Innvilget foreldrepenger :)

Fikk vedtaket i posten tidligere i uken. :)
 
Står på nav sine sider at søknaden er under behandling men at den ikke vil bli oppdatert om innteksopplysninger er sendt i papir form ( noe begge sjefene mine har gjort) så må vel bare pent vente på brev i posten :/
Du vet ikke om de kan svare på om det er levert via telefon heller? Er så redd lønningskontoret er kjempe sene igjen som de var med sykemeldingene... Så vil forsikre meg at inntektsopplysningene blir sendt..
 
Du vet ikke om de kan svare på om det er levert via telefon heller? Er så redd lønningskontoret er kjempe sene igjen som de var med sykemeldingene... Så vil forsikre meg at inntektsopplysningene blir sendt..

Aner ikke men det må vel gå ann? Stresser selv jeg altså så om jeg ikke hører noe til uken så prøver jeg å ringe:p
Vet den ene jobben har sendt inn, men mer skeptisk til jobb nr 2 ..
 
Uff, må ringe lønningskontoret i dag.. hater sånne telefoner spesielt når jeg ikke vet om jeg ringer til riktig plass:(
Har ikke pratet med de før men tror de sender inn automatisk når jeg har fått innvilget perm på jobb.. Men må nok be de om å bekrefte ferien uansett
 
De fa avslag også måtte vi klage. Har ikke fått svar ennda.

Men har snakket med forvaltningen og det var en attest som måtte omskrives.
 
Hmm lurer på når jeg får vedtak i posten.. Ser på navsiden at det var ferdig behandlet 26. mai.

Spent på om det ble avslag eller ikke:p ringte nemlig inn for å få utsatt fristen siden den gikk ut 18.mai og lønningskontoret ikke hadde sendt inntektsopplysningene rett før det. Hun skrev bare et notat og mente at det var så mange helligdager at det ikke var så nøye med fristen.
 
Har alle søkt??? Uff, bare jeg som er treg. Heheh. To mnd til termin, så får vel sette igang å søke da. Gjør man det på nett?
 
Har alle søkt??? Uff, bare jeg som er treg. Heheh. To mnd til termin, så får vel sette igang å søke da. Gjør man det på nett?
Her var det forventet behandlingstid på ni uker:p forskjellig fra sted til sted. Har en mnd til termin nå da.

Det var veldig greit å gjøre på nett, men du kan fortsatt ta ut papirskjema hvis du ønsker det:)
 
Har alle søkt??? Uff, bare jeg som er treg. Heheh. To mnd til termin, så får vel sette igang å søke da. Gjør man det på nett?
Her måtte vi søke senest 6 uker før permisjon starter for å få innvilget søknaden til permisjon starter :) har ikke fått svar enda, men enda 21 dager til permisjon :)
 
Da har jeg åpnet brevet fra nav og søknaden er innvilget:D og jeg fikk høyere lønn enn jeg forventet, hurra.
 
Fortsatt ikke fått svar. Sendte inn 24 april. Var 6 uker behandlingstid når jeg søkte.. Nå er det økt til 10(!) uker og permisjon begynner om ca 11 dager så håper de får svart snart...



Redigert-
Ringte til nav, har en telefon som låser seg hver eneste gang jeg ringer så får ikke trykke på tastene...etter en evighet kom jeg til ei sur tutte som kjefta fordi jeg ikke hadde trykket inn på det og det valget..festlig. Ble sendt videre med ny runde ventetid til en gjøk som ikke var mye hjelp i. Han skulle begynne å sjekke behandlingstid, prøvde å si at det var ikke nødvendig for jeg visste det var ti uker i sola kommune nå, var inne på sida mens vi snakket og så men han skulle absolutt inn og kom seg ikke inn... Så arghhhhh.. Masse venting og prøvde å si at det var ikke for å få vite det jeg ringte..
Fikk ikke svar på noen av spørsmålene mine unntatt at jeg kunne kanskje forvente å få vedtak i posten i begynnelsen av juli. Flotters!
 
Last edited:
Fikk svar 12 dager etter jeg søkte. Og jeg tenkte jeg var sent ute som ikke søkte før uke 31. Fikk beskjed at jeg måtte søke senest 6 uker før permisjon, men helst litt før det. Så hadde ikke forventet at det skulle gå så fort.
 
Back
Topp