Hei! Vi skal igang med ny runde nå i januar, så innsett blir nok i månedsskiftet Jan/feb. Dette blir vårt 5.forsøk.
Vi skal ha kort regime, Dvs. Ingen nedregulering. På våre tre første forsøk var det nedreguleringperiode på ca 20 dager før hormonstimulering. Disse forsøkene syntes jeg var tunge da jeg reagerte svært negativt på nedreguleringen. Har en hektisk jobb som krever svært mye av meg og hvor jeg er den som har oversikt, ansvar og kontroll over arbeidsplassen. Jeg ble sliten, fikk konsentrasjonsproblemer og sterke humørsvigninger. Sta som jeg er, lyttet jeg ikke til kroppen og jobbet for fullt både på jobb og hjemme. Etter tre mislykkede forsøk over 7 måneder gikk jeg i kjelleren og innså at jeg ikke er superwoman.
På vårt fjerde forsøk, hadde vi kort regime. Da begynte jeg rett på hormonstimulering og etter 10 dager var det klart for uttak! Ingen bivirkninger, fungerte 100% både på jobb og hjemme. Følte meg mye sterkere mentalt og tok skuffelsen da mensen kom på en fin måte. Klar for runde 5
Husk!
Lytt til kroppen din!
Hvis du føler deg sliten, ta en pause fra hverdagen.
Snakk med noen om følelser, tanker, gleder og bekymringer. Gleder dobles og sorger og bekymringer halveres når man deler. Det er en klisje men det stemmer!
Snakk med din partner og sørg for at også han får fortelle hva han føler og tenker. Dere er sammen om dette!
Vær positiv, men behold bakkekontakten. Da gjør det ikke så vondt om dere skulle falle på første forsøk.
Lykke til

Verden trenger flere lykkelige IVF-barn! Dette er privilegerte barn, for de er virkelig ønsket!!