjør ikke en bra jobb og kledd upassende[emoji23]
Snakk om å fornærme og gå i forsvar for noen mener joggebuksen hører hjemme til. Vet ikke helt hvem som er verst i sine betegnelser av andre mennesker jeg.
Det finnes heldigvis gode alternativer til joggebukse og det er ikke jeans ;)
 
Hva er pent tøy da?
Det finnes en mellomting mellom skjørt og bluse og joggebukse og hettegenser, mener jeg.
Hadde du blitt bekymret om du så meg i barnehagen til sønnen din,kledd i jeans og en skjorte?

Vel, det er jo en definisjonssak.
Jeg hadde ikke blitt direkte bekymret, men jeg hadde tenkt mitt om at det umulig var praktisk for deg å fly rundt i klær som hemmer bevegelsene, og som ikke holder på varmen ute.
Jeg kler meg i det jeg kler på sønnen min, og jeg ville aldri drømme om å bruke jeans på ham, eller skjorter for den saks skyld.
Men, det har kanskje like mye med min personlige preferanse å gjøre, og det faktum at jeg så langt på 30 år har hatt én komfortabel jeansbukse, som det gikk an å røre seg fritt i. :p
 
Jobber selv i bhg, går alltid i joggebukse og behagelige gensere på jobb! Vi ansatte har ødelagt olabukser for mange tusen tidligere.. det gidder vi ikke lenger, derfor joggebukser. Klærne slites ekstremt mye pga sand og grus f.eks. Vi får 1000kr i året til å handle klær, det sier seg selv at vi ikke ødelegger de dyreste klærne på jobb. Ikke syns jeg det er behagelig å være på gulvet halve dagen i olabukse heller.

Enig!
Når man kjøper klær fra kataloger med "barnehageklær," eller bedriften selv har eget tøy, er det aldri jeans og skjorter på menyen. ;)
Sier ikke at det må være joggebukser, men jeans er alt annet enn praktisk. ;)
 
Jeg kommenterer det ikke for jeh forstår at de sitter mye på gulvet og trenger behagelig tøy men jeg mener man kan gå bort fra joggebukse men alikevel ha praktisk og behagelig tøy så ja, jeg syns det ser ustelt og sladkete ut.
Helt enig!
 
Jeg hadde en lærer på ungdomsskolen, som utelukkende gikk i treningstøy, av den "laxe" sorten. Han argumenterte med at han ville være komfortabel i jobben sin, og at hva han hadde på seg ikke påvirket evnen hans til å være lærer.
Jeg har en foreleser på høgskolen nå, som ser ut som om han har falt ned fra månen, for så å ikke ha handlet klær siden ankomsten i nitten-pil-og-bue. Mannen er en av de glupeste menneskene jeg har vært borti, og han engasjerer lett et auditorium fullt av mennesker i "alle" aldre.
Jeg forstår at forventningene er der, men det betyr ikke at man trenger å rette seg etter dem. Gjør man en god nok jobb, reflekteres det i holdningene foreldrene har. :)

Høyskolelektorer er en egen art da[emoji23] de er jo sære (som regel) både i klærne og ellers[emoji23] hadde selv en som ikke trodde på såpe, altså manmen dusjet i vann annenhver uke og brukte ikke såpe, han så ut og luktet deretter men flink var han [emoji5]

Jeg har ingen forventninger men jeg syns det ser slaskete ut, evnen til å gjøre en jobb om det er kassa på rema eller barnehage har jeg ikke uttalt meg om.
 
Høyskolelektorer er en egen art da[emoji23] de er jo sære (som regel) både i klærne og ellers[emoji23] hadde selv en som ikke trodde på såpe, altså manmen dusjet i vann annenhver uke og brukte ikke såpe, han så ut og luktet deretter men flink var han [emoji5]

[...]

Ja, det har du rett i. Vi hadde en foreleser i bevegelse, som syntes kondombukse og "påmalt" trøye var "tha shit," og der var det mye....informasjon på display, for å si det sånn. :p Det påvirket jo ikke evnen hans til å undervise, men det var innrømmelig et par stykker som fikk litt vansker med å følge med. :p
 
Vel, det er jo en definisjonssak.
Jeg hadde ikke blitt direkte bekymret, men jeg hadde tenkt mitt om at det umulig var praktisk for deg å fly rundt i klær som hemmer bevegelsene, og som ikke holder på varmen ute.
Jeg kler meg i det jeg kler på sønnen min, og jeg ville aldri drømme om å bruke jeans på ham, eller skjorter for den saks skyld.
Men, det har kanskje like mye med min personlige preferanse å gjøre, og det faktum at jeg så langt på 30 år har hatt én komfortabel jeansbukse, som det gikk an å røre seg fritt i. :p

Jeg finner heller aldri jeans som er gode å bruke, igjen hadde aldribrult jeans på jobb i BHG. Bukser som passer rundt låra passer ikke over rumpa, ogpasser buksa over rumpa og låra, passer den ikke rundt hofta osv. Håpløs kropp.
 
Jeg bruker aldri joggebukse på jobb. Synes det blir litt for avslappa,og på grensa til slaskete faktisk. Vil fremstå profesjonell og ordentlig i møte med foreldre og barn. Har så og si alltid jeans, med t-skjorte,genser eller skjorte. Klarer fint å leke på golvet halve dagen

Samme her
Null problem å leke på gulvet selv om jeg ikke har joggebukse på
Det finnes forøvrig andre bukser enn jeans og joggrbukse

jeg klarte også å leke på gulvet i jeans - helt til jeg ble tjukk. Går med jeans noen ganger men går mer å drar i den enn å ha hendene fri til det jeg skal gjøre. Bruker som regel tights og tunika ol. istedenfor joggebukse. Men vil bare si at selv om det ikke er noe problem for DEG å leke i jeans, betyr det ikke at det ikke er det for andre. Det samme kan gjelde andre typer bukser som feks turbukse, de kan også være trange og stive.
 
Ikke tenkt over hva de ansatte har på. Viktigste er at barna har det bra, og det er det ikke klærna som sørger for.
 
Back
Topp