Innvilget foreldrepenger :)

Juligull16

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Da har vedtaket om innvilgelse av foreldrepenger kommet :)

Det synes jeg gikk veldig kjapt og enkelt. Jeg som hadde grua meg til dette ;)

Flere som har fått det allerede?
 
Så bra! Vi finner ikke helt ut hvordan vi skal ha det. Men nå begynner det å haste :)
 
Nei, jeg har sendt inn mitt og venter på at arbeidsgiverne mine skal sende inn sitt :/
De har 1 uke til på seg nå før fristen går ut :/
 
Nei, og her er det utbetaling i morgen..blir tredje måned uten utbetaling.
 
Nei, sendte inn mitt i går. Aner ikke med arbeidsgiver men håper de er klare innen to uker:) kan man altså inn og sjekke selv om de har sendt det de skal..? Fylket mitt har visst 9 uker behandlingstid.
 
Foreldrepenger eller svangerskapspenger??
 
Foreldrepenger for min del :) fikk høre at det var 6-8 ukers behandlingstid. Jeg søkte i uke 28. Er i dag 30+5.
 
Nei, jeg har sendt inn mitt og venter på at arbeidsgiverne mine skal sende inn sitt :/
De har 1 uke til på seg nå før fristen går ut :/
Kjedelig å vente på arbeidsgiver :/ jeg jobber i staten så alt ble greit med en gang fra arbeidsgivers side.
 
Nei, sendte inn mitt i går. Aner ikke med arbeidsgiver men håper de er klare innen to uker:) kan man altså inn og sjekke selv om de har sendt det de skal..? Fylket mitt har visst 9 uker behandlingstid.
Jeg ringte NAV og spurte om de hadde fått det de skulle av papirer :) da kan de gi deg svar
 
Nei, jeg har sendt inn mitt og venter på at arbeidsgiverne mine skal sende inn sitt :/
De har 1 uke til på seg nå før fristen går ut :/

Hvilken frist?? Er det en frist for å få sendt inn papirene? Eg hadde tenkte å begynne med det når eg kommer hjem fra ferie, da e eg i uke 30...
 
Hvilken frist?? Er det en frist for å få sendt inn papirene? Eg hadde tenkte å begynne med det når eg kommer hjem fra ferie, da e eg i uke 30...
Tror bare det er to uker å sende inn vedleggene på, men du får vel (sikkert) bare et brev da om at de mangler det og det.. :)
 
Hvilken frist?? Er det en frist for å få sendt inn papirene? Eg hadde tenkte å begynne med det når eg kommer hjem fra ferie, da e eg i uke 30...

Det er 14 dagers frist å ettersende vedlegg etter at du har søkt :) Men om du ikke har søkt har du enda tid på deg altså. Jeg sendte vel inn i uke 30 tror jeg, vet flere venter enda lenger - så kos deg på ferie :D
 
Skal søke neste uke, må bare ha kontroll på at arbeidsgiver får sendt inntektsskjema tidsnok, da det er vår svenske avdeling som har ansvaret for slikt og de har ikke klart å få det riktig ved verken sykemelding eller svangerskapspenger.
 
Hvilken frist?? Er det en frist for å få sendt inn papirene? Eg hadde tenkte å begynne med det når eg kommer hjem fra ferie, da e eg i uke 30...

Når jeg har sendt inn min søknad så har arbeidsgiverne mine 14 dager på å ettersende dokumentasjonen ang lønn osv :)
 
Tror bare det er to uker å sende inn vedleggene på, men du får vel (sikkert) bare et brev da om at de mangler det og det.. :)

Står at de da går utifra det de har om ikke dokumentasjonen sendes innen fristen.. og da kan det bli feil mtp utbetalinger osv..
 
Jeg søkte når jeg var i uke 27, altså 26+3. Man må jo bare være over 26 uker for å søke om terminbekreftelse :)
Jeg har fått svar fra nav om at de har mottatt søknaden min og at jobben har frem til 9.5 på å sende sine papirer. Men jeg har vært i kontakt med jobb i det jeg søkte og vet at de har sendt inn, så håper på svar snart. Uansett ikke stress da jeg kun er i uke 28+2 idag og jeg vet de har ca 9 ukers behandlingstid hos nav, hvertfall her jeg bor :)
 
Back
Topp