Innkjøp til baby

Leche

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Maisløyfene 2024
Hva tenker dere kjøpe av babyutstyr/klær osv? Er det noe du evt kjøpte sist(hvis dette ikke er nr.1) som du angrer på? Eller noe du skal ha nå, som du ønsket du hadde sist?

Her er det baby nr.2 så kommer litt an på kjønn hvor mye vi trenger.

Har det meste, men gikk akkurat til innkjøp av gravidpute, det hadde jeg ikke sist og angret veldig i slutten av svangerskapet men da følte jeg det var så lite tid igjen at det ikke var vits. Og fant egentlig ingen gravidpute sist som jeg synes så god ut, men nå fant jeg crunch gravidpute, den er visst best i test.

Også skal jeg ha babynest denne gangen. Greit å ha et sted å legge baby, sånn at jeg kan ta meg en kopp kaffe.

Vi har alt vi trenger til begge kjønn og på hver sin årstid.. Det vi skal kjøpe er sånn sittebrett til å feste på vogna. Og ellers er det ingenting vi TRENGER. Kommer sikkert til å kjøpe litt koselige klær likevel men.

Ja,’det trenger vi også! Sånn ståbrett du kan feste på vogna, det du mener? Og egentlig må vi vel sikkert ha en del klær, hadde vinterbaby sist og dette er jo vårbaby.

Ja,’det trenger vi også! Sånn ståbrett du kan feste på vogna, det du mener? Og egentlig må vi vel sikkert ha en del klær, hadde vinterbaby sist og dette er jo vårbaby.
Ja, sånn jeg mener! Så det blir søskenvogn med ståbrett bakpå :hilarious:

Må kanskje vurdere søskenvogn da det blir ca 20 mnd mellom her, må vurdere å kjøpe brukt tror jeg :)

Jeg vurderer også søskenvogn. Ellers ønsker jeg meg en Stokke mini seng med himmel denne gangen, istedenfor bedsidecrib. :) Også ønsker jeg meg en sånn myk bag med håndtak, så man kan løfte den med baby oppi om han/hun sovner i vogna eller et annet sted. Virker veeeldig kjekt! :love017 Ønsker meg også den flate baggen til moonboon, for den hadde vi ikke klart oss uten med førstemann! :smiley-ashamed004 Men vi får se an behovet litt. Ellers har vi kjøpt mye kjønnsnøytralt til første, så tror ikke det kan være så mye vi absolutt må ha heldigvis!

Må kanskje vurdere søskenvogn da det blir ca 20 mnd mellom her, må vurdere å kjøpe brukt tror jeg :)
Er 1 år og 7 måneder mellom mine to, anbefaler søskenvogn - det er gull her :) Tenker å kjøpe ståbrett til den etterhvert.

Er 1 år og 7 måneder mellom mine to, anbefaler søskenvogn - det er gull her :) Tenker å kjøpe ståbrett til den etterhvert.
Se der ja :) Tror vi må ha det. Mellom mine to eldste var det 2 år og 7 mnd mellom, da holdt det med ståbrett og det var gull den gangen. Men med disse blir jo som med dine bare 1 år og 8 mnd, og da er han fortsatt liten til bare ståbrett tror jeg. Hvilken vogn hadde du? Jeg vurderer en man kan ha de i lengden, som babyjogger city select eller lignende.

Se der ja :) Tror vi må ha det. Mellom mine to eldste var det 2 år og 7 mnd mellom, da holdt det med ståbrett og det var gull den gangen. Men med disse blir jo som med dine bare 1 år og 8 mnd, og da er han fortsatt liten til bare ståbrett tror jeg. Hvilken vogn hadde du? Jeg vurderer en man kan ha de i lengden, som babyjogger city select eller lignende.
Jeg så lenge på Uppababy Vista, var i en butikk og prøvde den og likte den veldig godt! Lett å trille og så begge unger når sittedelene skulle brukes. Men endte opp med å kjøpe en Emmaljunga brukt, mest fordi jeg triller mye i snø og i terreng. Og fordi ny ble så utrolig dyrt uansett vogn :p Ser jentene nå, de elsker å sitte ved siden av hverandre og tulle i vogna :) De er 2,5 og 10 måneder nå. Vi har trillet mye til og fra barnehagen, og på vinteren her trenger vi gode hjul :)

Jeg så lenge på Uppababy Vista, var i en butikk og prøvde den og likte den veldig godt! Lett å trille og så begge unger når sittedelene skulle brukes. Men endte opp med å kjøpe en Emmaljunga brukt, mest fordi jeg triller mye i snø og i terreng. Og fordi ny ble så utrolig dyrt uansett vogn :p Ser jentene nå, de elsker å sitte ved siden av hverandre og tulle i vogna :) De er 2,5 og 10 måneder nå. Vi har trillet mye til og fra barnehagen, og på vinteren her trenger vi gode hjul :)
Aha, har vært inne på tanken selv og få tak i brukt emmaljunga, fordi jeg har Nxt90 fra før og viss jeg ikke tar helt feil kan sittedelen og bagen fra den også brukes på twin understellet? Vi har litt samme problematikken med snø om vinteren og den har stort sett funket fint :)

Aha, har vært inne på tanken selv og få tak i brukt emmaljunga, fordi jeg har Nxt90 fra før og viss jeg ikke tar helt feil kan sittedelen og bagen fra den også brukes på twin understellet? Vi har litt samme problematikken med snø om vinteren og den har stort sett funket fint :)
Det stemmer, de kan brukes på hverandres understell :) Jeg kjøpte et enkelt understell brukt også, til hvis jeg bare skulle ut med en av ungene. Husker ikke hvilket år, men Emmaljunga har gjort noen endringer på festene rundt 2021/2022, så understell og sittedel fra tidligere modeller passer ikke med de nye. Kjempeirriterende - jeg hadde lyst å bytte ut den ene sportsdelen nå, men ikke bare-bare å finne rett modell.

Det stemmer, de kan brukes på hverandres understell :) Jeg kjøpte et enkelt understell brukt også, til hvis jeg bare skulle ut med en av ungene. Husker ikke hvilket år, men Emmaljunga har gjort noen endringer på festene rundt 2021/2022, så understell og sittedel fra tidligere modeller passer ikke med de nye. Kjempeirriterende - jeg hadde lyst å bytte ut den ene sportsdelen nå, men ikke bare-bare å finne rett modell.
Så teit, da må jeg undersøke om jeg har nye eller gamle. Kjøpte vogna ny på vårparten 2022, godt mulig det er gamle det og. Fikk nemlig kjøpt bilstoladaptere kjempe billig på barnas hus fordi det var utgående. Men med tanke på å kjøpe brukt er det kanskje like greit.

Har det meste fra forrige, men vurderer søskenvogn og lekegrind. Minste storebror vil være 22 mnder i mai, så tenker kanskje det er lurt med lekegrind for å få babyen opp og utenfor rekkevidde..

Vi har klær og seng fra de andre barna så det eneste vi trenger etter hvert er en vippestol. Men det tar vi når behovet melder seg. Det er egentlig utrulig lit utstyr man MÅ ha. De fleste førstegangs pøser på med diverse unødvendig som de tror de trenger men ikke får bruk for. Jeg må kjøp meg ny babyhugme, men det er for at jeg ikke får sove uten når magen kommer. Aldri hatt stellebord, brukt kommode med stellematte eller hatt den på en brei vask. Se an behovet etter babyen kommer spør du meg. Dette blir nummer fem.

Vi vurderer søskenvogn eller eventuelt en ny en til bhg jenta. Vi skal også kjøpe en vippestol denne gangen også har jeg lyst på en bedre bæresele enn den vi har hatt :joyful: Vi må også muligens kjøpe en ny sprinkelseng til den lille, og muligens enda en base til babybilstolen o_O ellers så tror jeg vi har det meste.

Nå har vi en på 10 mnd, så har mye etter han. Skulle egentlig selge det meste av klær i pakker, hadde gjort alt klart:wtf: Men vi venter litt nå med å se om denne spiren sitter og hvilket kjønn det blir. Men tenker vi må ha ei søskenbarn av noe slag!
Også gleder jeg meg til å bruke hugme puten min igjen! Det var den beste investeringen forrige svangeskap:Heartred

Nå har vi en på 10 mnd, så har mye etter han. Skulle egentlig selge det meste av klær i pakker, hadde gjort alt klart:wtf: Men vi venter litt nå med å se om denne spiren sitter og hvilket kjønn det blir. Men tenker vi må ha ei søskenbarn av noe slag!
Også gleder jeg meg til å bruke hugme puten min igjen! Det var den beste investeringen forrige svangeskap:Heartred
Så enig om hugme-puta :D Brukte den så mye, gull å sitte i sofaen med den pakket rundt meg også, ryggen fikk så god støtte!

Vi har noe etter gutta, men ikke mye for vi var ferdige så jeg har solgt unna både klær og utstyr. :bag:

Skal definitivt ha diverse bæretøy igjen. Ergobaby embrace, ringslynge og ei god sele. Muuulig jeg vil teste ut sjal igjen, fikk ikke helt til sist men hadde litt feil sjal for meg tror jeg. Og så må vi kjøpe ny tykk og stor "gymmatte"/lekematte etterhvert, det er et must når det blir mye gulvtid igjen.

Og så skal jeg ha ammepute. Litt usikker på type, vil ikke ha ergobaby natural curve igjen. Den funka greit nok men var litt for lite rom for justeringer, og så sklei den endel syns jeg. Men noe form for ammepute, helst en som kan festes bak ryggen (typ cozyfix).

Tenker at siden termin er i mai, så vil det bli bruk for litt sommerklær, så planen er å handle litt på salg nå :) Ellers så har vi bilstol og vogn allerede :hello2 Og gravidpute skal handles asap! Sover så dårlig på nettene allerede

Back
Topp