Inkasso

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Fikk inkasso med noen sinnsyke gebyrer , måtte krangle ekstremt mye for å få det slettet og boikottet OneCall i mange år etterpå

Fikk en regning fra Melin i desember om et utestående krav fra legekontoret. Tok kontakt med legekontoret som så at de skulle ta kontakt med Melin og få det slettet siden besøket var svangerskapsrelatert.

Fikk nylig inkassokrav/varsel og regning på over 2000 kr. Med hakeslepp og skikkelig sinna tok jeg kontakt med legekontoret og de fortalte at de hadde ingen utestående krav på meg, men at de skulle ta kontakt med Melin. Tok kontakt med Melin selv også som sa at de hadde snakket med legekontoret og at saken ville bli slettet. Videre presterte de å si at jeg hadde en tilsvarende sak fra dagen før da som fortsatt var aktiv. Da tørna det litt for meg. Sa at den ante jeg ingenting om, fortalte hva de hadde sagt på legekontoret samt at jeg forventet at de ryddet opp i dette.

Opprinnelig krav fra midten av nov var på 170 kr, og i midten av februar sender de ut regning nr 2 som da har vokst seg til 2003 kr. Selv om kravet var uriktig og ble slettet så er jo praksisen hårreisende.

Fikk en regning fra Melin i desember om et utestående krav fra legekontoret. Tok kontakt med legekontoret som så at de skulle ta kontakt med Melin og få det slettet siden besøket var svangerskapsrelatert.

Fikk nylig inkassokrav/varsel og regning på over 2000 kr. Med hakeslepp og skikkelig sinna tok jeg kontakt med legekontoret og de fortalte at de hadde ingen utestående krav på meg, men at de skulle ta kontakt med Melin. Tok kontakt med Melin selv også som sa at de hadde snakket med legekontoret og at saken ville bli slettet. Videre presterte de å si at jeg hadde en tilsvarende sak fra dagen før da som fortsatt var aktiv. Da tørna det litt for meg. Sa at den ante jeg ingenting om, fortalte hva de hadde sagt på legekontoret samt at jeg forventet at de ryddet opp i dette.

Opprinnelig krav fra midten av nov var på 170 kr, og i midten av februar sender de ut regning nr 2 som da har vokst seg til 2003 kr. Selv om kravet var uriktig og ble slettet så er jo praksisen hårreisende.

Det samme opplevde jeg for noen uker siden. Melin har sendt brev til feil adresse, som da går det ut over meg. Har aldri vært så sint på noen.
Det ble sletta raskt.

De er grusomme å forholde seg til
Fatter ikke st legekontorene vil bruke de

Insp av luksusfelletråde litt. har du inkasso eller hatt det noen gang?Leser på nyhetene at antall personer som har inkasso er skyhøyt.kanskje ikke så rart når priser på mat og strøm stiger og stiger mens lønninger ikke øker like mye per år.og mailboksen bombarderes av reklame for drittlån.skjønner at det er fristene å ta dårlig valg

Jeg har faktisk fått inkassosaker oftere i det siste (okay, to-tre ganger). I mitt tilfelle så skyldes det faktisk at firmaer, og særlig i helsesektoren, er blitt mer hissige og sender saker til inkasso to dager etter betalingsfristen, mens de tidligere sendte purringer. Ingen purring nå lenger, nå går ting rett til inkasso. Så har jeg vært litt glemsk, noe jeg tidvis er, så havner det til inkasso. Og det er snakk om småbeløp på f.eks. egenandelen hos legen, ikke beløp i tusenkronersklassen. Skikkelig irriterende.

De er grusomme å forholde seg til
Fatter ikke st legekontorene vil bruke de
Nei, hun på legekontoret var helt oppgitt. Ikke første gangen sa hun! Er sjokkert over hvor fort summen øker, samt at de fortsetter å presentere det som et krav selv om det ikke eksisterer.. "da har vi slettet kravet"

"Nei, dere har slettet omkostninger bygd på et krav som ikke eksisterer"

Selv etter at legekontoret tok kontakt i desember så fortsetter de. Har lyst til å melde de inn til et eller annet organ, for praksisen oppfattes som ganske uredelig. Både at de fortsetter å fremstille "krav", men også at summen økes så sykt kjapt.

Nei aldri fått. Bruker aldri penger jeg ikke har.

Nå er det jo ikke det inkasso handler om. Du tenker på lån. Men gratulerer med at du har klart å spare opp nok penger til å kjøpe deg din egen bolig uten å ta opp lån, det er virkelig en bragd :)

Nei, hun på legekontoret var helt oppgitt. Ikke første gangen sa hun! Er sjokkert over hvor fort summen øker, samt at de fortsetter å presentere det som et krav selv om det ikke eksisterer.. "da har vi slettet kravet"

"Nei, dere har slettet omkostninger bygd på et krav som ikke eksisterer"

Selv etter at legekontoret tok kontakt i desember så fortsetter de. Har lyst til å melde de inn til et eller annet organ, for praksisen oppfattes som ganske uredelig. Både at de fortsetter å fremstille "krav", men også at summen økes så sykt kjapt.
De har mye saker på seg
Vi fikk inkasso varsel etter kengubarnet var hos legen , visste ikke st vi måtte betale , ingen faktura eller noe før inkassovarsel dukket opp i postkassen

De har mye saker på seg
Vi fikk inkasso varsel etter kengubarnet var hos legen , visste ikke st vi måtte betale , ingen faktura eller noe før inkassovarsel dukket opp i postkassen
Barn betaler da vel ikke?! Annet enn evt utstyr da? Pleier alltid å spørre i luka før vi går når jeg har med seksåringen. Helt kriminelt!

Aldri fått inkassovarsel, men har fått purring. Ikke mange gangene det heldigvis :)

Jeg fikk inkasso for et halvt års tid siden. De påsto at jeg ikke hadde betalt regningene mine på et treningssenter på flere år. Problemet var at jeg ikke er medlem på det senteret. Jeg var det for mange år siden, og det var et slit å få meldt seg ut- Jeg fikk SMSer og eposter fra dem i lang tid og måtte møte opp personlig for å få dem til å slette meg fra registeret mens jeg så på.

Så fort denne kom, gikk jeg rett opp dit og viste dem brevet. De innrømte at det "så helt vilt ut". Det tok meg flere måneder å ble kvitt kravet!

Nå er det jo ikke det inkasso handler om. Du tenker på lån. Men gratulerer med at du har klart å spare opp nok penger til å kjøpe deg din egen bolig uten å ta opp lån, det er virkelig en bragd :)

Jo på en måte handler jo det om det så lenge du ikke har forglemt en regning. Får du inkasso feks mobilabonnementet så betyr det jo at du ikke har råd å betale for deg så lenge ikke regninga er forglemt el.l

Jo på en måte handler jo det om det så lenge du ikke har forglemt en regning. Får du inkasso feks mobilabonnementet så betyr det jo at du ikke har råd å betale for deg så lenge ikke regninga er forglemt el.l

Inkasso handler ikke om å ikke ha råd til å betale eller bruke penger man ikke har. Når en sak har gått til inkasso er det fordi en regning ikke er blitt betalt i tide. Årsaken til at den ikke er betalt er ikke relevant.

At noe er gått til inkasso er ikke det samme som manglende betalingsevne. Å bruke penger man ikke har er heller ikke det samme som manglende betalingsevne, da mange tar opp lån som de helt fint vedlikeholder (og å ha et lån er jo å bruke penger man ikke har).

Har fått purring noen gangen, enten ved feil eller fordi jeg rett og slett har glemt ut en regning. Aldri gått til inkasso.

Aldri fått inkasso, og svært sjelden purringer. Har helt noia for å ikke betale regninger til tida :P

Aldri fått inkasso, har fått purringer, men da har ikke den opprinnelige regningen kommet frem, hender fortsatt at post kommer til gamle adresser.

Aldri fått inkasso eller purring

Maaasse purringer. Er noen regninger jeg har en tendens til å glemme. Spesielt fakturaer som blir sendt på mail.

Fått purring og inkassovarsel et par ganger, den ene gangen hadde jeg glemt å legge regninga inn i nettbanken, dem andre gangen hadde nettbanken hatt tekniske problemer og fakturaer lagt onn på den aktuelle datoen, var blitt slettet ved en feil.

Back
Topp