Inntekt - utgift

Unødvendige utgifter også? For jeg bruker opp det jeg har. Sparer månedlig den dagen lønna kommer og etter at penger er fordelt ulike kontoer går resten til forbruk. Har nok, og blir litt uvel av å tenke på sløseriet.

Unødvendige utgifter også? For jeg bruker opp det jeg har. Sparer månedlig den dagen lønna kommer og etter at penger er fordelt ulike kontoer går resten til forbruk. Har nok, og blir litt uvel av å tenke på sløseriet.
Det du sparer er jo overskuddet da, sparing er ikke en utgift

Varierer veldig. Om det er dagen før neste lønn, så kan det variere fra 0-4000. :) Mannens har jeg ikke snøring på..

Aha, er det kva som er igjen når ein får neste lønning som er spm? Da svarte eg feil lengre oppe i tråden.
Dagen før lønning har eg som regel ca 500 kr igjen på brukskontoen, pluss 1500 som eg trekker ekstra i skatt, og 1000 kr som eg sparar til pensjon.

Nå for tiden går vi omtrent i null hver mnd. Kan spare en tusenlapp nå og da, men ikke hver mnd. Vil hjelpe på med to fulle inntekter etterhvert.

Gjør vel på en måte det, men ikke hver mnd vi gjør det. Og det er forsåvidt ikke en fast utgift heller ;)
Fast utgift er det ikke, men hun sa jo ALLE utgifter?

Noe som reelt sett ikke er et så spennende spørsmål som hvordan folk definerer "alle" synes jeg ;-)

(seriøst altså, jeg synes det er gøyere å lese det sånn. Jeg er litt over snittet opptatt av tall da, regnskapsfører som jeg er)

Ja det var det vi skulle få satt oss ned og gjort ja...

Vi sparer ca 3000-4000 kr vær i mnd er vel gjennomsnittet! Jan og feb teller vi ikke med for da kommer alle regninger og forsikringer både på oss bilen og hestene!

Nå får jeg og samboeren lønn på helt forskjellige tidspunkt, så vi lever på den andre sin lønn annenhver gang. Han vet jeg ikke med, men jeg går son regel i null, tilogmed i minus av og til og må bli sponset av mamma. Han har dobbelt så mye utbetalt som meg da, men han betaler i tilegg både husleien og alle regningene sp vil tro han også går i null.

Kanskje en 1000 lapp? Håper virkelig vi får opp inntekta snart!:(

Hmmm... Spørs helt, vi kjøper det vi ønsker oss og har ikke noe fast matbudsjett osv... Mem etter alle regninger er betalt er det jo igjen en god sum, men om mat, bensin osv er tatt med en det ikke mange tusen igjen :p menmen vi lever godt og er fornøyde med det...

Vi skal aktivt prøve å spare til hus fremover, og skal da satse på 10000 i måneden. Det er ambisiøst, men ikke umulig. Har få utgifter, men også kun en fast inntekt, pluss at jeg tar noen vakter i måneden. Skal bli mer jobb på meg fra januar, siden jeg studerer fulltid nå.

Har ikke hus eller bil, og har billig forsikring. Har enda status som studenter, og nyter godt av studentpriser på månedskort osv. Bor i studentleilighet, så har lave utgifter på det. Reiser mye til utlandet, siden kjæresten min ikke er norsk, men det betaler svigers for. I utlandet bor og lever vi gratis. Kjøper få dyre ting, og klarer oss godt uten de nyeste telefonene osv. Går ikke ut på byen heller, siden vi er slitne småbarnsforeldre, og jeg er gravid. Vi har svært sjeldent barnepass uansett, så har ikke mulighet til å gå ut uansett..

Vi har ca kr 25.000,- igjen når det er satt av penger til alle regninger og ukeshandel.
Drivstoff, klær, et brød nå og da og andre småting går uten om

Nå når jeg er i ulønnet permisjon, så skal vi gå ca i null hver måned. Tar vi med utgiftene til oppussing, så går vi i minus.
Når jeg begynner i jobb igjen vil vi gå med ca 17 000 i overskudd hver måned.

Back
Topp