Hvis det er dagen før neste lønning som er spm så har jeg vel igjen en tusenlapp eller to, evt under 1000.
Kommer an på hvilken mnd
Hvis spm er hva jeg sitter igjen med når alle regninger er betalt og at resten er til mat, klær, ting og tang så sitter jeg med ca 8000
Vet ikke helt hva samboer sitter igjen med, men rundt det samme tror jeg, evt litt mindre. Han har noen private lån han betaler på selv.
Hun sier inkl ALLE utgifter, altså rett og slett månedlig overskudd=sparing (eller mulig sparing i alle fall, står det på brukskonto kan det jo også fint brukes neste måned....)
Det varierer definitivt fra måned til måned hos oss, det var jo en måned som skilte seg ut i fjor, juli 2014 var mitt månedsresultat -85143, forklart med "ingen betaling sfo eller bhg, men 100 000 i kontantinnskudd på bil" Slikt driver vi heldigvis ikke med hver måned...
(Ja, uvist av hvilken grunn, den "post it'en" på skrivebordet på pc'n hvor vi for et års tid siden noterte våre månedlinge resultat med forklaringer på mnd med store avvik ligger der forsatt, derfor har jeg tallet eksakt. for 2015 har vi ikke laget slik oversikt, på min startskjerm, men vi har vel hatt noen regneark i ny og ne hvor vi ser litt på det.
Hos oss drives nemlig økonomien etter kontantstrøm... vi driver ikke med budsjetter og nøye regnskapsføring (til tross for at vi er to økonomer, jeg er faktisk regnskapsfører, og har en kollega som fører minst like detaljert regnskap med budsjettavviksanalyse hjemme som på jobb....) men ser noen ganger i året på "går vi fortsatt jevnt over med overskudd? Fint, da fortsetter vi sånn" Da korrigerer vi evt for veldige avvik av unormal art som vi ikke antar å gjenta mange ganger i året, som at veifellesskapetr la ny asfalt på veien i høst, det kostet oss ganske mye, men til gjengjeld skal det trolig ikke gjentas på 20 år så vi trenger ikke regne med at DET skal skje igjen. Nå må vi ut med 40 000 på bilen ( i verste fall 65, men i 9 av 10 tilfeller er ikke den delen OGSÅ gåen, visstnok), så desember blir heller ikke pen, men det er virkelig ikke noe vi regner med at skal skje så veldig ofte og regnes derfor som en engangsgreie (at den derimot skal på service noen uker senere regner vi som normal årlig kostnad)
Begge deler inngår dog i ABSOLUTT ALLE UTGIFTER, som gjør at vi over 12 mnd fra des 13 til nov 14 hadde et samlet overskudd på litt over 8000 kr, det er jo sannelig ikke mye. Men inkluderte altså at vi tok av sparepenger og betalte bil da.