*insp* Fest med barn i hus?

Nurkis

Gift med forumet
er det virkelig såååå ille??

Om man f.eks har planlagt en fest, men så blir barnevakten dårlig. Det kommer 6-7 venner, man begynner rolig, men alle veit hvordan det blir før man som regel drar ut.. litt høylytt..
Barnet er helt frisk, ligger og sover godt på sitt rom, mor og far drikker, mor blir full- blir med ut, far blir brisen-blir hjemme..

Er det virkelig så ille, er det ingen her som har gjort det??

Nei...skal det være en fest i hus skal en av foreldrene/samboerne være edru..
Skulle bare mangle..
Å våkne opp til en brisen forelder er IKKE moro og det skal jammen mitt barn få slippe å oppleve !

Personlig ville jeg da enten sagt at festen er avlyst eller at ingen skal drikke.. Ville ikke hatt fulle folk i mitt hjem når barnet mitt er hjemme!
Og nei, vi har heller aldri gjort det..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
Skulle bare mangle..
Å våkne opp til en brisen forelder er IKKE moro og det skal jammen mitt barn få slippe å oppleve !

mener du da at barnet våkner på natta, eller mener du morra'n etter?

ORIGINAL: InMyHeart
Jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.
Hva om det skjer noe? Skal man kjøre i fylla?
Er ikke vandt med alkohol i hjemmet mens barn er tilstede,og kommer heller ikke til å gjøre det selv.

hva kan skje?? forstår liksom ikke det jeg da.... [8|]

ORIGINAL: Nurkis

Skulle bare mangle..

Om natta..
Om morgenen så er vel ikke denne personen brisen lenger ,om han/hun var brisen da hun la seg..
Uansett så er ikke det poenget,jeg mener en forelder burde holde seg edru når det er barn i hus..

ORIGINAL: LiljaLilly
Jeg syns det er ille, og kommer aldri,aldri til å gjøre noe sånt!
Men så har jeg vokst opp med en far som er alkoholiker og har opplevd alt for mange fester som barn...fulle voksne og barn hører IKKE sammen.
Det er min mening da.[:)]

syns det er litt annderledes jeg da...

då e fæsten avlyst!!!!
d bi ikkje fest i samme hus som unga mine!
ska æ eller sambo drekk så tar den andre parten ungan m sæ t mormor å bestefaren å bi dær den helga
ja æ e kanskje ganske ekstrem før klare ikkje engong å gå ut på fest å komme heim å søv i samme hus som di

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

Men så har jeg vokst opp med en far som er alkoholiker og har opplevd alt for mange fester som barn...fulle voksne og barn hører IKKE sammen.

hvorfor er det annerledes??

fulle folk og barn hører ikke sammen ..

Dt er ikke annerledes en plass..fulle folk og barn hører ikke sammen,uansett om det er en fest eller om faren er alkoholiker...btw,LiljaLilly,samme her..

Skulle bare mangle..

Om natta..
Om morgenen så er vel ikke denne personen brisen lenger ,om han/hun var brisen da hun la seg..
Uansett så er ikke det poenget,jeg mener en forelder burde holde seg edru når det er barn i hus..

hvis ikke det er en del av poenget, så hadde du vel ikke sagt det?
jeg kjenner ikke ikke til så mange barn som våkner midt på natta, men det kan kanskje være litt guffent ja..

en alkoholiker er vel en som drikker hver dag, så syns ikke det kan sammenlignes med en vennefest..

Skulle bare mangle..

Om natta..

hvis ikke det er en del av poenget, så hadde du vel ikke sagt det?
jeg kjenner ikke ikke til så mange barn som våkner midt på natta, men det kan kanskje være litt guffent ja..

Selv om ikke barn bruker å våkne midt på natta så kan det skje..
Det er mulig at barnet våkner uansett hvor gammelt det er...

en alkoholiker er vel en som drikker hver dag, så syns ikke det kan sammenlignes med en vennefest..
'

Selvfølgelig kan ikke det sammenlignes sånn som du legger det frem..
Men for barnet er det det samme om det våkner opp til en hjemmefest med fulle personer,eller hva det er som foregår..?

Ikke for å være frekk eller noe, men dette innlegget sjokkerte meg litt, at du faktisk kan LURE på om hva som er så ille me det......

Du har tydeligvis kanskje ikke opplevd å møte fulle folk som barn, jeg HUSKER godt at jeg syns vedkommende var skremmende, at det var noe annerledes med den personen som jeg overhodet ikke "skjønte" fordi jeg ikke skjønte saken med alkohol osv....

Og så ubehagelig og ikke minst vondt for et barn å våkne opp og merke at FORELDRENE er skremmende, DET betyr nødvendigvis ikke at noen av de oppfører seg truende eller skremmende på noen måte,MEN at en påvirket person (uansett hvor snill det er) virker skremmende i et barns øye nettopp fordi det ikke er seg selv....

Så, jeg håper inderlig dette er noe du la forbli et spm, ikke noe du tenker å gjøre i virkeligheten!!!!! [:'(]

Jeg husker fra da jeg var lita, at om mine foreldre bare hadde besøk av noen vennepar og at de satt og drakk litt alkohol (i små mengder, ingen av de drikker mye), prata litt høyt sånn jeg hørte det var flere folk hjemme kvelden. Så syns jeg det var ubehagelig. De hadde ikke fest engang.. Barn hører og tenker mer over ting enn vi tror, og selv om de sover, er man aldri garantert at de ikke skulle våkne!

ORIGINAL: *solstråle i august*

Ikke for å være frekk eller noe, men dette innlegget sjokkerte meg litt, at du faktisk kan LURE på om hva som er så ille me det......

Du har tydeligvis kanskje ikke opplevd å møte fulle folk som barn, jeg HUSKER godt at jeg syns vedkommende var skremmende, at det var noe annerledes med den personen som jeg overhodet ikke "skjønte" fordi jeg ikke skjønte saken med alkohol osv....

Og så ubehagelig og ikke minst vondt for et barn å våkne opp og merke at FORELDRENE er skremmende, DET betyr nødvendigvis ikke at noen av de oppfører seg truende eller skremmende på noen måte,MEN at en påvirket person (uansett hvor snill det er) virker skremmende i et barns øye nettopp fordi det ikke er seg selv....

Så, jeg håper inderlig dette er noe du la forbli et spm, ikke noe du tenker å gjøre i virkeligheten!!!!! [:'(]

Må bare signere denne på det sterkeste,du satte ord på det jeg føler og mener...
Takk..

ORIGINAL: Mummimamma84

Personlig ville jeg da enten sagt at festen er avlyst eller at ingen skal drikke.. Ville ikke hatt fulle folk i mitt hjem når barnet mitt er hjemme!
Og nei, vi har heller aldri gjort det..

Det skjer bare ikke!

Husker godt at mine foreldre hadde fest noen få ganger. Jeg våkna og noen skulle "trøste" meg. Mor og far var fnisete, og jeg likte det IKKE!

Det skal ikke mitt/mine barn oppleve.

er det virkelig såååå ille??

Om man f.eks har planlagt en fest, men så blir barnevakten dårlig. Det kommer 6-7 venner, man begynner rolig, men alle veit hvordan det blir før man som regel drar ut.. litt høylytt..
Barnet er helt frisk, ligger og sover godt på sitt rom, mor og far drikker, mor blir full- blir med ut, far blir brisen-blir hjemme..

Er det virkelig så ille, er det ingen her som har gjort det??

ja det er ille!! Jeg vil ikke at mine barn skal våkne til fulle folk! Fulle folk er ubehagelige og innpåslitne!

ORIGINAL: *solstråle i august*

jo, det har jeg faktisk! Sett fulle folk og mine foreldre hadde fest når jeg var mindre.
Syns ikke de voksne var så skremmende...

Og dette har faktisk skjedd her hjemme, uten at mini har våknet. Han kom ned en gang når jeg hadde to venninner her og vi var på vei ut, men da tok jeg og la han i senga si igjen.

Back
Topp