Innlagt idag, igangsetting imorgen!

Masse lykke til alle dere som blir sattigang skal tenke på dere

Fikk en modningspille til kl 16:00, begynte med heftige rier i ca en time, men så dabbet det av :-( nå har jeg bare kraftige kynnere, og skal prøve å sove. Da jeg fikk andre pilla hadde jeg to cm og mer moden, så imorgen tidlig tar de vannet! Etter oppfriskningen idag på smertene under riene, gleder jeg meg ikke kjempemye, men alt blir værdt det til slutt. Så nå har jeg sendt gubben hjem, så nå bør det vente på seg til imorgen kl 9!

Hvordan fant de ut forhøyet lever verdi?
Hvor ille er kløen egentlig? Magen klør jo her.. og all huden som strekker seg klør egentlig. .

Hvordan fant de ut forhøyet lever verdi?
Hvor ille er kløen egentlig? Magen klør jo her.. og all huden som strekker seg klør egentlig. .
Jeg klødde veldig ca overalt egentlig. Gjorde det sist svangerskap også, men da tok ikke fastlegen blodprøve å sjekket. Så godt det gikk bra! Det oppstår som regel rundt uke 33, kommer heftig på kveld/natta, kan klø seg til blods, typisk kan være kløe under føtter og i hender (som med svangerskapsforgiftning), men jeg hadde overalt. Så klør du "bare" på magen hadde jeg tatt det med ro. Svangerskapskløe er i seg selv ikke farlig om du ikke har den farlige varianten, men sykehuset vil følge deg opp.
Fastlegene er ikke så informerte om akkurat dette, og min fikk kjeft fra sykehuset for å la meg gå over helga uten oppfølging etter svar på for høye leververdier. Ringte gudsjelov sykehuset selv den fredagen på ren magefølse, og ble fulgt opp fra dag én.
Har vært til kontroller to ganger i uka siste fire ukene, fått medisin for å holde det i sjakk, så kløen var MYE bedre bare etter dag 3 med medisin. Nå har noen verdier steget igjen, ungen veide 3700 på onsdag, 38+5, og pga sykdommen settes man igang gjerne par uker før termin. For babyen kan faktisk dø uten forvarsel pga dette.
Kjempelangt innleg, føler meg skikkelig ekspert på detta nå. Hehe

Back
Topp