Innafor?

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Samboer har tatt covid-test. Typisk forkjølelsessymptomer, men tester seg for å være sikker. Er det innafor å sende unga i bhg? De har vært hjemme med hoste, men friske nå.

Her fikk vi lov att sende storebror og lillebror i skole/bhg når mellomst sko teste seg.

Er forskjell fra kommune til kommune. Her vi bor er alle i husstanden i karantene i påvente av negativ test. :)

Her hadde det blitt ventekarantene, så lurt å sjekke hva som gjelder i kommunen.

Her hadde det blitt ventekarantene inntil en evt negativ test.

Så lenge han kun tar test pga symptomer (forkjølelse) så hadde resten av gjengen blitt sendt avgårde her. Jeg kunne ikke ha holdt alle hjemme hver gang en hadde symptomer på forkjølelse her. Da hadde vi hatt veldig stort fravær på skolen. :oops: men hadde noen vært i kontakt med noen mulig smitta så måtte vi jo ha gjort det.

Men mulig det er forskjellige regler i forskjellige kommuner..? Men her holdes «den syke» hjemme og resten får gå som vanlig.

Her er det ventekarantene, men det er om man har
Finner ikke noe spesifikt om det inne på kommunesiden. Vil tro at så lenge samboer ikke har vært i nærkontakt, så er ikke vi andre i ventekarantene.

Her er det bare ventekarantene om den med symptomer eller den som tester seg har hatt nærkontakt med noen med covid. Har ikke egentlig hørt om at man er i ventekarantene noe sted utover dette, men det kan jo hende.

Her er det ventekarantene, men det er om man har

Her er det bare ventekarantene om den med symptomer eller den som tester seg har hatt nærkontakt med noen med covid. Har ikke egentlig hørt om at man er i ventekarantene noe sted utover dette, men det kan jo hende.
Når jeg tenker meg om, så har jo ingen her vært i ventekarantene, eller karantene, mens jeg har venta på svar.

Selv om det ikke er snakk om nærkontakt?
I kommunenen her er det ventekarantene både om en i samme husstand har symptomer og om man er nærkontakt til en i husstanden som er nærkontakt til en som har påvist smitte.
Fant lite om det på kommunen sine sider her å, men fordi en lærer på skolen til guttungen er smittet, så ble det karantene på han. Og da ble vi kontaktet og de forklarte det sånn :p
Det tar vel uansett ikke lang tid å få svar? Her gikk det under et døgn før vi hadde svaret på guttungen.

I kommunenen her er det ventekarantene både om en i samme husstand har symptomer og om man er nærkontakt til en i husstanden som er nærkontakt til en som har påvist smitte.
Fant lite om det på kommunen sine sider her å, men fordi en lærer på skolen til guttungen er smittet, så ble det karantene på han. Og da ble vi kontaktet og de forklarte det sånn :p
Det tar vel uansett ikke lang tid å få svar? Her gikk det under et døgn før vi hadde svaret på guttungen.
Får vel svar i løpet av morgendagen, men de har vært hjemme siden fredag og eldste går glipp av mye undervisning som han absolutt trenger.

Får vel svar i løpet av morgendagen, men de har vært hjemme siden fredag og eldste går glipp av mye undervisning som han absolutt trenger.
Full forståelse for det, ikke spesielt givende å være hjemme en hel uke med hjemmeskole medmet friskt barn :p særlig når dagsplanen er unnagjort på 40 min :p
Jeg har også en lærling som trenger meg på jobb, men man må bare stå i det. Uansett hvor lei man er :cool:

Back
Topp