Inkasso

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Har fått maaange purringer og inkassovarsel. Glemte litt regninger, og så fikk jeg en psykisk knekk og regninger ble en kilde til angst. Fikk regningen, så såvidt på den og så gjemte den vekk. Klarte ikke betale. Men hver gang jeg fikk advarsel om at det gikk til inkasso og tvang, så fikk jeg litt panikk og klarte å betale i frykt for å måtte stå i retten, slik jeg så for meg det. Helt forferdelig, men glad det er over.

Vi har et litt dårlig system på regninger nå, men for det meste holder vi oss unna purringer.

Da er vi to!
Det er ikke gøy :(

Da er vi to!
Det er ikke gøy :(

Nei, virkelig ikke :( Var jo ikke mangel på pengene som var problemet, men jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til penger. Er nok mye pga pappa som har slitt økonomisk nesten hele livet mitt og han skjulte det ikke akkurat for oss ungene.

Hvordan er det med deg nå?

Nei, virkelig ikke :( Var jo ikke mangel på pengene som var problemet, men jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til penger. Er nok mye pga pappa som har slitt økonomisk nesten hele livet mitt og han skjulte det ikke akkurat for oss ungene.

Hvordan er det med deg nå?

Jeg jobber fremdeles med å bli kvitt det.
Ingen unnskyldning.. Jeg burde vist bedre. Jeg er et bv.tj barn og har ikke kontakt med foreldre. Når jeg var 18år, så var jeg plutselig helt på egenhånd og da begynte det å gå dårlig. Slet med å få jobb etter vgs og det ble en snøball.. Det vokser utrolig fort og når man ikke har et nettverk rundt seg som kan hjelpe og gi råd + veiledning.

Har fått inkasso et par ganger. En gang fordi jeg var dum nok til å fortsette å ha Internett hos min eks. «Han kunne jo bare betale så slapp vi å overføre abm til han». Tok lang tid før jeg fikk inkasso siden jeg hadde flytta og han dret i alle regninger. Når jeg fikk den så betalte jeg den, og gikk til familien hans og sa han skyldte meg penger. Så fikk de igjen etter ar de hadde snakka med han :p
Andre gangen var under flytting, og regningene kom ikke til mitt nye bosted. De kansellerte inkassoen når de fant ut at jeg ikke hadde fått regningene

Jeg jobber fremdeles med å bli kvitt det.
Ingen unnskyldning.. Jeg burde vist bedre. Jeg er et bv.tj barn og har ikke kontakt med foreldre. Når jeg var 18år, så var jeg plutselig helt på egenhånd og da begynte det å gå dårlig. Slet med å få jobb etter vgs og det ble en snøball.. Det vokser utrolig fort og når man ikke har et nettverk rundt seg som kan hjelpe og gi råd + veiledning.

Ikke lett det der :/ Spesielt ikke når man er alene. Jeg har vært heldig og hatt lillesøsteren min som støtte.
Er det en offentlig instans man kan få hjelp til dette med? Vet ikke om du har vært innom tanken. Håper i hvert fall at du kan komme deg ut av problemet. ❤️

Hadde inkassokrav i kanskje 5 minutter en gang. Det var et selskap som sendte til inkasso og forlangte jeg skulle betale selv om de ikke klarte å levere tjenesten. Ringte inkassoselskapet og forklarte situasjonen, og de sletta kravet med en gang. Det selskapet var visst ikke helt seriøst, og på meg virket det som inkassoselskapet nesten var klar over det siden de etter en kjapp samtale sa jeg kunne glemme kravet.

Ikke lett det der :/ Spesielt ikke når man er alene. Jeg har vært heldig og hatt lillesøsteren min som støtte.
Er det en offentlig instans man kan få hjelp til dette med? Vet ikke om du har vært innom tanken. Håper i hvert fall at du kan komme deg ut av problemet. ❤️

Ja, jeg kommer meg helt ut av det :) Tar bare litt tid :)

Fått ett par inkassovarsel på legefakturaer og mobil. Aka regninger som aldri dukket opp før varsel

Har hatt det. Hadde og anmerkning. Lite hjelp å få av nav. Min mann har betalt for meg siden jeg var 20. Krangler fortsatt med nav, jeg er kronisk syk og alle utenfor instanser sier at jeg ikke burde jobbe. Men nav har ringt meg til å jobbe og klare med selv fra jeg var 18 og er nå 31. Heldigvis ble alt betalt fort og har ikke anmerkning eller inkasso lengre. Den verste som noen gang har kommet var en inkasso i vår sønns navn når han var 2.5 år. Sykehuset ville ha penger for noe utstyr og de sendte den til inkasso litt for fort.

Noen purringer har det jo blitt oppigjennom åra. Mest i "gamle dager" da de fleste regningene kom i brev og måtte betales over skranke i banken :p
Får jeg purring er det utelukkende pga en forglemmelse eller feil og det ordnes umiddelbart. Inkassosak har jeg aldri hatt.

Har fått inkasso en gang. Byttet abonnement vekk fra Telenor da jeg byttet arbeidsgiver. Telenor presterte å sende siste regning og påfølgende purringer til en adresse der jeg verken har bodd eller hatt folkeregistrert adresse på fem år :shifty: Helt latterlig! Kommer aldri til å inngå noen avtale med de igjen uavhengig av hva slags tilbud de kommer opp med.

Har fått inkassovarsel. Dro på utveksling og glemte at den ene regningen kom i posten :p var heldigvis hjemom en gang i løpet av oppholdet.

Har fått inkassovarsel en gang da jeg var typ 17 år og bodde på hybel. Var en telefonregning som hadde forsvunnet i posten og jeg fikk totalt panikk og trodde at jeg var svartelistet fra alle banker i all tid:hilarious: Ble heldigvis ikke så dramatisk.

Slet med depresjoner og dårlig råd i en periode. Åpnet ikke regningene mine en gang, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle klare å betale de. Fikk plutselig brev fra tingretten, og rakk å få tilbake skattepenger i tide til å betale.. 20.000 kr.. Helt sinnsykt sure penger. Har orden på regningene mine nå, heldigvis. Jeg har få faste utgifter i måneden nå. Studielån, kredittkort, klarna, forsikring av sønnen min, og to regninger til. Utgjør 2000kr ca. Jeg har ikke boliglån eller billån, da jeg ikke har lappen, og mannen eier både bil og leilighet, er også han som betaler tlf for familien vår. Jeg betaler mesteparten av mat, pluss det som trengs av klær, utstyr og mat til babyen.

Nei, har aldri fått inkassovarsel. Har fått purring på to ulike regninger (der jeg aldri hadde mottatt originalfakturaene).

Jeg har aldri hatt det, men jeg har vært i et forhold med noen som var så ekstremt nedsylta i inkasso at vi en morgen våknet av at namdsfogden (eller hva det nå heter) kasta oss ut av leiligheta vår og bytta lås på den inntil xen min fikk ordna opp i saker. Jeg var holdt for narr så jeg visste ikke noe om det, det var helt ekstremt... Det gikk til tvangstrekk på lønn og han måtte selge leiligheta vi bodde i. Masse enkle løsninger selv etter det, med tullelån og kjøpe ting på avbetaling. Håpløst :/

Jobber med inkasso, så jeg har hverken inkasso selv eller tar hatt det tidligere.

Last edited:
Back
Topp