Insp. : Kunne du tilgitt utroskap??

Saturnia

Glad i forumet
I dagens VG er det intervju med 7 norske par der den ene part har tilgitt utroskap, både one night stands og langvarige forhold...

Kunne du tilgitt utroskap?
Ei natt, kanskje.. Men hva med ett langvarige forhold bak ryggen din?

Ja. Jeg har tilgitt at samboeren min var utro. Aldri angret ett sekund på at jeg gjorde det. Vi fikk ett helt annet forhold etter dette. Mye sterkere. Han lærte mye om seg selv, og jeg lærte mye om både han og meg selv. Hadde han vært utro igjen, hadde jeg ikke tilgitt. En gang får være nok.

Jeg mener at når man går over den grensen og er utro er ikke forholdet sterkt nok.

Kunne aldri tenke meg å utsette min samboer for noe sånt.
Skulle han gjøre det mot meg er det over og ut!

Jeg kunne nok ha tilgitt utroskap så lenge det ikke var noe som hadde foregått mange ganger, eller at det var snakk om et forhold.
Alle kan gjøre feil, men om det blir gjort gang på gang eller er et forhold er det ikke lenger en feil i mine øyne.

Selvfølgelig vanskelig å si før jeg har vært oppi det selv, men er ganske sikker på at jeg ikke hadde klart det. Forholdet ville antageligvis ikke fungert videre uansett for jeg hadde klart å stole på ham igjen.

Jeg kunne tilgitt en feil som en natt! Men aldri et forhold bak ryggen min. Det ville rett og slett blitt for tøft:(

Hadde nok klart å tilgitt ett en gangs tilfelle. Men tror jeg hadde slitt mer med ett langvarig forhold.

Nei. Aldri i verden. Jeg er en veldig sjalu person i ett forhold, så aldri i livet!

Jeg ville aldri kunnet stolt på han etterpå og et forhold uten tillit er ikke et forhold i mine øyne, så da hadde det vært på hue og ræva ut med hele fyren..

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

I utgangspunktet er min holdning at utroskap er utilgivelig. Jeg kan ikke si helt sikkert hva jeg faktisk hadde gjort dersom jeg plutselig hadde befunnet meg i den situasjonen nå. Det er barn med i bildet og familien vår betyr mye for meg. Kommer nok an på omstendighetene rundt det, det er helt klart en stor forskjell på en natt og et langvarig forhold bak ryggen min. Hvorvidt jeg fikk vite det direkte fra ham eller måtte funnet det ut selv spiller også en rolle.

En tidligere kjæreste var utro (ONS). Jeg forsøkte å tilgi, men klarte ikke å komme helt over det og det ble slutt et halvt år etterpå etter mye frem og tilbake.

Nei, det kunbe jeg ikke tilgitt:oops:

Jeg kunne aldri tilgitt det!
Kan også nevne at jeg er muslim (for de som ikke har fått det med seg :p) og utroskap er utilgivelig i islam, noe jeg er veldig glad for!

Jeg tør ikke si noe sikkert, for jeg tror kanskje jeg må være i situasjonen før jeg kan si sikkert hva jeg ville gjort. Jeg er helt sikker på at det hadde vært mye vanskeligere å tilgi utroskap i form av følelser enn kun sex. Jeg tror faktisk at om han hadde følelsesmessig inngått et nytt forhold bak ryggen min, men ikke rukket å ha sex enda, ville det fortsatt være vondere enn om han hadde en one night stand litt beruset sent på kvelden. Jeg tør likevel ikke si hva jeg kan tilgi, jeg bare kjenner hva jeg tror hadde gjort mest vondt. Også tror jeg det ville være svært viktig av hvem og hvordan jeg fikk vite om det og hvorfor jeg fikk vite det.

Jeg hadde tilgitt. Alle kan gjøre feil... Men om jeg hadde klart å bli komfortabel med det er jeg ikke sikker på, og derav kommer tanken om at jeg muligens hadde brutt av. Nå er der jo barn i bildet, så hadde uansett prøvd å gi det en sjangs, og han en sjangs til å endre seg og sine handlinger, men dersom det gjentok seg hadde jeg brutt.

NEI!
E lite så skjer på soverommet i utgangspunkte pga mannen, for han har ein skade etter ei ulykka i 2002.
Han veit eg e tilgjengelig, om han e klar for hænky-pænky ;)
Så om han då hadde funne på å v utro, så hadde da vært på håve ut,enkelt og greit!

Nei! Har man brytt den tiliten er det ingen vei tilbake! Kunne aldri stolt på personen igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei! Har man brytt den tiliten er det ingen vei tilbake! Kunne aldri stolt på personen igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Signerer den!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei ikke for en natt heller,prøvde med eksen men det gikk ikke,stolte ikke på han og klarte ikke at han tok i meg...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp