Innkjøpsliste barnehage

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Noen som vet hvor jeg finner eller har en liste over ting man må/bør kjøpe til bhg start? Eller som har erfaring?

Noen som vet hvor jeg finner eller har en liste over ting man må/bør kjøpe til bhg start? Eller som har erfaring?

Vi leverer ut lister til foreldrene ved oppstart vi ;) (storbarn) også får de Nye det i velkomstbrevet. har dere ikke fått noe sånt?

Det er ikke mer hokus pokus enn å ta med klær og utstyr barnet trenger i løpet av en vanlig dag/uke. Klær for all slags vær. ( regntøy, tynn parkdress burde holde for en stund. Evt tynn lue og solhatt) solkrem.

Det er ikke mer hokus pokus enn å ta med klær og utstyr barnet trenger i løpet av en vanlig dag/uke. Klær for all slags vær. ( regntøy, tynn parkdress burde holde for en stund. Evt tynn lue og solhatt) solkrem.

Okay :) Har aldri hatt barn i bhg eller hos dagmamma, så har ikke tenkt så nøye over alt man må ha med. Siden alt er tilgjengelig hjemme. Så håpet noen hadde noen tips til hva som er lurt ;)

Her har vi:
Parkdress
Regntøy
Skalljakke
Fleece ( har hatt med heldress og todelt, barnehagen bruker kun den hele dressen)
Joggesko
Gortex sko
Gummistøvler
2xluer, 1 tynn u/knyting og 1 tykkere m/knyting
Regvotter og et par andre vanntette votter fra Reima + er par vanter
Hals/buff, 1 i fleece og 1 i bomull.

På denne tiden har han med i tillegg:
Sandaler
Caps

Vi må ha med bleier, evnt salve og våtservietter.
Fullkostbarnehage, så har kun med en drikkeflaske, som han har der hele tiden.

Vi fikk en liste utlevert første dagen på tilvenning.
Der sto det:
Regnklær.
Regnvotter.
Tynne hansker/votter til kjølige dager.
Tynn lue.
1 sett med fleece-klær (genser og bukse, eventuelt hel dress)
1 sett med ullklær (genser og bukse eller dress)
2 par sokker.
strømpebukse til kalde dager.
parkdress.
støvler.
joggesko.
sandaler.
Tynn bomull/ulltrøye og bukse. Gjerne 2-4 stk ifall mye sikling/grising.
Tøfler/strømpesko (men ikke noe de måtte ha)
Siklesmekker (hvis ungen sikler)
smokk.
matboks hvis ungen må ha med et måltid i bhg.
Solhatt.
Solkrem.
Bleier/truser. Teipbleie, ikke up and go.

Det er viktig med skiftetøy. De er mye ute og blir våte. Flece og ull.regntøy, dress, gode sko, luer, tøfler, sekk kan være greit

Jeg forstår ikke hva man skal kjøpe inn?
En dress, men det har man vel uansett...

Sko, støvler, regntøy har man vel fra før.

Har har barn i bhg i snart 2 år uten å kjøpt noe ekstra.

Jeg forstår ikke hva man skal kjøpe inn?
En dress, men det har man vel uansett...

Sko, støvler, regntøy har man vel fra før.

Har har barn i bhg i snart 2 år uten å kjøpt noe ekstra.

Ok, hvis man har alt man trenger, så behøver man ikke kjøpe ;) For å omformulere: Hva skal man ha med i barnehagen da?

Jeg har ikke regntøy. Støvlene og fleece tøyet er for smått (min har nemlig vokst :) ). Ser noen skrev drikkeflaske og matboks (det har jeg ikke), så må kjøpe inn det til han (aldri hatt behov for matboks. Drikker av glass hjemme).

Vi fikk en liste utlevert første dagen på tilvenning.
Der sto det:
Regnklær.
Regnvotter.
Tynne hansker/votter til kjølige dager.
Tynn lue.
1 sett med fleece-klær (genser og bukse, eventuelt hel dress)
1 sett med ullklær (genser og bukse eller dress)
2 par sokker.
strømpebukse til kalde dager.
parkdress.
støvler.
joggesko.
sandaler.
Tynn bomull/ulltrøye og bukse. Gjerne 2-4 stk ifall mye sikling/grising.
Tøfler/strømpesko (men ikke noe de måtte ha)
Siklesmekker (hvis ungen sikler)
smokk.
matboks hvis ungen må ha med et måltid i bhg.
Solhatt.
Solkrem.
Bleier/truser. Teipbleie, ikke up and go.

Her har vi:
Parkdress
Regntøy
Skalljakke
Fleece ( har hatt med heldress og todelt, barnehagen bruker kun den hele dressen)
Joggesko
Gortex sko
Gummistøvler
2xluer, 1 tynn u/knyting og 1 tykkere m/knyting
Regvotter og et par andre vanntette votter fra Reima + er par vanter
Hals/buff, 1 i fleece og 1 i bomull.

På denne tiden har han med i tillegg:
Sandaler
Caps

Vi må ha med bleier, evnt salve og våtservietter.
Fullkostbarnehage, så har kun med en drikkeflaske, som han har der hele tiden.

Så flott!! Akkurat noe sånt jeg trenger :) Tusen takk :D Da er det bare å gå gjennom listene, sjekke hva vi har, hva han har vokst fra og hva vi må kjøpe inn :) Liker å være litt forberedt ;) Og merkelapper har jeg skjønt er et must :)

Ok, hvis man har alt man trenger, så behøver man ikke kjøpe ;) For å omformulere: Hva skal man ha med i barnehagen da?

Jeg har ikke regntøy. Støvlene og fleece tøyet er for smått (min har nemlig vokst :) ). Ser noen skrev drikkeflaske og matboks (det har jeg ikke), så må kjøpe inn det til han (aldri hatt behov for matboks. Drikker av glass hjemme).

Sånn ja. Så noen på insta som hadde laget de sykeste listene. Lurer fælt på hva som stod der.

Min nekter drikkeflasker/barnekopper, kun vanlig glass.

Sånn ja. Så noen på insta som hadde laget de sykeste listene. Lurer fælt på hva som stod der.

Min nekter drikkeflasker/barnekopper, kun vanlig glass.

Skjønner :) Jeg er førstegangsmamma og barnehage er helt nytt for oss :) Vil jo at lillegutt skal ha alt han trenger når han begynner der, så derfor jeg tenkte at det var greit med en liste! Da vet jeg hva jeg skal finne frem og hva jeg må skaffe :p Og hva jeg ikke trenger ;)

Så flott!! Akkurat noe sånt jeg trenger :) Tusen takk :D Da er det bare å gå gjennom listene, sjekke hva vi har, hva han har vokst fra og hva vi må kjøpe inn :) Liker å være litt forberedt ;) Og merkelapper har jeg skjønt er et must :)
Merkelapper er viktig ja :)
Greit å være litt forberedt ja.
Trenger jo ull, tykkere lue/votter og dress til vinteren også, kan jo hende du finner på salg nå også :)

Her får ungene all mat og drikke i bhg, så vi trenger ikke ha matboks og drikkeflaske. For vår del er det skiftetøy og yttertøy etter sesong (votter og slikt er det greit å ha flere sett av). Minstemann har også en egen smokk og koseklut (til duppen) i bhg, slik at vi skal slippe å dra dette frem og tilbake og evt glemme det. Mine har regntøy i bhg, men bruker det svært sjelden, da de har parkdresser som tåler en del vann. :-)

Okay :) Har aldri hatt barn i bhg eller hos dagmamma, så har ikke tenkt så nøye over alt man må ha med. Siden alt er tilgjengelig hjemme. Så håpet noen hadde noen tips til hva som er lurt ;)
Hvis du skal dra ut sammen med barnet ditt, være borte hele dagen og være ute deler av dagen, og må pakke med alt dere trenger den dagen: hva tar du med?
Det er det barnet trenger å ha i bhg ;) Trekk fra den maten ol barnet får i bhg, samt eventuelt kremer, bleier osv om bhg står for det.

Merk ALT med navn. Alle deler av alt som kan gå fra hverandre også.

Ja, alt må merkes. Jeg har merket også sokkene. Og alt av småting.
Hvis han bruker smokk kan jeg anbefale www.navnesmokken.no Der får du inngraverte smokker til en grei pris og de blir ikke da borte.
Av merkelapper kan jeg anbefale www.navnelapper.no de klistremerkene. Vi har brukt de de siste 2-3 årene og er veldig fornøyd. Klemmer de ekstra godt fast med en kald slettetang og det sitter til og med på hjemmestrikket klær.
Skolapper har jeg kjøpt på www.sabo.no (http://www.sabo.no/produkt/spesialetiketter-104.aspx ) de har med ekstra gjenomsiktig klistrelapp så navnet slites ikke bort da.

Back
Topp