innlagt pga vekstavvik...

Om ungen kommer ut i uke 36 betyr vanligvis veldig lite for barnets del, de er jo ferdig utviklet fra uke 34, det bare ligger der inne for å vokse seg større de siste ukene. Og om hun legger dårlig på seg, så er det kanskje bedre å komme ut å få mat på utsiden. Men siden legene følger deg godt opp, så gjør de ikke ting uten at det er nødvendig eller best for babyen :)
Klemmer til deg
 
Sniker fra januar

Jeg ble lagt inn i uke 29 pga vekstavvik på 27 % og fikk lungemodningssprøyter i tilfelle hun skulle komme. Ul viste god gjennomstrømming så jeg fikk dra hjem etter 4 dager, men måtte inn på kontroll 1 gang i uken og fikk beskjed om å være forberedt på at hun kom før. Alle kontroller viste at hun fulgte sin egen kurve og gjennomstrømmingen var bra.

Når jeg var 37+3 bestemte de seg for at hun hadde det bedre på utsiden. Hun var kun 2090 når hun kom, men ellers var alt bra :) Vi lå 10 dager på nyfødtintensiven. Hun lå med sonde samtidig som vi bedrev spisetrening. Når hun klarte å spise alle måltidene fra flaske fikk vi dra hjem. Det ble tatt masse tester for å se om det var noen grunn til at hun var liten, men de har ikke funnet noen grunn til dette så hun er bare liten av seg.

Hun er nå 8 uker og 3kg. Fortsatt ingen tungvekter, men hun er kvikk og våken som hun andre på 8 uker.

Det er en tøff situasjon å være i, men prøv å pust med magen og ta dag for dag. Det blir mange tanker når man får en slik beskjed, men det går nok kjempe bra :)
 
Back
Topp