innkjøp

Bkno2910372

Andre møte med forumet
Hei!

Er førstegangsgravid og lurer veldig på når dere begynner å kjøpe utstyr og klær?

Lurer også på hva dere kjøper og hvor mye i hver størrelse dere kjøper? :-)

Venter ei lita prinsesse i midten av juli :-)

Førstegangs her også, vi har allerede starta smått for å dele litt på summene :p har benyttet oss av tilbud, kjøpte bilstol og base på babyshop når det var 20%, også dyner og sengetøy osv på kid når det var 40%. Men klær kommer jeg til å vente med til helt til slutten siden det er mest av det vi får i gaver:p

Vi kommer nok til å vente til uti mai før vi føler behovet for å handle inn.. Men mest fordi vi ikke har så mye plass..
Det med størrelser er vanskelig, for det kommer an på hvor stor babyen er. Min gutt var 3600 g og brukte str 50 i en hel mnd. Alle sa jeg ikke trengte å kjøpe str 50, så jeg hadde bare 1 body i str 50! Haha.. Mamma fikk så dårlig samvittighet at hun hamstret klær i str 50 etter han var født :)
Men ville hatt en 5-6 bodyer i 50, så kan man se an behovet litt.. Resten i 56 og 62 :)

Sønnen vår ble født i januar, og da var det selvsagt bare ull, ull og ull som gjaldt.. Nå er det noe helt annet. Jeg tenker bomullsbodyer, langarmet og kortarmet, singletbodyer, tynne bukser, pysj og gjerne noen sommerull/silke bodyer.. Og noen tynne luer selvsagt. Vil ikke kjøpe så mye mer, kommer an på været.. Men er det veldig varmt i år som i fjor, kan jeg aldri tenkte meg man får bruk for så mye mer.. Det kommer sikkert til å gå mest i bodyer med et tynt teppe over i vognen f.eks..

Jeg er også førstegangs, og vi begynte innkjøpene før jul! Har allerede spart mange tusen på det fordi vi bare handler når ting kommer på tilbud :) klær har vi ikke handlet stort av enda, bare noen småtterier etter oul. Jeg tipper det kommer til å gå i langermede bodyer og "joggebukser" hos oss, men vet ikke helt hvor mange av hver. Det kommer jo an på om babyen gulper mye også :)

Har handlet inn ganske masse alt jeg ;p vogn kjøpte jeg av søstra mi, samt sete av ei venninne:) vugge er hentet. fått mye klær av venninner og søster så har mye klær i str 62 og oppover! Ikke fult så mye i 50-56! Klærne er alt vaska og sortert i kasser etter str :) mamma er avgårde på ferie tur nå så vet hu kommer hjem med en god del klær i str 50-56 så trur ikke vi trenger å kjøpe så mye før fødsel. Vet vi kommer til å få en god del klær! Eneste vi skal kjøpe nå på våren er diverse stelleprodukter,seng,dyner, stellebord og flasker :)

Og så er det greit å ha med seg at det ikke er alt man trenger..... Noe kan man kjøpe etter babyen er født, dersom man ser behovet. De trenger overraskende lite, utenom litt klær, pupp og en plass å sove :)

Er også førstegangs:) Vi fant akkurat den vognen vi ville ha på Finn, så vi kjøpte den I helgen. Pappa skal hente den I Stavanger om et par uker når han skal nedover. De hadde også sete, så det er litt godt å ha dette I boks:)
Ellers har vi arvet masse klær. Var en del vinterklær I 50-56, så det blir gitt videre til andre som trenger det.
Ser på vugge, seng og stellebord, men har ikke bestemt oss helt for det ennå.

Kjøpte første plagget forrige onsdag da vi hadde ultralyd overstått og fikk vite at vi får ei lita prinsesse :) Så er først nå vi starter for alvor. tenker å handle på salg der det er mulig. Barnevogn blir det vel ikke før vi får flyttet i mai :) Dyne, laken, sengesett og helseteppe har den kommende bestemor allerede kjøpt i helga og vi har kjøpt et par bodyer i 56, en i 62 og tre i 68 var det vel. tenker at vi ikke kjøper flere i 56, men heller suppelerer når snuppa blir født om hun ikke vokser så fort inn i de større klærne. vil bare ikke bli sittende med en haug med bodyer som aldri blir brukt da de er for små for fort :p

Tenker vi forkuserer på de store tingene å kjøpe fremover (bilstol, vogn, stellebord osv) da jeg også arver endel klær fra eldre søsken som er ferdig med smårollinger:)

Har så langt kun kjøpt litt klær i str 56, ellers mangler vi vel stort sett alt :P Men vi har ennå god tid da :)

Med første begynte vi å handle inn etter oul. Denne gangen handler jeg ikke inn så mye klær da jeg er usikker på hvor mye som trengs i sommer.. Og hvilken størrelse som trengs utpå høsten. Så blir nok til at jeg handler inn litt hvis jeg ser noen fine klær noe sted.. Mangler det meste av klær. Har to jenter fra før og har aldri handlet inn/brukt klær i 50,så jeg hadde ikke kjøpt inn mer enn kanskje 1-2 bodyer/sett i tilfelle.. Og heller stikke innom for å handle litt på tur hjem fra sykehuset om det blir behov :)

Jeg er også førstegangs, og startet å kjøpe inn etter ul i uke 14. Følger med på tilbud og litt på finn.no. Etter vi fikk bekreftet kjønn på oul har jeg handlet maaasse klær! Syntes det er så mye fint at jeg ikke klarer å gå forbi ☺️ har laget meg liste over hva jeg (tror jeg) trenger i hver str, og prøver å følge den så jeg ikke får for mye i hver str. Har googlet litt og funnet forskjellige lister over sånn ca hva man trenger, og så tatt litt hensyn til årstid og slikt.

Har ikkje begynt endå. Får ein del kle av storesøster som har 2 jenter og ei venninna som har 2 jenter. Ser på det sånn at jo flinkere eg er til å la være med innkjøp no, jo meir peng har eg til seinare når eg veit kva eg trenger. :) men vanskelig å holde seg.. :)

• Liker
Reactions: H&H
Siden vi har en fra før har vi mye, men det vi skulle ha nå er allerede kjøpt inn brukt til en billig penge :)
Bare vogna som er helt ny, men den kjøpte vi også på tilbud.
Velger å gjøre det så vi slipper de store summene etter påske :)

Vi prøver å spare inn der vi kan så vi arver en del utstyr som jeg vet om foreløpig(vogn, seng, lekegrind, tripp trapp stol, vippestol og masse klær). Jeg vindushopper MASSE, men vi har ikke kjøpt noe ennå :P jeg venter til vi har vært på OUL i morgen, så har jeg så lyst til å kjøpe et sett på H&M med fransk bulldog på :D

Vi prøver å spare inn der vi kan så vi arver en del utstyr som jeg vet om foreløpig(vogn, seng, lekegrind, tripp trapp stol, vippestol og masse klær). Jeg vindushopper MASSE, men vi har ikke kjøpt noe ennå :p jeg venter til vi har vært på OUL i morgen, så har jeg så lyst til å kjøpe et sett på H&M med fransk bulldog på :D
Åhhh vil og ha sett med fransk bulldog på. Må på h&m i morra❤️

• Liker
Reactions: H&H
Lurer på hva jeg trenger jeg og, førstegangs:)
Lekegrind kan vi vel også arve om vi vil.

Har kommet frem til at jeg skal gjøre ferdig det dyreste før jeg handler noe mer klær da.

Har babynest, vogn, vippestol, seng, vintervognpose, newborn sete til tripp trapp

Tenkte å sjekke litt og følge med på priser fremover og, men har i planen å kjøpe bilsete og stellekommode neste :)

Vi har kjøpt nesten alt. Mangler seng og stellebord. Har spart masse på å handle når ting er på tilbud :) Godt å slippe å tenke på å handle nærmere termin ;)

Back
Topp