Innkalling til OUL

LilleSpire3

Flørter med forumet
Hei dere :) Jeg var på tidlig ultralyd på sykehuset 23 Jan. Ble henvist dit av Embla, siden jeg var der på TUL tidligere. Fikk ikke noe ny dato for OUL på sykehuset. Spurte legen min dagen etter dette, men hun sa at det gikk av seg selv når jeg hadde vært på TUL. Har ikke fått noen innkalling fra sykehuset enda. Spørsmålet er, når fikk dere innkalling til OUL? Lenge før timen? Jeg er 14+4 i dag.

Jeg fikk tildelt time til OUL samme dag som jeg var på TOUL. I din situasjon ville jeg ringt til sykehuset for å spørre, i tilfelle det har skjedd en glipp. Men kan jo hende at de tildeler timer senere på sykehuset du var på. Men skader ikke å spørre :)

Min kom dagen etter TUL. Fikk vite av jordmor at hun skulle gi beskjed til sekretæren om å sette opp time til OUL. Ta kontakt med sykehuset og hør med dem om når du kan forvente å få time ;)

Jeg er 15+0, og har heller ikke fått time enda. Jordmor på TOUL sa at hun hadde sendt det videre, og sekretærene ville gi meg en time på Helsenorge senere. Tilhører Kalnes

Hei dere :) Jeg var på tidlig ultralyd på sykehuset 23 Jan. Ble henvist dit av Embla, siden jeg var der på TUL tidligere. Fikk ikke noe ny dato for OUL på sykehuset. Spurte legen min dagen etter dette, men hun sa at det gikk av seg selv når jeg hadde vært på TUL. Har ikke fått noen innkalling fra sykehuset enda. Spørsmålet er, når fikk dere innkalling til OUL? Lenge før timen? Jeg er 14+4 i dag.
Jeg fikk innkallingen på Helsenorge dagen etter at NIPT-svaret forelå (og så bra ut), så 8 dager etter TOUL.

Last edited:
Jeg er 15+0, og har heller ikke fått time enda. Jordmor på TOUL sa at hun hadde sendt det videre, og sekretærene ville gi meg en time på Helsenorge senere. Tilhører Kalnes
Tilhører kalnes jeg også, så mulig det tar litt lengre tid der. Venter litt til da før jeg ringer. Når har du termin? :)

Dagen etter tidlig ordinær ultralyd! Men kunne se på Helse-Norge at henvisningen var «under behandling» samme dag!

Jeg fikk tildelt time til OUL i det jeg gikk ut døra etter TOUL :D

Jeg fikk time for TOUL og OUL på samme dag, men det er Bærum. Vet de gjør det sånn.

Sist fikk jeg begge timene tildelt samtidig, dagen etter henvisning ble sendt av JM. Dette var juni 2023 på Ahus Kongsvinger. Denne gangen fikk jeg TUL tildelt dagen etter henvisning ble sendt av FL og OUL tildelt dagen jeg var på TUL fordi hankjønnet jobber tredelt turnus, har lang reisevei og ønsket å være med på OUL siden han ikke hadde mulighet til å være med på TUL. Denne gang i januar 2025 på Ahus Nordbyhagen.

Jeg var på TOUL for tre dager siden. Står at jeg er henvist til OUL, men har ikke fått time, tipper de venter til svaret på NIPT er kommet for vår del, om det er funn på prøven blir nok ultralyden på et annet sykehus.

Jeg var på TOUL for tre dager siden. Står at jeg er henvist til OUL, men har ikke fått time, tipper de venter til svaret på NIPT er kommet for vår del, om det er funn på prøven blir nok ultralyden på et annet sykehus.
Oslo? Var sånn på Ullevål hvertfall. :)

Oslo? Var sånn på Ullevål hvertfall. :)
Hehehe, nei, i andre enden av landet. Kirkenes :-) Hvis de finner noe på NIPT må jeg videre til Tromsø. Krysser fingrene for at alt er normalt.

Tilhører kalnes jeg også, så mulig det tar litt lengre tid der. Venter litt til da før jeg ringer. Når har du termin? :)
Ringte inn til Kalnes idag, fikk time pr telefon. Veldig hyggelig dame :) Fikk time når jeg er 18+6. Hun sa at det var mye sykdom der, og derfor tok litt tid med å sende ut timer.

Back
Topp