Ingen hjertelyd :-/

mamma2be89

Betatt av forumet
Var hos jordmor i dag, er nå 16+2. Jordmor klarte ikke finne hjertelyden, vi var på ul for 2 uker siden og alt var fint da. Er det normalt at jordmoren ikke finner hjertelyden på denne tiden? Kjenner jeg blir litt engstelig også. Jeg skal tilbake i morgen å se om hun finner det da, hvis ikke hun finner det da så blir vi sendt å få tatt en ul snakket hun om.

Termin Januar/Februar 2014 ♥

Jeg vet ikke.... Skal til jordmor 17.september, men var til OUL på fredag. Da fant jordmoren hjertelyd med en gang! Det var riktignok med ultralydutstyr, da! Flere som har erfaring? Vet at babyen kan ligge litt vanskelig til noen ganger, slik at hjertelyden kan være vanskelig å finne :) krysser fingre for deg!!!

De har funnet det me ultralydutstyr hver gang :-) jordmor sa jo at babyen kanskje ligger vanskelig til. Så jeg håper jo på det. Måtte avslutte svangerskapet i uke 21 i januar å håper ikke at det går galt denne gang også. Hvet ikke hvor mye jeg takler :-(

Uffda, forstår godt at du blir engstelig då! Håper ho finner hjertelyden i morgon, krysser fingrene for deg! Klem :)

Jeg har doppler hjemme og finner den hver gang.. Men når jeg var hos jm brukte hun litt tid og da hadde babyen lagt seg langt ned og lå et helt annet sted enn jeg har pleid å finne den.

Jeg har doppler hjemme og finner den hver gang.. Men når jeg var hos jm brukte hun litt tid og da hadde babyen lagt seg langt ned og lå et helt annet sted enn jeg har pleid å finne den.
Jeg er så usikker på om jeg skal kjøpe dopler... Siden jeg har vært til OUL skal jeg jo egentlig vente helt til lillegutt er ute før jeg får "se" han igjen. Syns det er litt lenge å vente, man går jo ikke så ofte til Jordmor at det gjør noe heller :P

Jeg er så usikker på om jeg skal kjøpe dopler... Siden jeg har vært til OUL skal jeg jo egentlig vente helt til lillegutt er ute før jeg får "se" han igjen. Syns det er litt lenge å vente, man går jo ikke så ofte til Jordmor at det gjør noe heller :P

Kjenner du liv enda?:) isåfall er det ikke lenge igjen og da er det ikke vits med doppler mer, eller, jeg tror hvertfall ikke behovet er like stort når man etterhvert får kjenne liv hver dag:) men den er grei å ha liggende. Har brukt den veldig lite i det siste. Har såvidt kjent bevegelser, men så var det plutselig dager uten og da var det godt å høre på hjertet:)
Men jeg er enig i at det er lang tid å vente fra OUL til man får se babyen igjen! Vi skal bestille 3D ul i tilegg:)

• Liker
Reactions: H27
Kjenner du liv enda?:) isåfall er det ikke lenge igjen og da er det ikke vits med doppler mer, eller, jeg tror hvertfall ikke behovet er like stort når man etterhvert får kjenne liv hver dag:) men den er grei å ha liggende. Har brukt den veldig lite i det siste. Har såvidt kjent bevegelser, men så var det plutselig dager uten og da var det godt å høre på hjertet:)
Men jeg er enig i at det er lang tid å vente fra OUL til man får se babyen igjen! Vi skal bestille 3D ul i tilegg:)
Tror jeg kjente liv for første gang i går kveld. Er 19+3 med morkake på fremsiden, så må nok smøre med meg tålmodighet før jeg kjenner "skikkelig" liv :) Men vet jo at alt er i orden inni der. En perfekt og aktiv liten gutt! Tror ikke jeg kjøper meg dopler så sent ut i svangerskapet, snart er det jo fest i magen hver dag :) gleder meg!!!

Var hos jordmor i dag, er nå 16+2. Jordmor klarte ikke finne hjertelyden, vi var på ul for 2 uker siden og alt var fint da. Er det normalt at jordmoren ikke finner hjertelyden på denne tiden? Kjenner jeg blir litt engstelig også. Jeg skal tilbake i morgen å se om hun finner det da, hvis ikke hun finner det da så blir vi sendt å få tatt en ul snakket hun om.

Krysser fingre og tær for sterk og fin hjertelyd i morgen!!! Klem!!!

fult mulig h'n har gjemt seg litt har å doppler hjemme noen ganger vanskeligere finne men vanligvis finner jeg den med en gang. trenger ikke doppler nå lenger da men, kjenner liv flere ganger daglig. tror nok jordmor finner den i morra skal du se ^^

Hva var det jormoren brukte for å lytte med? I mitt forrige sv.skap hadde jeg også morkake på fremsiden og jeg klarte aldri å høre hjertelyd med stetoskop..mannen min klarte heller aldri å høre hjertelyd når han la hodet inntil magen (og jeg er tynn...så ikke fordi jeg hadde ekstra polstring)

Det var en doppler mener jeg på. Jeg har en del ekstra polstring på magen også siden jeg har tatt gastric bypass operasjon og har en del overfladisk hud. Men jeg kjenner jeg er en del engstelig nå :-/

Tror jeg kjente liv for første gang i går kveld. Er 19+3 med morkake på fremsiden, så må nok smøre med meg tålmodighet før jeg kjenner "skikkelig" liv :) Men vet jo at alt er i orden inni der. En perfekt og aktiv liten gutt! Tror ikke jeg kjøper meg dopler så sent ut i svangerskapet, snart er det jo fest i magen hver dag :) gleder meg!!!

Så godt!! Jeg venter og venter på de skikkelige sparkene, men foreløpig bare kiler det godt i magen noen ganger. Hadde håpet jeg skulle kjenne det bedre denne gangen, første sparket kom i uke 20 sist :) sikkert lurt å ikke kjøpe, snart sier han ifra at han fortsatt er der selv ;)

• Liker
Reactions: H27
Jeg har hørt at flere jordmødre ikke lytter etter hjerte før etter oul pga at det ikke alltid er like lett å finne hjertelyden og da ikke vil gjøre den gravide bekymret. Håper at alt går bra i morgen:)

Sniker litt, var sånn hos meg og.. Men da var det rett og slett bare foranliggende morkake! :) Lykke til:)

Sniker fra februar ..
Ikke alltid jeg får lyttet ordentlig med doppleren hjemme nå for tiden, tror babyen gjemmer seg unna. Kan høre hjertelyden noen få sekunder, så forsvinner den. Men hører mange dunk og rare lyder da.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Krysser fingrene for at alt er fint inni der, og at jordmor finner hjertelyden i morgen!
God klem til deg:)

Back
Topp