Innkjøp til baby

Vi kjøpte vogn på Barnas Hus siden de solgte ut gamle modell av Emmaljunga NXT90F til 30%, så jeg klarte ikke å holde meg [emoji2] og når det var 30% på vognpose ett par uker etter måtte jeg slå til da også [emoji5] hvilken vogn velger dere?

Men lurt som du sier og spre det litt utover med tanke på økonomien [emoji5] hvilket stellebord går dere for?

Tror vi har bestemt oss for å kjøpe Stokke Home dresser med stellebordsdelen oppå, slik at vi kan bruke den videre som barnets kommode. Prøver å tenke litt praktisk/ langsiktig og kjøpe ting som kan vare lenge :)
 
Tror vi har bestemt oss for å kjøpe Stokke Home dresser med stellebordsdelen oppå, slik at vi kan bruke den videre som barnets kommode. Prøver å tenke litt praktisk/ langsiktig og kjøpe ting som kan vare lenge :)

Ikke dumt [emoji5] vi vurderer egentlig bare å kjøpe en enkel og fin kommode fra Ikea, og så legger vi stellematten oppå, og kan bruke kommoden på barnerommet etterpå [emoji5]
 
Kjøpte en klespakke på Finn.no med endel prematur-klær til tvillinger, så sparte masse penger der. Vet jo ikke om det blir nødvendig, men da har vi hvertfall litt uten å ha brukt masse penger på det[emoji5] ellers er de meste store innkjøpene ganske bestemt, selvom vi ikke har handlet noe enda[emoji5]
 
Vi betalte 2000 per stol med isofix-base . 1000 kr høres jo rimelig ut

Den var 2012 [emoji15] Sa til henne at den egentlig bør kasseres siden den i tillegg er brukt til flere barn og begynner å bli gammel. Til en syk dyr pris!
 
Ikke dumt [emoji5] vi vurderer egentlig bare å kjøpe en enkel og fin kommode fra Ikea, og så legger vi stellematten oppå, og kan bruke kommoden på barnerommet etterpå [emoji5]

Vi brukte en stellematte på toppen av vaskemaskinen med førstemann, og det funka så bra at vi gjør det samme med de to her. Det var faktisk veldig bra høyde å skifte på! [emoji4]
 
Den var 2012 [emoji15] Sa til henne at den egentlig bør kasseres siden den i tillegg er brukt til flere barn og begynner å bli gammel. Til en syk dyr pris!

Ja, det var litt i det drøyeste laget.. Greit hvis den var fra i fjor..

Jeg er så skeptisk til alle disse finn-annonsene, får litt inntrykk at enkelte selger ting de selv har kjøpt brukt uten at det reflekteres i prisen. Utstyr til flere tusen kr uten å opplyse årstall og lignende.

Men har lyst til å kjøpe klespakke; der har jeg sett mye fint og billig :) Men ei solgte en pakke med 21 body i 1 strl, tviler at selv med tvillinger at jeg har behov for så mye.

Er jo mye bra på finn, er bare jeg som har en teit mental sperre, må bli flinkere til å kjøpe brukt.
 
Vi brukte en stellematte på toppen av vaskemaskinen med førstemann, og det funka så bra at vi gjør det samme med de to her. Det var faktisk veldig bra høyde å skifte på! [emoji4]

Ikke dumt [emoji5] vi har vaskemaskin på ett vaskerom, så blir nok bare en enkel kommode på badet vårt [emoji5] blir litt trangere, men det klarer vi oss med [emoji2]
 
Ja, det var litt i det drøyeste laget.. Greit hvis den var fra i fjor..

Jeg er så skeptisk til alle disse finn-annonsene, får litt inntrykk at enkelte selger ting de selv har kjøpt brukt uten at det reflekteres i prisen. Utstyr til flere tusen kr uten å opplyse årstall og lignende.

Men har lyst til å kjøpe klespakke; der har jeg sett mye fint og billig :) Men ei solgte en pakke med 21 body i 1 strl, tviler at selv med tvillinger at jeg har behov for så mye.

Er jo mye bra på finn, er bare jeg som har en teit mental sperre, må bli flinkere til å kjøpe brukt.

Har aldri vært flink til å kjøpe brukt selv, men kjøpte en klespakke på Finn.no nå med str.44/50. Det var såvidt brukt av hennes tvillinger, bare en uke eller to, så fine ting! Og masse klær for en liten sum. Bør absolutt bli flinkere til å gjøre sånne kjøp[emoji28][emoji7]
 
Vi brukte en stellematte på toppen av vaskemaskinen med førstemann, og det funka så bra at vi gjør det samme med de to her. Det var faktisk veldig bra høyde å skifte på! [emoji4]

Det hadde vært perfekt, de fleste venninnene mine har gjort det sånn :) Problemet for oss er bare at vi har tørketrommel oppå vaskemaskinen.
 
Vogge var vel det første vi kjøpte (kom over en kjempefin brukt en i uke 8 som jeg bare måtte ha[emoji39]). Etter positiv tilbakemelding på tul i uke 12 kjøpte vi plutselig brukt sprinkelseng og brukt vogn. Etter tul igjen i uke 16 for å finne ut av kjønn (jente[emoji177]) kom stellebordet på plass [emoji16]
 
Har bare tenkt sprinkelseng og en kommode. Men blir jo selvfølgelig litt smått ekstra når jeg først er der og ser på. :happy:
Skal kjøpe en kommode som er i stellebordhøyde, så får jeg brukt den både nå og senere ;)

Har du tenkt hvilken kommode? Jeg vurderer også og kjøpe vanlig kommode som blir brukt som stellebord i første omgang og dermed blir det kommode til rommet etterpå [emoji2][emoji1360]
 
Har du tenkt hvilken kommode? Jeg vurderer også og kjøpe vanlig kommode som blir brukt som stellebord i første omgang og dermed blir det kommode til rommet etterpå [emoji2][emoji1360]

Har ikke sett meg ut en spesiell helt enda. Men tenkte å gå for en av de med ubehandlet tre. Tenkte å male den selv og kanskje male noen søte figurer på. :happy:

Ellers tenkte jeg bare å se på dem når jeg er der. Har sett på en med tre skuffer. Tror den skal være i riktig høyde, men skulle gjerne hatt en fjerde skuff... Så som sagt tar jeg det når jeg er der. Føler liksom ikke man får ordentlig sett for seg størrelsen bare på målene. ;)
 
Jeg er besatt og må ha den vognen og! Skal titte på vogn igjen imorgen :) og litt annet diverse!
Har og funnet stellebord, blir gulliver fra ikea, men skal se om jeg finner brukt på Finn. Også skal jeg se på nedside crib og, vanlig sprinkelseng haster ikke [emoji106]
 
Jeg har klødd skikkelig i fingrene i flere mnd nå og bestemte meg for å være smart og vente med innkjøpene til etter at vi flyttet helt inn i ny leilighet (slippe å flytte ting dobbelt) + OUL!
Vi flyttet inn på fredag og trodde jeg skulle ta helt av i helgen[emoji28] men formen setter fortsatt en demper for ting..
Har foreløpig kun kjøpt kommode som skal brukes som stellebord, noen bamser og litt klær.
Vet nå hva slags vogn, seng osv vi skal ha, så er bare å føle på formen og ta ting litt etter litt utover høsten!
 
Back
Topp