Insp. : Kunne du tilgitt utroskap??

Nei, det er tegn på lite respekt ovenfor partneren sin. Så utroskap er utilgivelig føler jeg...

Men, hadde han vært pærings, og vært på ett eller annet heisaturgreier og han hadde våknet opp med et kvinnemenneske og angrer dypt og indelig på det selv... Ja, da hadde jeg hatt det bedre om jeg hadde fått være lykkelig og uvitende om det som har skjedd...
( jeg er 99,999999% sikker på at dette aldri kommer til å skje....)

Må vel svare ja siden jeg har gjort d,men d var litt kloning! Hadde nok ikke tilgitt onenightstand eller et forhold...

Helena 8/4-13 :D<3

Nei! Har man brytt den tiliten er det ingen vei tilbake! Kunne aldri stolt på personen igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Sign!

Jeg hadde nok ikke klart det.. Jeg har selv vært utro(mot min x altså) og vet hvor lett det er å gjøre igjen.. Det manglet noe i vårt forhold og den spenningen fant jeg andre steder( hadde da en fast altså, uten at det rettferdiggjør noe)

Min erfaring er at på sikt blir det dårlig samvittigheten av å være utro borte, den ganger ikke som 1 ganger og det blir lettere.. Sier ikke det er slik for alle, men jeg har vært den som var utro og derfor kunne jeg ikke tilgitt fordi jeg vet hvor lett det er å gjøre igjen..
Samt at jeg er av den at tilgir man må man glemme og komme seg videre, og det hadde jeg ikke klart..

Snart 3 barnsmamma:)

Nei!! Verken om han hadde gjort ein feil i fylla ei natt eller hadde hatt et langvarig forhold bak ryggen min.

Nei jeg kunne aldri tilgitt utroskap. Uansett hvilken kaliber den er av. One night stand eller forhold bak ryggen spiller ingen rolle. Både jeg og samboeren min har helt like meninger når det kommer til dette. Respektløs!

Kunne tilgitt ei natt dersom han var ærlig om det. Kunne aldri tilgitt et langvarig forhold...

Vannskelig å si uten å ha opplevd det, men jeg tror nok jeg kunne ha tilgitt ja. Vertfall et one nigthstand, kanskje værre om han hadde hatt et forhold og det var snakk om følelser for den andre.

Hadde ikke kart å stole på ham igjen, så da hadde forholdet vært dødsdømt. Respekt er en svært viktig del av et forhold, da er man ikke utro...

Nei, det kunne jeg aldri tilgitt. Forholdet vårt hadde vært ødelagt for alltid om han hadde vært utro. Det samme med ansiktet hans og alt han eier, jeg hadde nok sett rødt ;o

Vannskelig å si uten å ha opplevd det, men jeg tror nok jeg kunne ha tilgitt ja. Vertfall et one nigthstand, kanskje værre om han hadde hatt et forhold og det var snakk om følelser for den andre.
Signerer denne!

*æppen*

Selvfølgelig vanskelig å si før jeg har vært oppi det selv, men er ganske sikker på at jeg ikke hadde klart det. Forholdet ville antageligvis ikke fungert videre uansett for jeg hadde klart å stole på ham igjen.
Sign

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Nei !! hadde han vært utro så hadde det vært på hue og ræva ut, og ville aldri sett han igjen, samme med han om jeg hadde vært utro (jeg har aldri vært, og kommer aldri til å være)

Eksen hans var utro mot han, og hun gjorde STOR skade på han... så jeg kan si med 110% sikkerhet at han ALDRI kommer til å være utro..

Her i huset er vi enige om at utroskap vil ødelegge forholdet. Vi har et veldig nært og inderlig forhold, og sexlivet vårt er fantastisk. Som han sier: Blir du lei av meg og vil ha noen andre, så gi meg beskjed. Halvfleipete, men sant. Man får heller være så voksen at man avstår fra å rote med andre før man har ordnet opp hjemme. I tillegg har vi en regel om at nachspiel er bare tull, og å utsette seg for unødig risiko. Vi jobber begge i bransjer med mye surr og styr på fester, særlig i min er det mye utroskap. Det er derfor viktig for oss begge at vi trekker klare grenser mot kollegaer og andre som kan komme til å tro at det er muligheter for noe. Han drikker ofte mindre alkohol enn de andre, på grunn av sjefsposisjonen sin, og jeg drikker mindre fordi jeg har lyst til å ha litt kontroll på kollegaklemmene og alt dette andre som går over styr når natta kommer. Ikke fordi jeg er redd for å være utro, men jeg liker å ha kontroll.
Ingen av oss er redde for å si at vi er i et forhold, eller å fremheve den andre av oss selv om denne ikke er tilstede.

Har tilgitt det før, hele 5 ganger med eksen min. Ja, han ble ex til slutt :smiley-angry019
Når jeg leste spørsmålet tenkte jeg først tvert NEI, men jeg vet at for barnas del kunne jeg valgt å tilgi og jobbe med forholdet. Men ikke om det hadde skjedd flere ganger.

Kunne tilgitt om han gjorde en feil og det var engangstilfelle, men om det hadde skjedd flere ganger/vært et forhold så mener jeg det er et bevisst valg og kunne ikke tilgitt.

Jeg tør ikke si noe sikkert, for jeg tror kanskje jeg må være i situasjonen før jeg kan si sikkert hva jeg ville gjort. Jeg er helt sikker på at det hadde vært mye vanskeligere å tilgi utroskap i form av følelser enn kun sex. Jeg tror faktisk at om han hadde følelsesmessig inngått et nytt forhold bak ryggen min, men ikke rukket å ha sex enda, ville det fortsatt være vondere enn om han hadde en one night stand litt beruset sent på kvelden. Jeg tør likevel ikke si hva jeg kan tilgi, jeg bare kjenner hva jeg tror hadde gjort mest vondt. Også tror jeg det ville være svært viktig av hvem og hvordan jeg fikk vite om det og hvorfor jeg fikk vite det.
enig!

Kommer an på situasjonen... var det et engangstilfelle på fylla hadde jeg tilgitt men ikke om det var flere gang, et forhold eller med ei venninge av han/meg... vet mange sier det er på hue å rævva rett ut men det er ikke så lett-ikke om man har sterke følelser for hverandre. klarer man ikke tilgi et engangstilfelle så er ikke forholde sterkt nok. Å ikke tilgi et forhold er noe helt annet...

Back
Topp