* Innsett i august *

Hm slik jeg har forstått det så skulle man regne fra dagen etter man setter eggløsningssprøyta? Men kan jo være feil :P men da må jeg vel vente til mandag... Blir jo helt kokko i hodet av dette... Men får håpe tiden flyr frem til da :) håper det blir mai-barn på oss alle sammen :)

Nei, det er uttak som tilsvarer eggløsning. Eggene sitter jo fast i eggstokken frem til det. :) Det er også derfor uttaksdagen regnes som 2+0 i svangerskapet.

Ja, håper vi venter mai-barn nå hele gjengen! ♥

Nei, det er uttak som tilsvarer eggløsning. Eggene sitter jo fast i eggstokken frem til det. :) Det er også derfor uttaksdagen regnes som 2+0 i svangerskapet.

Ja, håper vi venter mai-barn nå hele gjengen! ♥

Trodde man var 2+0 etter innsett? står på skrivet jeg fikk fra klinikken at man skal ta g-test 14 dager etter innsett, så derfor jeg har trodd det :-)

Trodde man var 2+0 etter innsett? står på skrivet jeg fikk fra klinikken at man skal ta g-test 14 dager etter innsett, så derfor jeg har trodd det :-)

Testdagen til klinikkene er forskjellig fra klinikk til klinikk, og det virker som de vil sikre seg fra å få innrapportering av kjemiske graviditeter. Ullevål skal ha svar på g-test 20 dager etter innsett....

Her kan du lese den nasjonale veilederen for beregning av termin (fra Legeforeningen sine retningslinjer): http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...elser-i-den-alminnelige-svangerskapsomsorgen/

Uttaksdagen skal settes som 2+0 (dag 14) og ved fryseforsøk skal innsettdagen settes som 2+2 (dag 16). :) Så er det litt ulikt om de opererer med svangerskapslengde 40+2 eller 40+3, men termin skal ikke endres ved OUL når man har hatt IVF.

"Håndtering av svangerskap etter assistert befruktning

Ved svangerskap der nøyaktig konsepsjonstidspunkt er kjent, for eksempel ved bruk av assistert befruktning, bestemmes svangerskapsalderen utfra konsepsjonsdagen forutsatt at denne blir bekreftet av en ultralydundersøkelse i 1. trimester. Dagen for oocyttaspirasjon settes som dag 14, mens dagen for tilbakeføring av kryoembryo settes som dag 16 i svangerskapet."

Last edited:

Blander meg litt her. Men på st.olavs f.eks regnet de ut termin fra innsettsdato. Dette fikk jeg beskjed om da jeg ringte inn positiv test. Da jeg kom til ul i uke 7 forholdte de seg derimot til uttaksdato og termin ble satt etter der. Denne forholdt de seg til fram til oul.

Blander meg litt her. Men på st.olavs f.eks regnet de ut termin fra innsettsdato. Dette fikk jeg beskjed om da jeg ringte inn positiv test. Da jeg kom til ul i uke 7 forholdte de seg derimot til uttaksdato og termin ble satt etter der. Denne forholdt de seg til fram til oul.

Ok, da er det nok litt forskjellig, virker som at det er innsett dato de går utfra i porsgrunn også da, men tenker at jeg bare tar test 11.september som står på skrivet jeg fikk :-) :-)

Ok, da er det nok litt forskjellig, virker som at det er innsett dato de går utfra i porsgrunn også da, men tenker at jeg bare tar test 11.september som står på skrivet jeg fikk :-) :-)
Sist jeg spurte i porsgrunn fikk jeg beskjed om uttaksdagen, siden d er da eggene blir befrukta :-) skal spørre til mandag og, for da skal jg jo sette inn blastocyst :-)

Sist jeg spurte i porsgrunn fikk jeg beskjed om uttaksdagen, siden d er da eggene blir befrukta :) skal spørre til mandag og, for da skal jg jo sette inn blastocyst :)

Skal sette inn egg imorgen så tenkte å høre da, men fikk med et skriv i går og der sto det at jeg skulle gå på lutinus frem til testdato som er 14 dager etter innsett, så derfor jeg tenkte at de gikk utifra den datoen.

Men kan jo godt være sånn som Lykkeliten_86 sier, at de ønsker å unngå å få med kjemiske :-)

Skal sette inn egg imorgen så tenkte å høre da, men fikk med et skriv i går og der sto det at jeg skulle gå på lutinus frem til testdato som er 14 dager etter innsett, så derfor jeg tenkte at de gikk utifra den datoen.

Men kan jo godt være sånn som Lykkeliten_86 sier, at de ønsker å unngå å få med kjemiske :-)
Flott :-) blir spennende :-) ja hør du også gjør jg d også, se om de sier likt ;-) men jeg har hørt at det er 14 dager selvom du setter inn blastocyst også, og da er jo egget 5 dager allerede... Så da blir jo innsett helt feil å bruke tenker jeg :-)

Det er dessverre ikke alle klinikkene som følger de nasjonale retningslinjene på beregning av termin, men jeg tror ikke du skal blande testdag med terminberegningen klinikken gjør. Det er jo ofte samme testdag uansett hva slags innsett man har, det er bare klinikkens standard (og varierer på mellom 12-20 dager etter innsett så vidt jeg har sett). :p

Det er dessverre ikke alle klinikkene som følger de nasjonale retningslinjene på beregning av termin, men jeg tror ikke du skal blande testdag med terminberegningen klinikken gjør. Det er jo ofte samme testdag uansett hva slags innsett man har, det er bare klinikkens standard (og varierer på mellom 12-20 dager etter innsett så vidt jeg har sett). :p

Ok:-) da tester jeg bare på testdatoen jeg har fått, så får jeg sikker en termindato når jeg ringer inn graviditet ;);)

Nå er det ikke lenge til jeg skal ha innsett av et av de fine embryoene mine❤❤

Gleder meg helt vilt, endelig ferdig, skal møte kl 13 på klinikken med full urinblære :-P skulle visst øke sjansene for at det festet seg hehe

Godt det ikke er så tidlig for nå har jeg sovet helt til 8 idag. Og skal ned I 9tiden å spise frokost så har vi helt til 12 og pakke sammen og sjekke ut, og da har vi veldig god tid til å komme oss til klinikken :-)

Nå er det ikke lenge til jeg skal ha innsett av et av de fine embryoene mine❤❤

Gleder meg helt vilt, endelig ferdig, skal møte kl 13 på klinikken med full urinblære :-P skulle visst øke sjansene for at det festet seg hehe

Godt det ikke er så tidlig for nå har jeg sovet helt til 8 idag. Og skal ned I 9tiden å spise frokost så har vi helt til 12 og pakke sammen og sjekke ut, og da har vi veldig god tid til å komme oss til klinikken :-)

Du må ha full urinblære for da er det lettere å se på UL samtidig som de setter inn egget. Du får tisse rett etterpå. :)

Lykke til! ♡

Du må ha full urinblære for da er det lettere å se på UL samtidig som de setter inn egget. Du får tisse rett etterpå. :)

Lykke til! ♡

Ok, hehe, de sa ca 2 timer så tenker at jeg prøver å gå på do i 11tia, så klarer jeg nok å holde meg til ca 13.15 tar vell ikke så lang tid :-)

Ok, hehe, de sa ca 2 timer så tenker at jeg prøver å gå på do i 11tia, så klarer jeg nok å holde meg til ca 13.15 tar vell ikke så lang tid :-)

Det fungerer helt sikkert fint. Innsett går veldig fort. :)

Huff, nå skal jeg klage litt. Har egentlig hatt tiltagende smerter i eggstokker/magen siden eggløsningssprøyten. Nå begynner det å bli ordentlig plagsomt. Føler meg skikkelig oppblåst samt veldig vondt i korsryggen. Noe kvalm og dårlig i magen og.
Hadde ikke sånne plager i det hele tatt ved forrige uttak. Lurer jo litt på om det er en svak overstimulering eller noe. Jeg funker veldig dårlig i alle fall. Skal til fastlegen senere i dag og har sendt melding til Riksen på min journal.
Noen som har det liknende?

Huff, nå skal jeg klage litt. Har egentlig hatt tiltagende smerter i eggstokker/magen siden eggløsningssprøyten. Nå begynner det å bli ordentlig plagsomt. Føler meg skikkelig oppblåst samt veldig vondt i korsryggen. Noe kvalm og dårlig i magen og.
Hadde ikke sånne plager i det hele tatt ved forrige uttak. Lurer jo litt på om det er en svak overstimulering eller noe. Jeg funker veldig dårlig i alle fall. Skal til fastlegen senere i dag og har sendt melding til Riksen på min journal.
Noen som har det liknende?

Jeg har ikke det, bare litt øm i høyre eggstokk fortsatt.

Om du er lett overstimulert så skal jo det visstnok øke sjansen for graviditet. Jeg synes du skal ringe Riksen jeg, nå er det jo snart helg.

Back
Topp