Innsett i Januar 2016

Det gjelder for forsøkene. Altså, om det er nytt år eller ikke spiller ingen rolle ;) jeg skansene avgårde brev i morgen om de siste utgiftene. Regner med å få tilbake ca. 12.000 ;)
Dette lurte jeg og på.... må man ha nytt brev forhver gangman sender inn kvitteringer eller kan man bare ettersende med et vedlagt brev?

Gratulerer med godt uttak. Krysser alt for at det er gode egg og at det blir god befruktning :)
Hva slags smertelindring fikk du?
Håper virkelig at det er noen gode!
Hadde et grusomt uttak forrige gang(ivm) så denne gangen fikk jeg stesolid og rapifen intravenøst. Pluss lokalbedøvelse:) Hadde sikkert klart meg på mindre, og er veldig fornøyd med leger/sykepleierne som var tolmodige med meg:D

Håper virkelig at det er noen gode!
Hadde et grusomt uttak forrige gang(ivm) så denne gangen fikk jeg stesolid og rapifen intravenøst. Pluss lokalbedøvelse:) Hadde sikkert klart meg på mindre, og er veldig fornøyd med leger/sykepleierne som var tolmodige med meg:D

Hei.
Hadde også et grusomt uttakk nå sist (har endo, og de sies at d er ganske så vondt d) Tåler fysisk smerte ganske bra. Men her var det sånn at de måtte få inn ekstra sykepleier for å holde meg i ro. Var så vondt at det var umulig å ligge stille. Hadde da fått paracet og morfin i tabelettform + lokalbedøvelse i "hoo-haa`en" Er det på offentlig sykehus du fikk disse smertestillende? Virket ikke som om det var noe annet valg en de tabelettene jeg fikk :dead:
Er nå i gang med nytt forsøk, og jeg GRUER meg til uttak, blir klam i hendene av å tenke på det!!

Hei.
Hadde også et grusomt uttakk nå sist (har endo, og de sies at d er ganske så vondt d) Tåler fysisk smerte ganske bra. Men her var det sånn at de måtte få inn ekstra sykepleier for å holde meg i ro. Var så vondt at det var umulig å ligge stille. Hadde da fått paracet og morfin i tabelettform + lokalbedøvelse i "hoo-haa`en" Er det på offentlig sykehus du fikk disse smertestillende? Virket ikke som om det var noe annet valg en de tabelettene jeg fikk :dead:
Er nå i gang med nytt forsøk, og jeg GRUER meg til uttak, blir klam i hendene av å tenke på det!!
Ja, er på riksen. Det er ikke standard å få smertestillende intravenøst og det blir nok litt mer jobb for de, men før ble det brukt som standard. Hvis du sier ifra så skal du kunne få! Sa ifra når vi skulle avtale klokkeslett for uttak. De hadde veldig forståelse for at det var grusomt forrige gang. Tok ikke noe pre med. nå. Fikk veneflon og første dose når jeg lå på benken. Pluss at jeg fikk påfyll underveis. Kjente ikke stikkene og var såvidt at jeg kjente noe når de flushet:D helt urolig! Har veldig vondt nå da, men det kan jeg liksom leve med:p
Hvor langt er du på forsøket nå? Og hvor tilhører du?

Dette lurte jeg og på.... må man ha nytt brev forhver gangman sender inn kvitteringer eller kan man bare ettersende med et vedlagt brev?

Jeg tror du må ha nytt skjema fra det sykehuset/ klinikken du hører til. Det sier de på St. Olavs ihvertfall :)

Ferdig!!! Fikk ut 15 egg:D og uttaket gikk som en drøm! Nå er det bare å grue seg i 24 timer. Er redd for at det er så mange at kvaliteten er dårligere, men satser på at hvertfall 1 egg er supert!

Det var bra fangst! :D Skal myyye til for at ingen skal være gode nok så du kan være godt fornøyd :)

Kjedelig, det er enda lenger enn meg det og jeg trodde jeg måtte vente lenge. Jeg fikk testdag 15 dager etter innsett, den 22/01 men jeg tror jeg tester 5 dager før. På dag 10:) ikke før. Det har jeg lovt meg selv.
Jeg tror jeg kommer til å teste samtidig som deg! Har ikke så mange tester liggende, så kan ikke teste for tidlig heller:D

Eltesten i dag tidlig var negativ, men følte på meg jeg burde teste i ettermiddag og den ble positiv. Så da ringer jeg st Olavs i morgen. Men så fikk jeg også omgangssyke nå i kveld :/ håper jeg blir frisk igjen til innsett

Ja, er på riksen. Det er ikke standard å få smertestillende intravenøst og det blir nok litt mer jobb for de, men før ble det brukt som standard. Hvis du sier ifra så skal du kunne få! Sa ifra når vi skulle avtale klokkeslett for uttak. De hadde veldig forståelse for at det var grusomt forrige gang. Tok ikke noe pre med. nå. Fikk veneflon og første dose når jeg lå på benken. Pluss at jeg fikk påfyll underveis. Kjente ikke stikkene og var såvidt at jeg kjente noe når de flushet:D helt urolig! Har veldig vondt nå da, men det kan jeg liksom leve med:p
Hvor langt er du på forsøket nå? Og hvor tilhører du?

Takk for tips! Skal høre med dem. Sist uttak fikk jeg en ekstra tablett med morfin, da de regnet med det kom til å gjøre litt ekstra vondt - men hørte ikke snakk om noe annen type bedøvelse. Men nå har de nå sett hvor vondt det faktisk var :grumpy: Og hos meg var det stikkene som gjorde vondt, akkurat når de stakk gjennom var det som om noen prøvde i rive meg i sønder der nede :dead:

Jeg er ca et par uker etter deg, har gått på Synarela i noen uker nå, begynner med sprøyter i morgen og er satt opp det i 9 dager foreløpig. Holder til UNN (Tromsø)

Forsøk avbrutt :/ for tidlig eggløsning, innsett måtte da vært på helg og det gjør de ikke. Får prøve igjen neste syklus. Sa at jeg har regelmessig syklus og at jeg sikkert havner på samme dag igjen, men de anbefaler det allikevel siden jeg blir så dårlig på progynova.

Forsøk avbrutt :/ for tidlig eggløsning, innsett måtte da vært på helg og det gjør de ikke. Får prøve igjen neste syklus. Sa at jeg har regelmessig syklus og at jeg sikkert havner på samme dag igjen, men de anbefaler det allikevel siden jeg blir så dårlig på progynova.
Ånei, så kjedelig! Håper det klaffer bedre neste måned!

Æsj så kjedelig :( Bedre lykke neste mnd.

Da har jeg snakket med riksen. De har valgt å bruke ivf på 5 av eggene og icsi på 10. Alle 5 ivf eggene er befruktet og 5 av icsi:D foreløpig har vi altså 10 egg som er befruktet!! Innsett i morgen 1315!
Masse lykke til!<3

Back
Topp