Innsett i april

Da ble det desverre ingenting på meg, av de sju eggene de fikk ut, var fem modne, men ingen har blitt befruktet :((
Huff, så utrolig leit. Det er forferdelig tøffe saker vi driver på med. Det blir man stadig påminnet. Sender deg en klem

Dere andre som har vært igjennom ut tak. Hadde dere mye smerter etterpå. Jeg klarer ikke gå oppreist. Tvinger i meg mat. Håper det gir seg fort, for dette var ikke nye godt.

Da har jeg vært på kontroll, skulle egentlig begynne på sprøyter på torsdag, men flyttet fram en dag pga 1.mai :) begynner på sprøyter i morgen, men må inn på kontroll på mandag allerede, det var godt med egg der, så de ville prøve å hindre overstimulering. Legen mente de ville få egg å jobbe med, så krysser fingrene for at det blir noen bra. Da blir det i tilfellet innsett før 1.mai :)

77
Tusen takk! Det beroliger veldig, jeg har så uendelig vondt nå, at mannen min mente jeg burde ringe legevakten for å sjekke om dette er normalt. Synes jo at de kanskje burde opplyst om dette før vi dro idag, slik at jeg visste hva som var i vente.

Så trist å lese hvordan det gikk med deg. Lykke til med dette forsøket, håper det klaffer for deg nå!
Men du må være obs på at du kan være overstimulert. Så om det blir for gale må du ringe og høre med dem. Drikk masse vann, det skal hjelpe :)

Her har jeg blitt kvitt de verste symptomene på sprayen. Men i stedet har jeg fått sinnsyke murringer. Er så spent på hva det blir til. 1 egg eller 10 egg, blir noen befruktet, og vil noen bli til et barn, Skal jeg be om 1 egg eller 2 til innsett. Off begynner å bli rimelig spent her nå.

Dere som har gjort dette før. Skal man ha slike EL murringer??

Dere andre som har vært igjennom ut tak. Hadde dere mye smerter etterpå. Jeg klarer ikke gå oppreist. Tvinger i meg mat. Håper det gir seg fort, for dette var ikke nye godt.

Ja! Hadde veldig vondt og var helt utslått hele dagen jeg! Er vistnok ganske normalt fikk jeg høre

Da får hev bare ligge her på sofaen med verdens største samvittighet :)

Gjør det men du må følge med slik at du ikke har symptomer på overstimulering da. Det kan naturligvis også forekomme. Men det å føle seg skikkelig mørbanket var ukke unormalt ihvertfall

Helt normalt. Du kommer nok til å kjenne deg litt mørbanka frem til et par dager etter innsett. Det gjorde jeg. Helt normalt:) For noen blir jo smertene borte raskere da. Alle kropper er litt forskjellig:)

Men du må være obs på at du kan være overstimulert. Så om det blir for gale må du ringe og høre med dem. Drikk masse vann, det skal hjelpe :)
Tusen takk for råd, skal være obs på dette! :)

Last edited:
Uff, det hørtes ikke mye godt ut, får håpe det går over fort.

Her har jeg blitt kvitt de verste symptomene på sprayen. Men i stedet har jeg fått sinnsyke murringer. Er så spent på hva det blir til. 1 egg eller 10 egg, blir noen befruktet, og vil noen bli til et barn, Skal jeg be om 1 egg eller 2 til innsett. Off begynner å bli rimelig spent her nå.

Dere som har gjort dette før. Skal man ha slike EL murringer??
Hvor langt har du komt? Jeg vet ikke om det var murring, men jeg kjente ømhet i underlivet, kjentes mest ut som om det kunne vært i eggstokkene, uten at jeg kan si dette spesifikt. Jeg kom aldri så langt som til uttak, men har jo brukt alle IVF medisinene. Det som jeg derimot kjente, var smerter etter AIH, om dette var grunnet EL, eller hva, men nå kjenner jeg virkelig at kroppen har vært herjet med.

Når det gjelder antall egg som skal settes inn, jeg var også usikker på det, sett at vi hadde fullført vårt forsøk. De sa til meg at de i utgangspunktet alltid satte inn kun ett egg, men jeg tror gjerne jeg kommer til å be om to uansett. De kan si hvor mye de vil at det ikke øker sjansene, men hallo, selvfølgelig gjør det jo det, det er jo en ekstra sjans for at egget fester seg jo..

Hvor langt har du komt? Jeg vet ikke om det var murring, men jeg kjente ømhet i underlivet, kjentes mest ut som om det kunne vært i eggstokkene, uten at jeg kan si dette spesifikt. Jeg kom aldri så langt som til uttak, men har jo brukt alle IVF medisinene. Det som jeg derimot kjente, var smerter etter AIH, om dette var grunnet EL, eller hva, men nå kjenner jeg virkelig at kroppen har vært herjet med.

Når det gjelder antall egg som skal settes inn, jeg var også usikker på det, sett at vi hadde fullført vårt forsøk. De sa til meg at de i utgangspunktet alltid satte inn kun ett egg, men jeg tror gjerne jeg kommer til å be om to uansett. De kan si hvor mye de vil at det ikke øker sjansene, men hallo, selvfølgelig gjør det jo det, det er jo en ekstra sjans for at egget fester seg jo..
Jeg skal på UL i morgen for å høre om vi er klar for uttak over helgen, jeg ar typisk disse EL smertene i eggstokkene. Jeg er normalt veldig sensitiv for ting som skjer med kroppen. Så jeg trenger ikke å lure på når jeg har EL for å si det slik.
Jeg og har gjennomført en AIH. Og da klarte jeg ikke å bevege meg på to dager på selve EL dagen og dagen etter. Det glemme jeg sent for å si det slik. Så forhpåentligvis er det bare dagen i dag og dagen i morgen og så er jeg ferdig med hormoner :)
Jeg har snakket litt med mannen og jeg trur vi går for to. Så får vi bare ta risken på to barn. Heller to en ingen :)

Nå melder jeg meg inn til dere jenter jeg hadde uthenting på mandag, fikk ut 15 egg å i dag ringte de 14 var befruktet.(8-ivf,6-isci. ) I mårra er d innsett å jeg er så nervøs at jeg klarer ikke å sove! Så spennans å følge med på dere alle sammen
Det er jo et supert resultat! Det er mye følelser i sving i denne prosessen, brukt mange netter våken pga det. Masse lykke til!

Det er jo et supert resultat! Det er mye følelser i sving i denne prosessen, brukt mange netter våken pga det. Masse lykke til!

Absolutt nå har jeg vært å tatt blodprøver siden jeg ikke var i form men var heldigvis ikke overstimulert så blir tilbakesatt i dag så får jeg 10 i fryseren, var 3 som ikke hadde delt seg som de skulle. Men jeg er stålende fornøyd

Back
Topp