Insp* kleskode

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva er din kleskode på jobb og hva jobber du med? Følger du den kanskje ikke eller ingen som bryr seg ? Er selv vernepleier og ingen uniform der. Bruker egne helt vanlige klær.

Jeg jobber i barnehage og bruker mye joggebukse fordi det fungerer best for meg. Likevel klarer jeg å se stelt ut og folk ser at jeg gjør en god jobb. Heldigvis er det ikke klærne mine som sier hva slags verdi jeg har. Jeg kombinerer ofte hettegenser med jeans eller joggebukse med en genser som sitter tettere på kroppen.

I barnehagen har vi ingen kleskode eller uniform så folk tar på seg det de føler seg vel i.

Jobber som renholdsleder på skole, og bruker egne klær på jobb. Ingen kleskode.

Jobber i bhg
Ikke ok med joggebukse, ellers ingen kode
Fungerer helt fint for min del fir jeg går aldri ut døra i joggebukse

På min jobb bruker vi uniform, så det spiller forsåvidt liten rolle hva jeg kler på meg hjemme. Vi blir alle like ut av garderoben uansett :P

Jobber på skole og SFO. Ingen kleskode (dog ikke lov med dyp utringning og lårkort).

Jeg bruker en blanding av haremsbukse/tights med topp og cardigan eller kjole (bomull eller ull) med strømpebukse og gjerne en cardigan over. På sommerdagene kan jeg gå i sommerkjoler uten strømpebukse, enten middels lange eller lange. Bruker sjeldent skjørt og shorts. Skal vi ha utedag blir det gjerne turbukse, fleecegenser og lignende :) Bruker Crocs inne og har gjerne en hel vinterdress på meg ute på kalde dager.

På jobben er det egentlig kosedress å se bra ut når du kommer til jobb og av jobb men på jobb har vi uniform jobber på båt så det er bare to dager som det såkalt er "press" men jeg har dog aldri brydd meg. Bruker det jeg har tatt på meg! * ler*

I min jobb (admin/kontorjobb)er koden business casual, så går i skjorter, bluser, dressbukse etc.

Jobber på skole. Ingen kleskode bortsett fra blottlegging av rompe eller pupper[emoji23] går med normale klær, olabukse, genser noen ganger tights og kjole[emoji5]

Helt vanlige klær. Sitter på kontor uten (fysisk) kundekontakt så ingen kleskode, men "skikkelig kledd" underforstått likevel. Et par litt konservative kollegaer, men avslappet nok til at en i ledelsen av prinsipp går i shorts fra 1.5 til 31.8 (eller er det 30.9?) uten at det er noe problem. Bortsett fra når det er kundemøte, da forventes han å stille i bukse.

Jeg går altså i helt vanlige klær. Jeg eier ikke joggebukse eller onepiece uansett

Helsefagarbeider så jeg har uniform på jobb.

På min jobb er det uniform , jobber i helseyrket så alle går i samme tøy/stil men man kan velge forskjellige farger :)

Business casual, ingen joggebukser, shorts eller singleter og jeans kan ikke være hullete. Så helt normal kontor dresskode

Jobber på apotek, kleskoden er ensfarget helst lys genser/t-skjorte under hvite frakken og ensfarget bukse (da altså ikke joggebukse eller treningsbukse!), på sommeren kan vi bruke skjørt og helst hvite eller svarte arbeidssko.

Jeg følger kleskoden og forventer at mine kollegaer også gjør det.

Jeg jobber som saksbehandler og vi har ingen kleskode. :) Ingen kunder osv. ser oss uansett. Det er deilig. Men jeg kler meg hakket finere på jobb enn om jeg bare skal på butikken. Jeg går aldri med joggebukse, hverken på butikken eller hjemme, men kan gå med slitne jeans son er litt småfillete om jeg skal på butikken eller hente i barnehagen. Men på jobb går jeg bare i mørke ordentlige jeans. Bruker ikke bluser osv, går som regel i en mørk topp/genser.

Jobber i barnehage. Ingen dresskode. Bruker stort sett turbukse, men tøybukser eller joggebukser dersom alle er møkkete eller det er for varmt for turbukse.
De få dagene med varmt vær går vi med shorts eller capri.

Uniform.
Jobber på sykehus, og syns uniform er skikkelig digg! Som å gå med pysj på jobb [emoji23][emoji85]

Back
Topp