Ingen hjerteslag…

Uff. Beklager så mye. Jeg ville bare titte innom Januargruppen for å se hvordan det gikk med alle her. Det var ikke slike ting jeg ville se. :sorry:
 
Jeg er så lei av å vente… Ny ultralyd om noen dager, for så å bli henvist til sykehuset. Ting tar tid. Og oppi alt dette er jeg blitt så sinnsykt kvalm igjen, brystene verker og jeg føler meg supergravid. Føler meg lurt og snytt av kroppen min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Så frustrerende, og jeg vil bare komme meg videre i livet. Men her sitter jeg på pinebenken (føles det ut som) og føler at jo lengre jeg venter, jo mer får jeg opp forhåpningene mine… Som absolutt ikke har noen grunn til å være der, det har de jo sagt til meg. Jeg kunne vært kortere på vei pga Clomid som ga sen eggløsning, men ikke SÅ mye kortere på vei. Jeg hater dette :sad010
 
Jeg er så lei av å vente… Ny ultralyd om noen dager, for så å bli henvist til sykehuset. Ting tar tid. Og oppi alt dette er jeg blitt så sinnsykt kvalm igjen, brystene verker og jeg føler meg supergravid. Føler meg lurt og snytt av kroppen min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Så frustrerende, og jeg vil bare komme meg videre i livet. Men her sitter jeg på pinebenken (føles det ut som) og føler at jo lengre jeg venter, jo mer får jeg opp forhåpningene mine… Som absolutt ikke har noen grunn til å være der, det har de jo sagt til meg. Jeg kunne vært kortere på vei pga Clomid som ga sen eggløsning, men ikke SÅ mye kortere på vei. Jeg hater dette :sad010
Hvorfor må du vente så lenge på UL? Føler så med deg :Heartred
 
Hvorfor må du vente så lenge på UL? Føler så med deg :Heartred
Sykehuset vil ikke ta meg inn før samme gynekologen har hatt to ultralyder som viser at det ikke er hjerteslag og ingen vekst, så må hun henvise meg til sykehuset… Selvom jeg har vært på totalt tre ultralyder allerede så har jeg kun hatt en hos henne. Hadde ultralyd forrige uke og skal ha en ny denne uka hos henne :( :Heartred
 
Føler veldig med deg. Jeg fikk konstatert MA 4 dager før julaften. Da mente sykehuset at de skulle spare meg for å ta abort rett før jul, og måtte derfor vente 1 uke. Det var en forferdelig uke og en forferdelig jul. Skulle jeg oppleve noe sånt igjen så kommer jeg til å kreve å få det gjennomført så fort som mulig.
Forstår ikke hvorfor de sier til deg at samme gynekologen må ha tatt 2 ultralyder som konstaterer det samme. For meg holdt det med 1 og at det ble bekreftet på sykehuset da jeg kom til time der.
 
Føler veldig med deg. Jeg fikk konstatert MA 4 dager før julaften. Da mente sykehuset at de skulle spare meg for å ta abort rett før jul, og måtte derfor vente 1 uke. Det var en forferdelig uke og en forferdelig jul. Skulle jeg oppleve noe sånt igjen så kommer jeg til å kreve å få det gjennomført så fort som mulig.
Forstår ikke hvorfor de sier til deg at samme gynekologen må ha tatt 2 ultralyder som konstaterer det samme. For meg holdt det med 1 og at det ble bekreftet på sykehuset da jeg kom til time der.
Så trist… Såpass, jeg fikk beskjed om ingen hjerteslag 1. juni privat. Og er ennå ikke noe lengre på vei mot avslutning av graviditeten… :rolleyes:
 
Så trist… Såpass, jeg fikk beskjed om ingen hjerteslag 1. juni privat. Og er ennå ikke noe lengre på vei mot avslutning av graviditeten… :rolleyes:
Sånn burde det ikke være! Er jo ulidelig å bli gående sånn. Har du vært i kontakt med sykehuset selv? Da dette skjedde meg ringte gyn til sykehuset og meldte MA, og så ringte sykehuset meg kort tid etterpå og ga meg time 1 uke senere.
 
Sånn burde det ikke være! Er jo ulidelig å bli gående sånn. Har du vært i kontakt med sykehuset selv? Da dette skjedde meg ringte gyn til sykehuset og meldte MA, og så ringte sykehuset meg kort tid etterpå og ga meg time 1 uke senere.
Ja de vil ikke ha meg inn før gynekolog har sjekket en gang til. Sitat gynekolog: Vi må gi det en sjanse til å utvikle seg, selvom det ikke er noe håp. Jeg sa til henne at det hørtes litt dobbeltmoralsk ut og at jeg gjerne vil inn asap, men jeg kom ingen vei uansett…
 
Ja de vil ikke ha meg inn før gynekolog har sjekket en gang til. Sitat gynekolog: Vi må gi det en sjanse til å utvikle seg, selvom det ikke er noe håp. Jeg sa til henne at det hørtes litt dobbeltmoralsk ut og at jeg gjerne vil inn asap, men jeg kom ingen vei uansett…
Huff, det var litt av en uttalelse ja. Håper virkelig du får det overstått snart, slik at du kan se fremover.
 
Ja de vil ikke ha meg inn før gynekolog har sjekket en gang til. Sitat gynekolog: Vi må gi det en sjanse til å utvikle seg, selvom det ikke er noe håp. Jeg sa til henne at det hørtes litt dobbeltmoralsk ut og at jeg gjerne vil inn asap, men jeg kom ingen vei uansett…
Etter flere mislykkede cytotec kurer etter MA i uke 10+3 var jeg helt desperat og ringte gråtende til kvinneklinikken for å høre hva jeg måtte gjøre for å kunne bli kvitt det døde jeg hadde inni meg. Hun tipset meg om å dra til legevakten og få en henvisning til kvinneklinikken for utskrapning. Og det fikk jeg. Først kontroll hos kvinneklinikken dagen etter og time til utskrapning dagen etter det igjen.

Med helsevesenet er det eneste som hjelper å mase og vise hvor hardt dette går ut over deg psykisk..

Masse lykke til!
 
Ultralyd viste fortsatt ingen hjerteslag, og hun ringte direkte til sykehuset som skal ta meg inn imorgen. Fikk beskjed om at vi kunne ta prøver osv av meg til høsten, da hun mente jeg ikke kom til å være psykisk i stand til noe før den tid. Sa jeg ville prøve med en gang jeg fysisk var i stand til det, men liten forståelse for det og ingen hjelp å få hos henne før til høsten ihvertfall :( Kjenner jeg bare mest er redd for at det skal være noe fysisk med meg som gjør at jeg ikke klarer å beholde/utvikle en ny graviditet heller :(
 
Ultralyd viste fortsatt ingen hjerteslag, og hun ringte direkte til sykehuset som skal ta meg inn imorgen. Fikk beskjed om at vi kunne ta prøver osv av meg til høsten, da hun mente jeg ikke kom til å være psykisk i stand til noe før den tid. Sa jeg ville prøve med en gang jeg fysisk var i stand til det, men liten forståelse for det og ingen hjelp å få hos henne før til høsten ihvertfall :( Kjenner jeg bare mest er redd for at det skal være noe fysisk med meg som gjør at jeg ikke klarer å beholde/utvikle en ny graviditet heller :(
Kjekt når andre vet bedre enn deg hva som er best for deg:bag:
Masse lykke til! Håper du får en terminspire snart og at du slipper dette igjen:Heartred
 
Ultralyd viste fortsatt ingen hjerteslag, og hun ringte direkte til sykehuset som skal ta meg inn imorgen. Fikk beskjed om at vi kunne ta prøver osv av meg til høsten, da hun mente jeg ikke kom til å være psykisk i stand til noe før den tid. Sa jeg ville prøve med en gang jeg fysisk var i stand til det, men liten forståelse for det og ingen hjelp å få hos henne før til høsten ihvertfall :( Kjenner jeg bare mest er redd for at det skal være noe fysisk med meg som gjør at jeg ikke klarer å beholde/utvikle en ny graviditet heller :(
Forstår så godt bekymringene dine :Heartred
Forstår ikke hvorfor de sa at samme person måtte utføre ultralyd to ganger med samme resultat (ingen hjerteslag).
Vi gikk til privat og fikk ikke se hjerteslag.
Ble så henvist direkte til sykehuset som bekreftet samme funn med ny ultralyd.
Da ble prosessen med medisinsk abort igangsatt øyeblikkelig (kunne selv velge å velge, men ville selvfølgelig ikke drøye det ut).
Som de fleste som opplever MA er jo mitt høyeste ønske bare å bli gravid igjen (forhåpentligvis med en terminspire).
At helsepersonell (i privat eller offentlig sektor) kommer med utsagn som du fikk servert syns jeg er helt grusomt :mad:
Hvis ikke du har sagt noe om saken kan jo ikke hun/han vite om dere ønsker å prøve igjen så fort som mulig elker ikke.
Blir oppriktig sint på dine vegne.
Og når man får servert sånne kommentarer når man står oppi en sånn vanskelig situasjon årker man gjerne ikke argumentere imot heller.
 
Noe så forferdelig, det er helt jævlig å miste .
Mitt første foster med min mann lå død i magen min i 2 uker , og det var så grusomt , vi hadde gledet oss , grunnen var at jeg ikke ble sjekket for hvilken blodtype jeg hadde første gang jeg var gravid , fordi da tok jeg abort .
Og det gjorde at min andre foster , som var mitt første med min mann, døde . Kroppen ville ikke kvitte seg med det , blodet mitt som er A rhesus minus sendte antistoffer til fosteret og det var dødt .
Fikk sprøyte slik at det skulle redde neste foster .
Vi var i en sorg i et halvt år , og følte folk ikke forsto da de sa : Det er slikt som skjer det
* At det går ann å være så ufølsom når noen er i en sorg prosessen , da halve året var gått så ble vi gravid på ny , vi ble livredde , vi klarte ikke å kjenne på gleden med en fang fordi vi var redd , han Kom til verden .
Jeg var livredd hele svangerskapet.

Nå etter 2 år , er jeg gravid igjen 9+5 , og føler meg gravid men er redd denne gangen også ,
Men frykten skal ikke overleve .

Jeg føler med deg , det skal du vite ❤️
Vi er mange I samme båt , tidligere situasjoner med forskjellige historier .
 
I sjokk. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Kom på sykehuset i dag, gråter på venterommet, føler meg helt jævlig. To spesialister ser på ultralyden og sier - vi kan ikke konkludere med noe, for vi er ikke sikre. Vi synes vi kan skimte noe bak plommesekken og helt inntil livmoren din. De kunne se noe pulserende bak der, som kunne minne om hjerteaktivitet. HCG har steget litt over 11 000 fra torsdag-tirsdag, noe som ikke er så høyt, men sykehuset mente det var for høyt til at de ville stemple det som en graviditet de ikke "hadde troen på". Jeg var fullstendig forberedt på abort i dag. Hjelp :sad010 Tørr jeg å håpe?
 
Åh, hjelpe meg så vondt å være i limbo så lenge :Heartred Jeg synes absolutt du skal tørre å håpe, men med litt forbehold. Skjønner dette er en veldig vanskelig situasjon! Hva sa de mer om gangen videre? Skal du komme tilbake?
 
I sjokk. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Kom på sykehuset i dag, gråter på venterommet, føler meg helt jævlig. To spesialister ser på ultralyden og sier - vi kan ikke konkludere med noe, for vi er ikke sikre. Vi synes vi kan skimte noe bak plommesekken og helt inntil livmoren din. De kunne se noe pulserende bak der, som kunne minne om hjerteaktivitet. HCG har steget litt over 11 000 fra torsdag-tirsdag, noe som ikke er så høyt, men sykehuset mente det var for høyt til at de ville stemple det som en graviditet de ikke "hadde troen på". Jeg var fullstendig forberedt på abort i dag. Hjelp :sad010 Tørr jeg å håpe?
Herlighet, så dramatisk dette er! :Heartred Hva blir veien videre, ny UL?
 
Åh, hjelpe meg så vondt å være i limbo så lenge :Heartred Jeg synes absolutt du skal tørre å håpe, men med litt forbehold. Skjønner dette er en veldig vanskelig situasjon! Hva sa de mer om gangen videre? Skal du komme tilbake?
Ny ultralyd om 14 dager! :( Så fælt, for de var så mye mer positive på sykehuset. De sa de kunne ikke stille seg bak det hun private har sagt, og tenkte det var mer håp enn ikke håp… :sad010:Heartred
 
Back
Topp