Tror det skal holde med 3 sengesett i hver størrelse, det gjorde det her iallfall.
Jeg hadde to helsetepper, ett hjemmestrikket vognteppe, et heklet teppe jeg hadde fått i gave, et lite fleeceteppe (gave det også), et maskinstrikket mykt og ganske stort ullteppe (gave, men brukt MYE!) og et Røros-Tweed-teppe i barnestørrelse (gave). I tillegg hadde jeg også et bomullsteppe fra da jeg var liten. ( Tepper, altså, og det hadde holdt med halvparten. Nå er det jo ulike bruksområder da, så jeg har faktisk brukt alle sammen. Men hadde helt klart greid meg fint med 4. Helseteppet var veldig kjekt på sommeren, og fint til å henge foran vogna for å lage litt skygge. Det store ullteppet ble brukt i senga og ellers når hun skulle sove hele tida, uansett hvor, de første 3-4 månedene, og det brukes fremdeles ofte. Det selvstrikkede ullteppet brukes også mye. De andre er nesten ikke brukt.
Jeg hadde massevis av vaskekluter (husker ikke hvor de er kjøpt, men de er hvite med sømmer i enten rosa, blå eller grønt), ca. 10 gulpekluter og 6-8 store flanellskluter (De kalles visst flanellsbleier, men jeg brukte de som mykt underlag i vogn, under hodet i senga/vogna, samt til å tørke babyen etter bad og stell). Min erfaring er at det er greit å ha en del kluter, slik at du slipper å vaske så ofte. Jeg vasker klutene på 75 grader, og det gjør jeg ikke med særlig annet, så da er det greit å ha litt, så man kan spare opp til en fullere maskin enn om man bare vasker noen få av gangen.
Jeg ga ikke morsmelkserstatning, men pumpet og ga fra flaske av og til. Greide meg med to flasker. Men tror nok det kan være greit å ha flere om du tror du kommer til å gi MME eller pumpe en del. Ikke kjøp masse flsker og smokker før du vet om du får til amminga eller ikke, og om ungen faktisk tar smokk.
Hvor mange håndduker du trenger avhenger av hvor ofte du kommer til å bade babyen, og hvor ofte du har planer pm å vaske klær. Tror vi hadde 4 håndklær til storesøster. Men kommer til å kjøpe noen nye til lillesøster.
Må legge til at jeg brukte kluter til rumpevask til å begynne med, men syns det var tungvindt og uhygienisk, så gikk over til å bruke mesoftkompresser i stedet.