Inntektsmelding foreldrepenger, etter svangerskapspenger

En tråd i 'Januar 2020' startet av Pjusken90, 10 Des 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Pjusken90 Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Hei! Etter et forsøk på å søke meg frem tenkte jeg å høre om noen av dere har erfaring med å søke foreldrepenger etter svangerskapspenger. Jeg har enda ikke fått svar på søknad ang. svangerskapspenger, men har for lengst søkt om foreldrepenger - men ser på NAV.no at jeg må purre på arbeidsgiver om å sende inntektsmelding. Noen som vet hvordan dette gjøres når man har søkt svangerskapspenger? Blir det da sendt inn for lønn utbetalt september, oktober og november, og NAV selv ser at jeg har en søknad inne på svangerskapspenger med tanke på å ikke regne ut perioden jeg ikke har inntjening (siden jeg enda venter på svar)?

2. Kabakaba Gift med forumet Julegavene 2019

Jobber du fast med fast lønn, så tar de utgangspunkt i årslønna/månedslønna og ikke tre siste mnd. Dessuten skal vel svangerskapspenger tilsvare vanlig lønn?

3. Pjusken90 Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Jobben min er provisjonsbasert, så kan variere fra mnd til mnd - så er ikke den samme hver mnd desverre. Arbeidsgiver har sendt inntektsmelding ang svangerskapspenger, venter på svar, er foreldrepenger de ikke har sendt inn for enda. :)

4. Kabakaba Gift med forumet Julegavene 2019

Da vil nok grunnlaget for svangerskapspenger og foreldrepenger bli det samme, tenker jeg.

• Informativ Informativ x 1
  5. Pjusken90 Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Okay, tusen takk for svar!

6. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

Hos meg blir september, oktober og november regnet på fødselspermisjon. Også ble april, mai og juni beregnet på svangerskapspermisjon ;)

• Liker Liker x 1
  7. Pjusken90 Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Så kjekt, da! :D
    Søkte selv svangerskapspenger i forrige mnd, arbeidsgiver sendte inn inntektsmelding den 19. November - ventetid sto på 4 uker men begynner å bli litt bekymret siden det blir så nærme jul. :p

• Hjertelig Hjertelig x 1
  8. Hønemor87 Gift med forumet Januarlykke 2020

Får nok svar innen en uke da <3

• Hjertelig Hjertelig x 1

Del denne siden